Alla kommentarer avRift

Blade Runner 20492021-01-05
Lika tom som den är pretto.

Mo' Better Blues2020-09-13
Kombinationen av Spike Lee och Denzel Washington är verkligen inte lyckad. Lee tar fram manér hos Washington som är rent pinsamma. Det var likadant i Malcolm X.

Dazed and Confused2020-08-04
Hur IQ-befriad kan en film bli?

Skönheten och odjuren2020-08-01
Riktigt uselt amatörskådespeleri - inte ett äkta ögonblick - och väldigt illa skrivet manus.

Mississippi Grind2020-07-24
Esxremt likgiltig. Jag kommer att glömma den snabbt, som väl är.

Steve Jobs2020-07-07
Alla tjafsar med exakt samma tonfall från början till slut. Ingen som helst utveckling, bara totalt statiskt. Jag satt och väntade på att introt skulle ta slut och filmen börja.

The Boy Next Door2020-06-11
Ryan Guzman är t.o.m. ännu sämre skådespelare än Mark Wahlberg och Aston Kutcher. Det trodde jag inte var möjligt.

Hemkomsten2020-03-11
Väldigt bra skådespeleri men det är allt. Förutsägbar handling. Sentimentalisering och idyllisering av kulturrevolutionen.

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi2019-09-30
Två timmars kaotiskt skjutande. Bland det mest enfaldiga och minst engagerande jag sett.

Caesar måste dö2019-09-17
Otroligt bra skådespeleri. Svårt att tro att de är amatörer.

American Pie - The Naked Mile2019-07-29
Det absolut pinsammaste och mest intelligensbefriade jag sett. Tur att det finns snabbspolning.

Walesa2019-07-12
Det som drar ner filmen är att huvudrollsinnehavaren verkar vara en inbiten komediaktör som inte gör någonting för att dölja det, tvärtom.

Coherence2019-07-10
Kompakt överspel och massivt falskspel från början till slut. Inte ett äkta uttryck någongång. Riktigt uselt skådespeleri.

I fjol i Marienbad2019-06-21
Ett mästerverk. Men den skärande atonala orgelmusiken går mig på nerverna. Det är naturligtvis avsikten.

Battlestar Galactica2019-06-06
Irriterande intetsägande.

The Science of Sleep2019-05-19
Michel Gondrys hysterisk berättarstil gör mig bara trött och uttråkad.

Knight and Day2019-05-19
Bland det töntigaste jag sett. Och Tom Cruise lyckas t.o.m. vara töntigare än vanligt. En film av kretiner för kretiner.

Her2019-04-15
Jag hatade den här filmen. totalt meningslöst slöseri med tid. Som tur var kunde jag titta klart med snabbspolning 4x hastigheten. T.o.m. det tog för mycket av min tid i anspråk.

Criminal2019-04-06
Ganska spännande och välspelad, men den osannolika kärlekshistorien gör att filmen egentligen förtjänar en etta. Rent kalkoneri.

She's Wild Again Tonight2019-03-03
Det börjar så här: Man märker avsikten och blir förstämd. Och sen går det bara utför. Hur pretentiös och pinsam kan svensk film bli? Okej, den som bara känner till Fröken Julie ytligt kanske känner sig jättebildad av all övertydlig igenkänning.

Whiplash2019-01-31
Hyllning till auktoritärt ledarskap.

Faust2019-01-05
Filmen har inget med Goethes Faust att göra. Den som tror det har varken sett eller läst Goethes pjäs. Att kalla filmen för Faust är falsk marknadsföring, vilket kan ha bidragit till min negativa upplevelse. Om jag inte jämfört med Goethes Faust hade jag kanske upplevt filmen mer positivt. På det hela taget tyckte jag filmen var motbjudande och jag var inte på humör för allt detta äckel.

Matteusevangeliet2019-01-04
Filmen är trogen mot Matteusevangeliet och har prisats av katolska kyrkan. Just därför är det fascinerande att Jesus framstår som så komplett osympatisk, en testuggande fanatiker som mästrar alla i sin omgivning. Påskberättelsen är i sig världens skickligaste dramaturgi. Stora delar av kristendomens framgångar vilar på att Jesus har flera möjligheter att rädda sig men väljer döden. I den här komprimerade versionen är Jesus lidande och död faktiskt inte särskilt engagerande, det är skildrat med en kylig, saklig blick.

Den röda öknen2018-12-02
Jag är ett stort fan av Antonioni men jag kan inte för mitt liv inse den här filmens storhet. Filmen igenom lämnar den mig helt likgiltig.

Underground2018-11-29
Jag är dock övertygad om att de bombade djuren inte behandlades på ett försvarbart sätt. De såg antingen vettskrämda eller drogade ut. Kvinnosynen var heller inte särskilt fräsch.

Hundraettåringen som smet från notan och försvann2018-11-27
Det går snabbt utför. Når inte ens upp till Göta kanal 15.

Bröllopsbesvär2018-11-27
Vacklar mellan 2 och 3. Det som fäller avgörandet är Jarl Kulle. Som vanligt pinsam i sitt överspel. Hela tiden lyser det igenom hur höga tankar han har om sig själv.

Fences2018-11-24
Nu har jag sett Denzel Washington spela forcerat i flera filmer och då står det klart att han är en förevisande skådespelare. Han visar istället för att spela/gestalta. Men Viola Davis är mycket bra och äkta i varje millimeter, filmen lever på henne. Om det inte hade varit för Denzel Washingtons ytliga skådespeleri hade filmen fått en fyra.

Dagarnas skum2018-11-23
På alla vis irriterande hysterisk från början till slut. Dumt att sälja in huvudpersonen som "ung, rik och vacker" när vem som helst genast ser att han är medelålders och ful. Genom större delen av filmen har han ett fånigt flin. Överhuvud taget visar han bara upp två uttryck: fånigt flin eller enfaldigt gapande. Uruselt skådespeleri.

Killer Joe2018-11-21
Efter att man sett den här filmen vill man nog aldrig mer äta grillad kyckling.

Nästa sida »