Alla kommentarer avRobinsTaste

Jackpot2016-08-17
Våldsam och skön, men saknar den där finalen vi alla vill ha. Trots detta är det en rolig film.

Riddarfalken från Malta2016-08-07
Inte lika effektiv som Touch of Evil, men charmig ändå. Lägg till den värdelösa henchman karaktären som gangstern Fat Man har så är filmen rätt skön. Snygg och fin, men lite tunn. Svag 4a.

Tillbaka till verkligheten2016-08-07
Den har attityd, men saknar bra prestation i handling, vilket syns i det tråkiga döds-scenerna. Lägg till att jag inte fattar någonting när det gäller dödsryttaren. Är han alien, spöke eller nån random mördare. Fattar nada.

För en handfull dollar2016-08-07
Ojämn, men mysig film.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-07-09
Seg och tråkig som fan. Allt är bara jävligt fel. Tråkigt filmad, tråkigt filter, karaktärer som är plastiga och allt är en enda lång motorväg till en final som inte är värt tiden. En av de sämsta superhjälte filmer jag spenderat tid på.

Fantastic Four2016-07-09
Unikt, söndermalen skitrulle som är så jävla pajad i alla möjliga lägen att det inte finns en räddning. Usch.

Maggie2016-07-09
Man får vad man letar efter. Drama med bra skådisar och tyvärr, en händelselös upplevelse. Men kul att se Arnold lira en seriös roll. Breslin var bra också, såklart.

City Heat2016-07-09
Skämten är rätt okej, men 30-tals stämningen och en ovanligt bra skriven story gör detta till en god nattfilm.

En djävulsk fälla2016-07-03
God film. Lite väl händelselöst, men bra med sitt morala dilemma. Skön final.

Carnage2016-07-03
Skön nattrulle med bra, mörk humor.

Mad Max: Fury Road2015-05-25
Det landar ändå på en fyra. Tror mest det är en bio-film, men den är ju så satans batshitcrazy. Att Max mest är en bi-roll och att Furiosa är en kickass kvinnlig roll gör filmen ännu mer intressant.

Interstellar2015-05-16
Den är ju ganska skön och som tur är inte lika seg som 2001. Men så är jag inte så stort fan av Nolan och tycker denna filmen är lite för lik 2001 mot finalens delar. Diggar dock tids/rymd-konversationerna och det vetenskapliga, även om den ibland blir lite löjlig då den tvingar till en konfrontation som känns onödig. Allt som allt, helt okej film.

Rapid Fire2015-05-14
I början balanserar den mellan en tvåa och en trea, men sen blir den Epic, så den landar på en trea. Grymma fighter!

Her2015-05-11
En av få filmer där huvudrollen känns oskyldig, mysig samt äkta. En väldigt intressant lektion i en studie av känslor och fysik.

Den gode, den onde, den fule2015-05-11
Finns inte mycket att säga förutom att den är ett mästervärk. En av få filmer som inte går att avslöja, då hela filmen är packad med överaskningar.

Magnum Force2015-05-11
Ganska flummig i början och kändes lite trist. Blir bättre mot andra delen, men inte mycket bättre.

I samlarens spår2015-05-08
Överraskande bra. Finalen är nästan det som gör filmen ännu bättre. Psykologisk, mörk thriller bör serveras som Bone Collector.

Änglarnas stad2015-05-06
Börjar bra och sentimentalt. Men sen fortsätter den bara och köra på med samma skit fram tills när Cage goes ape-shit och förstör stämningen. Överlag är den en klysha och jag vill hellre se Wings of Desire.

Dirty Harry2015-05-02
Jag är nästan lite glad att jag inte sett Dirty Harry förens första gången ikväll. Den är en stenhård, iskall rulle som lever på spänning, mer än actionscener. Psykopaten ger en nästan mardrömmar, särskilt med buss-scenen. Helt tagen i Dirty Harrys äkta hat mot kriminalitet, vilket känns mer realistiskt än övergjort. Jag saknar denna typen av hårda hjältar, som faktiskt är välbalanserade och intressanta.

Thor: The Dark World2015-05-02
Snäppet bättre än ettan, då slutfighten faktiskt är jävligt välgjord och händelsefylld, då de flesta plot-points används för att göra fighten lite mer extrem. Men överlag är filmen sådär. Ojämn och intetsägande.

Thor2015-05-02
Nu var det nått år sedan jag såg den, men tycks mig minnas att den kändes tam.

Interceptor Force2015-04-29
Rysligt dålig, men har okej action-scener. Trots detta är den ointressant utav bara rena helvete. Why the fuck en uppföljare?

Rovdjuret2015-04-28
Mycket bättre än jag minns att den var! Predator är ett häftigt monster med intressant logik i att jaga dom som kan slåss, istället för de "svaga byten" man oftast brukar se i såna här typer av filmer. Köttig, blodig och finalen är skitnajs! Fucking löve it!

Haunt2015-04-28
Inte fullt värdelös. Rolig att skämta om och den har några okej skrämselscener. Men överlag är den, som titeln säger, jädrigt enkel att glömma bort.

Elefantmannen2015-04-28
Wow, vilken drös med goa kommentarer denna filmen fått. Och visst fattar jag att den har stor uppskattning. Men tycker inte detta är Lynchs bästa. Dock en bra film, utan tvekan. Men landar på en 3a.

Spårlöst försvunnen2015-04-28
Ganska go, men det saknas tyvärr något som gör att den får en omtitt. Bra, spännande och gött skådespel dock.

Tulpa2015-04-24
Go, udda Giallo. Snygga miljöer, obehagliga dödsscener och njutbar.

The Bunker2015-04-21
Den är ganska intressant och annorlundare än vad jag förväntat mig. Grymt bra skådespel osv. Men överlag känns den, typ...sådär.

Johnny 2.02015-04-18
Skitball! Nä, men den är överaskande bra och välskriven. Bra final med tvistar och baktankar. Som publik får vi ställa oss frågor om existens, vilket jag gillar. Go film!

Carrie2015-04-15
Rysligt välgjord och bra film. Trots att filmen inte är värd att se om igen så är den intressant och detaljrik.

Nästa sida »