Alla kommentarer avRockbabydoll

Paper Man2012-02-19
Intressant berättad - mer djup än omslaget avslöjar, och mindre lättsam än vad jag trodde den skulle vara. En liten hyllning till de mänskliga möten som påverkar att man tar steget in på en ny väg, när man kommer till ett vägskäl i livet.

Sherlock Holmes: A Game of Shadows2012-01-07
+ för Robert D Jrs karisma, den intelligenta nutidspolitiska kritiken, kvinnoporträtten, en del kul twistar i actionscenerna och vacker scenografi. - för lite överentusiastiskt användande av en del filmeffekter och att Sherlock använder nävarna mer för att ta sig ur knipor än vad Sir Arthur Conan Doyle antagligen skulle mäkta med. Övergripande en charmig film med högre kvalité än jag väntar mig av en tvåa.

Himmel över Berlin2011-11-26
En av de allra bästa monologerna jag hört i sin poesi och humanitet. Mycket vackert bildspråk och även viss glimt i ögat. Jag upplever det som en livsberättelse ur ett manligt perspektiv, och det enda den lämnar kvar att önska för mig, vore en mer nyanserad och djupare porträttering av filmens kvinnor. Lysande användning av dokumentära inslag och en intressant glimt av Berlin innan muren föll.

Familjen Jones2011-10-30
Ett plus för budskapet, lite ovanliga vinklar för att vara amerikansk. Seg början, blir bättre mot slutet.

The Tree of Life2011-10-30
Var nog lite för trött eller uppe i varv, klarade inte av att se mer än de första 10 minuterna.

Confessions of a Dangerous Mind2011-10-30
mycket välberättad.

Up in the Air2011-08-29
Snygg, välspelad, aktuell.

Faintheart2010-12-04
charmig; små, fyndiga detaljer lättar upp, klassisk plot men med personligt uttryck.

Fido2010-10-23
Skönt twist på den klassiska Zombiehistorien. Skön retromiljö, humor och ok storyline. Poängterar baksidorna med att följa en norm.

Following Sean2010-07-23
Blev ett raljerande mer om dokumentärfilmaren än Sean, även om filmaren själv höll sig så pass osynlig att det inte gick att uppbåda någon sympati eller empati med honom.

Chaplin2010-07-13
Snyggt filmfoto, välspelat, och välcastat. En stark trea av mig. Det gav mig den större kunskap jag sökte om Chaplin, en helhetsbild av hans liv. Att den inte får mer kan vara att jag var för trött, eller att den inte var helt fängslande för mig. jag hade nog önskat se hans relationer djupare skildrade hellre än att hinna med alla fakta.

Till vildingarnas land2010-06-26
Jag har fått intrycket att denna film lever upp till förväntningarna för de som har nostalgiska känslor inför historien. Jag har ju inte det, och kände mig lite för gammal för den. Jag tror jag hade kunnat tycka mycket om den, om jag var 11 eller yngre.

The Love Guru2010-06-26
Filmen gav mig det jag förväntade mig; underhållning, skratt, lek med saker som känns igen och bra tema att drivas med, det är dags att västernaliseringen av Österländsk livsfilosofi får sig en dos av ironi. Jag tycker det är rätt gäng att genomföra det.

The Book of Eli2010-06-26
SOm en blandning av I am Legend och The road - men klarade ändå av det bättre. en stark trea får det, för en del personligt var det bland allt annat som man sett förut.

Zombieland2009-11-22
Alldeles utmärkt Zombiefilm! Mycket humor och action; justa settings.

Hancock2009-11-20
Storyn är väl sådäääär innovativ, men jag uppskattar verkligen rolltolkningarna av de två huvudkaraktärerna. Å road var jag!

The Spirit2009-06-28
Vrickad och estetisk med ett tydligt serietidningsbildspråk, som fungerade i filmformatet.

Jakten på lycka2009-06-21
Välberättad och välgjord. Viss Amerikapatriotsvarning samtidigt som historien har ett stadigt ankare i verkligeheten, jämfört med många andra filmer från Hollywood.

No Country for Old Men2008-02-28
Vet inte om jag ska sätta en trea eller en fyra. En stark trea då.. Den var inte som andra filmer och det gillar jag, för det är så få som är så nu för tiden. Men sen då? Resten? Var la OK.. :S

Ljuva november2008-02-04
Skön mix karaktärer och en story med flera bottnar.

I Am Legend2008-02-04
Bra skådespeleri, kul effekter, men manuset blev svagare och svagare.

Danny the Dog2008-02-04
Skönt soundtrack och juste story.

Brokeback Mountain2007-07-10
En berättelse som borde bli berättad, och ett utomordentligt bra skådespeleri.

Pirates of the Caribbean - Vid världens ände2007-07-10
Jag tyckte jag fick det jag förväntade mig. Jag föredrar trean framför tvåan. Det är ju lite så att ettan segrar på nyhetens behag som det var då. Nu är det mer en fördjupning av gamla bekanta. De som inte sett den, det kommer mer film efter rulltexten, så sitt kvar om ni känner för det. En del härliga fightingscener och snygga scenarior, fyndiga skämt och sämst var nog när sparrow pratar med sig själv, tekniken var riktigt B då.

Zingo2007-06-25
svensk ångest, att den inte får 1 är för Björn Kjellman som är en bra skådis

The Prestige2007-06-25
KÄndes skräddarsydd för mig och mina udda intressen. David Bowie, den fantastiskt intressanta uppfinnaren Nicola Tesla och trollkarlar. Tack tack!! Njöt av klurigheterna och berättarformen. Sevärd.

Ultraviolet2007-05-15
Me like it. Jag är svag för Milla. Jag är svag för futuristiska spekulationer, och scifi. Jag är svag för vampyrer. Jag är svag för estetiska karameller. Jag svalde den rakt igenom, tack vare inga förväntningar öht.

Strings2007-05-04
UNderbar egenhet i berättandet i kombination med tekniken, sorgligt nog inget nyskapande med själva historien.

Epic Movie2007-05-03
Jag förväntade mig inte något enastående av denna filmen. Dock så tror jag det lurar en jämförelse med mina favorit filmsatirer Hot Shots. Jag skrattade, men hade gärna fått skratta mer för pengarna. De höll inte riktigt temat, och skarvade mer med filmer och lappade för att behålla storyn som de ändå tappade bort tidigt. 2an är för de skratten som bjöds. jack swallow, Paris Hilton, xmen roade

Kill Your Darlings2007-03-18
Mycket trevlig, charmig och underhållande. Skön ljudbild, kul karaktärer. Må-brafilm med ett stänk av svensk melankoli.

« Föregående sidaNästa sida »