Alla kommentarer avRoxie

Shutter Island2010-08-13
Jag vet inte varför jag aldrig sett DiCaprio som en bra skådespelare. Han har spelat i många bra filmer och detta är inget undantag. Spännande film som håller en gissande.

The Gift2010-05-15
Många stora skådespelare som ger en hyfsad prestation. Blev tyvärr inte imponerad. Berättelsen har man hört/sett förr (väldigt lik "Taking Lives"), vilket gjorde att jag kunde lista ut det mesta. Vidare så tyckte jag att slutet var lite väl "smörigt" och anser att de gärna kunde hoppat över den sista scenen. Tyvärr lyckas filmen inte heller förmedla den lilla känslan av skräck som jag förväntar mig av en film som denna.

Fullmetal Alchemist: The Movie - Conqueror of Shambala2010-03-21
Jag har inte heller sett serien, men tänkte att jag trots det skulle kunna hänga med i handlingen. Det gick väl sisådär antar jag. Var tvungen att pussla lite i huvudet för att jag skulle få koll på hur saker och ting hängde ihop. Det fanns emellertid alltför mycket som jag tycker att de misslyckades med att förklara. Inte så fint "ritat"/"tecknat" heller, om man kan uttrycka sig så.

Luftslottet som sprängdes2010-03-05
En bra avslutning på en trilogi som tidigare inte lyckats väcka mitt intresse nämnvärt. Denna avslutande film höjde emellertid helhetsintrycket av Millenium och jag uppskattar trilogin desto mer nu. Trots att den är förutsägbar, så är det en hyfsat spännande film. Bättre än sin föregångare.

212009-09-05
Men guuuud vad han var smart där i början när han vann bilen istället för geten! Så oooootroligt smart asså, alla var ju helt förbluffade! :P Haha till och med jag kan enkel sannolikhetslära och jag suger på matte. Skulle jag få en chans i laget mån tro?

The Proposal2009-08-09
Förutsägbar historia, men filmen får trots detta ett bra betyg då det skrattades mycket och karaktärerna var väldigt charmiga. Sandra Bullock gör sin bästa prestation en romantisk komedi hittils, vilket är awesome med tanke på att hon inte medverkat i sådana här filmer på ett tag.

Harry Potter och halvblodsprinsen2009-08-01
Jag stör mig på mycket, speciellt då jag är ett Harry Potter fan, men det jag verkligen inte kan förstå är varför de inte ger fightingscenerna mer power och att de blir fler!? Är trött på all mesighet!

Will Hunting2009-07-30
Är ganska säker på att Will är en savant med minnes- och matematikbegåvning :)

Beck - Moneyman2009-07-25
Skrattande gott i slutet. Rolig slutscen, helt enkelt!

Finding Neverland2009-07-21
Gjorde mig lite småstolt och glad över att jag älskade Peter Pan som barn. Filmen lyckades att "återuppväcka" den kärleken igen. Lite småtöntigt kan tyckas, men ååå så sant.

Heat2009-07-19
Otroliga skådespelarprestationer, jättebra och trovärdig historia, snygga scener, smarta dialoger och mycket, mycket mer. Finns bara positiv kritik att ge!

Zuper-Zebran2009-06-21
Bästa citat på länge: "Drömmer jag eller är jag friterad?" Haha

Michael2009-05-14
Såg den när jag var ganska liten ändå, men minns att jag ogillade den starkt och såg den som löjlig och meningslös.

Rambo: First Blood II2009-03-01
Tyckte den var jätterolig och skrattade varje gång någon sa "bastard", så det blev ganska många gånger.

Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet2009-02-25
Inte min sorts humor tyvärr. I rätt sällskap skulle den nog blivit roligare.

Fight Club2008-11-09
Efter filmen gick jag runt som i en dimma, allt kändes så overkligt - det var verkligen en film som chockade mig. Har inte känt så här sedan jag såg "Memento". VIlken fantastisk film detta var!

The Aviator2008-10-22
Lång, lång, lång... Och tråkig.

Tur och retur2008-10-08
Usch. Nej tack, den här filmen vill jag inte se igen.

Undergången – Hitler och Tredje rikets fall2008-10-08
En väldigt bra film med duktiga skådespelare. Bruno Ganz är otrolig som Hitler! Filmen blev lite tråkig ibland, så därför får den en fyra istället för en femma.

Home of the Brave2008-10-06
En tråkig film som jag verkligen inte vill se igen.

Rescue Dawn2008-10-06
Nja, en ok film. Tyckte inte om den särskilt mycket.

Miss Secret Agent 2 - Armed and Fabulous2008-10-06
Usch vad dåligt! Jag gillade ju den första filmen och tyckte att den var helt ok, men den här var ju bara såååå dålig!

Batman och Robin2008-10-06
Nope, ingen bra film. Tråkig och dålig, känns så "billig" på något sätt.

En sensation2008-10-06
Jag ville verkligen tycka om den här filmen, men det gick inte. Den var tråkig, lång och helt ointressant.

Apornas planet2008-10-06
Väldigt bra film som verkligen fick mig att fundera över vilka som kommer att dominera världen efter människans era. Först var det dinosaurier, sedan människan, sen kanske det blir apan...?

Apocalypse2008-10-05
Den bästa krigsfilmen någonsin! Väldigt nära en femma, men jag sänker betyget till en fyra då den var lite väl lång.

Studie i brott2008-10-05
En bra film med en intressant upplösning. Förstår emellertid inte slutet, men ger den ett bra betyg i alla fall.

Spelman på taket2008-09-22
Jag gillade den. Rolig och vacker, älskar när huvudpersonen dansar!