Alla kommentarer avRunRiot

Stepford Wives2019-07-09
Kan vara bland det sämsta jag sett. Tycker nästan synd om skådespelarna som måste ta sig igenom skiten. Bette Midler är enda ljuspunkten.

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile2019-07-09
Detta hade kunnat bli så bra, men tyvärr är det mest segt och oengagerande. Även fast det finns en del riktigt bra scener är dramaturgin helt knäpp och det saknas djup. Jag hade hoppats på att få veta mer om honom som person och vad han gjort, men tyvärr pratar de bara om det istället för att visa och det gör filmen så himla platt. Trots alla minus måste jag ändå säga att skådespeleriet är på topp. Det var det enda som fick mig att stanna kvar genom hela filmen. Zac Effron är riktigt vass.

Quadrophenia2019-06-05
Jag försökte verkligen gilla den här, men den var fruktansvärt seg, och huvudpersonen var så självcentrerad att han inte gick att sympatisera med. En del bra musik och snygga scener finns det, men rent innehållsmässigt finns inte mycket att hämta. Vi såg den under en lektion i skolan. Hade troligtvis inte sett klart den annars.

East is East2019-06-05
Förvånansvärt mörk i tonen då jag väntade mig en halvlöjlig komedi. Väl utfört och en del riktigt vassa skämt. Rent dramaturgiskt är det en del saker som inte känns helt hundra, men det är också det som gör att filmen känns verklighetstrogen.

Game Over, Man!2019-06-05
Bland det sämsta jag sett. Knappt så jag orkade se hela. Enda ljusglimten var alla B-kändisar som blev dödade.

Dumbo2019-04-30
Jag kan väl inte påstå att jag är något större fan av den gamla filmen, men det här var ett riktigt sömnpiller. Förhållandevis fri från de typiska Burton-fånerierna, vilket är ett plus, men storyn är papperstunn och karaktärsutvecklingen är gräslig. I den senare delen av filmen känns Dumbo själv dessutom mer som levande rekvisita än en huvudkaraktär. En del halvdåliga skådespelarprestationer finns också, speciellt barnen är riktigt träiga emellanåt. Den som tar priset är dock killen i "dödsstjärnan" på slutet. Maken till dåligt skådespeleri har jag sällan skådat, nästan så jag undrar om det var med flit. För övrigt känns det som det ligger ett halvkasst cgi-filter över det hela och det är pinsamt tydligt att filmen är gjord för 3D när de konstant viftar saker ut mot publiken. Väl medveten om att detta är en barnfilm och att jag helt enkelt inte tillhör målgruppen, men jag tvivlar starkt på att jag hade gillat detta ens som barn.

Mr. Right2019-04-30
Egentligen ingen toppenfilm, men Kendrick och Rockwell funkar oväntat bra ihop och några scener var riktigt roliga. Granatscenen fick mig att asgarva.

Life of the Party2019-04-30
Hade glömt bort hur irriterande Melissa McCarthy kan vara. Inget minnesvärt direkt. Maya Rudolph fick mig dock att skratta några gånger.

En förtrollad romans2019-04-22
Nja, inget värt att minnas direkt. Otroligt platt och karaktärerna saknar helt personlighet. Var nog en roligare idé på pappret.

The Visit2019-03-21
Carrie Underwood!

Sandy Wexler2019-03-21
Det enda som fick mig att se klart skiten var Lamorne Morris och Dana Carvey.

Spegeln sprack från kant till kant2019-03-21
Lite trött filmatisering även om det är välgjort. Lite intressant att veta att historian är baserad på en verklig skådespelerska vid namn Gene Tierny. Det gör det hela lite sorgligare.

Mordet på Orientexpressen2019-03-21
Förutom att Poirot känns väldigt teatral och fejkad tycker jag den funkar väldigt bra. Många starka skådespelarprestationer och jag vet inte om Ingrid Bergman egentligen är den som skiner starkast här, men en Oscar är hon gott värd ändå.

A Simple Favor2019-03-21
Det känns som att Paul Feig inte var helt hundra på om han ville göra en komedi eller en thriller och resultatet är väl sådär... Visserligen skönt med en lite lättsammare film av den här typen, men tyvärr känns det mest tillkonstlat och blir aldrig riktigt intressant, trots starka skådespelarprestationer. Slutet är också riktigt dåligt. Filmen kunde ha gjorts betydligt bättre, men jag vet också sedan innan att jag inte är ett fan av Feig.

Nötknäpparen och de fyra världarna2019-03-20
Snudd på en femma i början, men tyvärr tappar den lite i andra akten. Det görs många referenser till originalsagan och baletten, men eftersom jag har dålig koll på dem känns det som jag går miste om en del. Jag hade också önskat lite mera backstory och vissa karaktärer får aldrig riktigt komma till sin rätt. På det stora hela är den dock visuellt storslagen och riktigt vacker på alla sätt och vis. Jag är faktiskt lite bitter över att jag aldrig kom iväg och såg den på bio.

Jurassic World: Fallen Kingdom2019-03-12
Så äckligt förutsägbart och det känns verkligen som att de har fått slut på idéer. Slutet är också bland det dummaste jag sett på film. Varför öppna burarna när man kan öppna dörren??? Scenen där de åker ifrån ön är dock hjärtskärande.

True Memoirs of an International Assassin2019-03-12
Bättre än väntat. Den bjöd på några riktigt oväntade asgarv. Jag gillade metagreppet den hade främst i början, men tyvärr vart den lite för rörig mot slutet och jag hade svårt att hänga med helt. Tycker även att slutet var rätt tamt, det hade kunnat göras bättre. Kul underhållning för stunden iallafall. Plus i kanten för scenen där en kvinna får spöa skiten ur en man, istället för den sedvanliga catfighten.

Terminator2019-02-24
En av de bästa actionfilmer som gjorts. Den håller ännu trots en del föråldrade effekter och den löjligt uppenbara kulissen i slutscenen. Det är nästan sorgligt att Michael Biehns karriär aldrig tog fart ordentligt efter den här filmen, då han är ruggigt bra.

Miss Marple: Endless Night2019-01-03
Riktigt dålig filmatisering av boken, där de intressantaste karaktärerna saknas och de av någon outgrundlig anledning kastat in miss Marple i det hela och försökt göra någon sorts deckargåta av vad som egentligen är en thriller. Synd att de inte tyckte att Agatha Christie vart ett tillräckligt stort namn för att sälja detta, utan att de var tvungna att göra det till ett avsnitt i Marple-serien. Jag rekommenderar att folk istället ser filmen från 70-talet, även om inte den heller är någon perfekt filmatisering. Dock bra mycket bättre än den här sörjan.

Döden till mötes2019-01-03
Rätt seg och småputtrig historia. Vissa scener är nästan pinsamt dåligt utförda.

Åklagarens vittne2019-01-02
Jag är vanligtvis inte mycket för rättegångsdrama, men den här hade ändå något som fick mig att stanna kvar. Att den har några år på nacken gör den också fasligt charmig. Jag är fascinerad av Agatha Christies förmåga att skapa spännande intriger och twistar som känns oväntade trots att jag kastat mig över allt hon skrivit (även om vissa saker var ganska förutsägbara). Skådespeleriet är överdrivet och teatralt, som brukligt på den tiden, men de lyckas ändå övertyga. Bäst är dynamiken mellan advokaten och sjuksköterskan.

The Princess Switch2018-12-28
Vanessa Hudgens är rätt gullig och jag kan nästan förlåta den hemska fejkaccenten. Filmen i övrigt är väl ganska standard för genren. Varken särskilt bra eller förskräckligt dålig.

Dödligt vapen2018-12-28
Nja, den har väl inte åldrats sådär skitbra. Helt okej hjärndött pang pang, men någon toppenfilm är det kanske inte. Har för mig att uppföljarna förvånansvärt nog var mer sevärda.

The Christmas Chronicles2018-12-28
Smågullig rätt standardmässig julfilm som dock bjuder på en del garv. Kurt Russel är perfekt som tomte, speciellt när det helt plötsligt dyker upp "stargates". Betyder det att alla Kurt Russelfilmer utspelar sig i samma universum? ;p Filmens höjdpunkt är Bingham. De gick dock miste om en del uppenbara "Du ser ut som min morfar"-skämt. Hade klarat mig utan de löjliga gremlin-nissarna.

Mary Poppins2018-12-28
Småcharmigt absolut och Dick van Dyke är lysande som vanligt, men tyvärr är den lite väl seg och innehållslös för min smak.

Special Correspondents2018-12-20
Småkul med bra potential, men tyvärr föll den lite platt och gav mest känslan av att budgeten tog slut. Castingen är dock felfri. Kul att se Eric Bana igen. Störde mig däremot asmycket på att de inte tog chansen och drog subtila Hulken-referenser.

Kapten Gulskägg - havets fasa2018-12-20
Alltså den är ju riktigt kass egentligen, men så jävla rolig! Det var längesen en film fick mig att skratta så mycket, även om mycket av humorn låg i hur jäkla dåligt det var. Kul att de slängt in så många kända ansikten också även om alla inte är med så mycket. Eric Idle och Peter Cook fullkomligt stjäl varenda scen de är med i och Cheech Marins olika smeknamn för El Nebuloso är klockrena. Jag hade dock klarat mig utan den sunkiga slentriansexismen, men jag har överseende med tanke på att filmen är rätt gammal.

Välkommen till familjen2018-12-20
Den har några mysiga moments och den känns rätt progressiv för att vara så gammal, men tyvärr är den alldeles för rörig och karaktärerna gör så inihelvete konstiga grejer så jag har svårt att sympatisera med dem. Synd på fina skådespelarprestationer i övrigt.

Robin Hood2018-12-09
Betydligt bättre än jag väntade mig, dock känns Robin Hood-storyn rätt uttjatad vid det här laget, även om filmen tillför en del nya grejer. Inledningen känns rätt skitnödig, de hade hellre fått visa mer backstory istället för en kass voiceove, men jag kan leva med det, för när filmen kommer igång har den ändå något. Jag gillar faktiskt att de valt att inte försköna våldet samtidigt som de inte tagit i för mycket åt andra hållet. Lättittat och snyggt. Det stora minuset är att de flesta karaktärerna känns jävligt platta, fastän de desperat försökt ge dem flera lager. Undantaget är Robin, som lyckas vara både tuff och mänsklig med en fin touch av något ptsd-liknande. Jag störde mig också väldigt mycket på de alldeles för moderna kläderna. Jag fattar att de försökt luta åt Assassin\\'s Creed-estetiken, men tyvärr ser det mest ut som att budgeten inte räckte till ordentliga kostymer. Taron Egerton och Jamie Foxx briljerar, som alltid. De övriga skådisarna presterar dock rätt ojämnt och framförallt bad guysen är riktigt träiga.

Love Actually2018-12-09
Jag väntade mig mer av den här faktiskt. De slänger in för många plots och följer inte upp dem tillräckligt för att de ska bli intressanta. Här förväntas man istället köpa att ett par karaktärer som träffats lite hastigt en eller två gånger helt plötsligt är dökära i varandra. De få sidospår som faktiskt är lite småintressanta får alldeles för lite screentime och de fyller ut speltiden med att stapla alla möjliga klyschor på varandra. Det enda jag faktiskt inte kan klaga på är castingen, för skådespelarna levererar verkligen. Synd bara att de inte hade ett bättre manus att jobba med.

Nästa sida »