Alla kommentarer avRune2000

Min borttappade kropp2020-01-01
Sevärd trots att grundpremissen med en stalker är ganska creepy.

Daddy's Home 22020-01-01
Klyschigt och förutsägbar men ändå en rätt så mysig filmupplevelse.

Klaus2020-01-01
En blivande julklassiker!

Anima2020-01-01
Fascinerande från första till sista bildruta. Dock är jag inte så förtjust i själva musiken, men det handlar bara om smaksak.

The Laundromat2019-11-05
Hade inte så höga förväntningar så filmer var rätt underhållande. Det enda som jag störde mig på att ständiga återkopplingar till USA och hur Panamaläckan påverkade landet.

Abducted in Plain Sight2019-02-01
Blir mest förbannad på de korkade föräldrarna som gick med på så mycket.

En fröjdefull jul2018-12-25
Ganska förutsägbar men ändå en trevlig kortfilm.

Paterno2018-04-30
Ungefär samma nivå som de andra två filemerna som Pacino har gjort åt HBO (You Don’t Know Jack och Phil Spector). Värt att se en gång men inte mer.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2018-04-02
Mycket roligare film än vad jag räknade med att den skulle vara. En svartkomedi med bra skådespel och manus.

Det2018-01-28
Jag som inte har läst boken hade verkligen uppskattad lite mer bakgrundshistoria till Pennywise och varför han har valt att manifestera sig bara för vissa ungar i staden. Istället får vi ett skräckscenario efter det andra rakt igenom filmen. Hade filmen varit kortare så skulle jag kunna bortse ifrån i bakgrundsstory men nu råkar den vara lite drygt 2 timmar lång.

Voldemort: Origins of the Heir 2018-01-19
Helt ok film som tyvärr förstörs av urusel skådespeleri.

Houston, We Have a Problem2018-01-19
Filmen har en intressant premiss och man tror nästan att det är för bra för att vara sant. Tyvärr är det väl också så i slutändan.

Chasing Trane: The John Coltrane Documentary2018-01-08
En bra dokumentär med många intressanta intervjuer + Denzel Washington som läser upp Coltranes kända citat.

Black Mirror - USS Callister2018-01-02
Lysande start på säsongen. Bland topp 5 starkaste avsnitt av Black Mirror!

Black Mirror - Arkangel2018-01-02
Hade svårt att acceptera vissa beslut som gjordes av mamman i avsnittet. Det gör att avsnittet tappar en del i trovärdighet.

Black Mirror - Crocodile2018-01-02
Börjar bra men tappar all trovärdighet mot slutet pga brister i huvudpersonens logik. Tycker ändå att det var ett ok avsnitt.

The Meyerowitz Stories2017-12-30
Filmen kändes som en mix mellan Woody Allen och Wes Anderson men i slutändan hade den en tydlig touch av Noah Baumbach. Samspelet mellan Sandler och Stiller var helt enastående. Resten av ensemblen var också riktigt bra. Den enda karaktären som jag inte förstod mig på spelades, märkligt nog, av Emma Thompson. Men det berodde troligen mer på manuset än på hennes insats. Rekommenderas!

Saving Capitalism2017-12-28
Det är alltid lika intressant att höra Robert Reich prata om sina idéer men tyvärr är inte resten av dokumentären lika tilltalande. Slutklämmen kändes tillgjord och lämnade en bitter eftersmak. Se gärna dokumentären "Inequality for All" innan denna.

Olofs frostiga äventyr2017-12-17
Utdragen och ganska stereotypisk animerad film som är inte i samma klass som de flesta andra produktionerna från Disney.

Bruce Springsteen: In His Own Words2017-08-03
Började bra men jag tappade intresse efter ett tag.

Rolling Stones 50 år: Crossfire Hurricane2017-04-25
Helt ok dokumentär om Rolling Stones som slutar lite abrupt halvvägs igenom deras karriär. Kul att alla levande före detta medlemmar medverkar!

Sausage Party2017-04-20
Ok tidsfördriv men jag hade räknat med mer av denna satir.

Eat That Question: Frank Zappa in His Own Words2017-04-20
Dokumentären gav mig inte så mycket ny information och saknar en röd tråd. Hade uppskattat den mer om den var bättre strukturerad och hade en tes.

Now More Than Ever: The History of Chicago2017-04-16
En dokumentär som lider av att vinnare skriver historia. Vissa tidigare bandmedlemmar får en mindre roll i denna dokumentär och istället är det de nuvarande medlemmarna som står i fokus. Ändå en sevärd dokumentär för de som gillar bandet.

Danny Says2017-03-05
En överraskande mysig dokumentär vars styrka ligger i intervjuerna med Danny Fields. Fields är en mycket underhållande person som har mycket att berätta och har bra inlevelse när han pratar.

Across Grace Alley2016-12-11
En kortfilm regisserad av Ralph "Karate Kid" Macchio som är precis lagom mysig. Hade möjligen hade önskat en mer minnesvärd filmupplevelse men den var ändå helt ok.

Hot Tub Time Machine 22016-12-09
Några småskämt här och där men långt ifrån lika sevärd som den första filen.

McFarland, USA2016-12-09
Helt ok Disney-sportfilm. Kevin Costner funkar alltid i denna typ av film.

Extremis2016-12-09
En mycket gripande dokumentär som jag gärna hade sett mer av.

Nu flyger vi ännu högre2016-10-22
Denna uppföljare försöker att återskapa magin från den första filmen men misslyckas med timingen och många skämt känns lite väl överdrivna. Ändå är det en helt ok film men en några roliga scener.

Nästa sida »