Alla kommentarer avScrapop

Night of the Comet2019-08-25
Hade potential men blir otroligt seg ju längre filmen lider

Bleka dödens minut2019-07-27
Njae, godkänd

Jurtjyrkogården2019-07-06
Tycker detta funkar bra. Man har dessutom twistat till det här och var vilket gör att allt inte är så förutsägbart för den som sett originalet.

Baby Driver2019-05-25
Svag trea. Lite larvig stundtals

Shot Caller2019-02-20
Stark trea

Sa jag adjö när jag kom?2019-02-07
Har lite svårt för det överspelade skådespeleriet. Annars en ganska mysig film

The Ballad of Buster Scruggs2018-12-27
Jag blir fängslad av de flesta historierna, och då är de helt plötsligt över och slut. Nä, detta blir snarare en pina att se igenom då besvikelserna blir många och ständiga. Detta kunde man gjort något mer av ...

Bird Box2018-12-27
Riktigt bra, men det är något som fattas för att Bird box ska få den där tyngden. Man behöver inte alltid få alla svar i en film men här kände jag att det skulle vara positivt om man lyckades knyta ihop allt på ett bättre sätt.

Ben Hur2018-12-10
Djupt imponerad även om den haltar något

Apostle2018-10-20
Riktigt snyggt genomfört och spännande. Svag 4a

Fyren mellan haven2018-09-11
Åååh så bra!

Pitch Black2018-09-08
Stark 2a. Starkt daterad med dåliga effekter, men spännande. Dock lite tunt slut.

Parfymen: Berättelsen om en mördare2018-04-01
Så snyggt, så bra!

Tårtgeneralen2018-03-08
Spretig och ojämn film. Har överlag svårt för svenska dramakomedier och det här är inget undantag. Persbrandt gör såklart en felfri insats men övriga skådisar drar ner filmen med sina amatörmässiga insatser. Lite besviken för jag hade verkligen hoppats på något mer än det jag fick.

Tårtgeneralen2018-03-08

Bright2018-02-04
Tycker att man har en härlig idé men slösar bort allt. Vet inte budget på denna film men den känns lite lågbudget från och till. Skulle vilja att de gav mer bakgrundsinformation om den alternativa världen de lever i.

Shimmer Lake2018-02-04
Ganska rolig idé på upplägg av film. Roligt när man efter filmen kan gå tillbaka och få alla bitar på plats. Filmen överraskar och jag tycker att det är en stabil trea.

Rogue One: A Star Wars Story2017-06-19
Bättre än någon av de andra "nya" Star Wars - filmerna. Räknar då även med ettan, tvåan och trean fast de är så uppenbart kassa.

Alien: Covenant2017-05-17
Vilken jäkla besvikelse detta var. Många har synpunkter på Prometheus och alla brister med filmen, jag tyckte dock att den var hyfsat bra och tog den för vad den var. Alien: Covenant har i min mening allt som var dåligt i Prometheus och saknar allt som var bra med Alien och Aliens. Vacklade ett tag och funderade om jag skulle ge filmen en svag 2a, men det känns så fel om jag tittar tillbaka på mina betyg om några år och då ser att jag gett den ett godkänt betyg. Men denna är allt annat än godkänd så den får därför en stabil 1a!

The Fundamentals of Caring2017-03-23
Förutsägbar och lite "blodig" film. Har mer och mer fått otroligt svårt för amerikanska översentimentala filmer som i tid och otid lägger till ett skämt mitt i det sorgliga för att "lätta upp" stämningen. Men jag tycker att de misslyckas och gör det jobbigt att se på på något sätt. Men det är iallafall inte outhärdligt.

Indiana Jones och det sista korståget2017-01-07
Klart svagare än de två första filmerna. Dessutom tycker jag att mycket slarvas bort med en massa larvigt nonsen och att man återanvänder gamla grepp från de tidigare filmerna. Trean i betyg är svag.

Riddarfalken från Malta2016-12-13
Nä, tycker inte alls att det är något bra flyt i filmen. Och historien känns också ganska så rörig. Bra skådespelarinsatser dock. Stadig 2a

En julsaga2016-12-04
Riktigt bra!

Good Morning, Vietnam2016-10-30
Robin Williams är filmens behållning. Ganska långsam och intetsägande berättelse egentligen. Och sen gillar jag inte hur de förminskar Vietnameserna. Väldigt märkligt hur de får amerikanerna att framstå som civiliserade och vettiga övermänniskor medan vietnameser rakt igenom känns helt efterblivna och nästan som från en annan planet.

Her2016-06-28
En film som verkligen berör och får en att tänka till både en och två gånger. Det som dock återkommer till mig under filmens gång är att jag har svårt att uppleva operativsystemet på ett realistisk sätt. Det är FÖR mänskligt helt enkelt. Missförstå mig inte, men jag kan mycket väl tänka mig att datorerna blir väldigt intelligenta i framtiden men jag har väldigt svårt att tro att forskare i framtiden någonsin kommer kunna skapa den sorts AI som man tycks ha gjort i denna film - en själ; ett operativsystem som funderar över sin existens. Det gör att jag på något sätt har svårt att förstå och leva mig in i filmen som jag egentligen skulle vilja. Men ändock, 4:an är ett faktum.

Grimsby2016-06-11
Är man ute efter barnslig humor så är ju Sacha Baron Cohen det perfekta valet. Kommer på mig själv sittandes och gapskratta vid vissa tillfällen och småflina ganska ofta. Helt enkelt en värdig rulle om man vill ha en trevlig filmupplevelse där man inte behöver använda många procent av sin hjärnkapacitet. 3an i betyg är inte svårt att sätta.

The Big Short2016-06-07
Jäkligt bra flöde i filmen och, inte minst, väldigt intressant och viktigt ämne!! Även om jag känner att jag ibland inte hänger med riktigt så stannar de upp och förklarar så att ett barn o pricip skulle förstår. Väldigt bra berättarteknik på så sätt. En klar 4 enligt mig

Mandomsprovet2016-05-19
Ganska klockren filmen även om historien är lite väl otrolig. Soundtracket är ju också av toppklass men det är här man märker att filmen har några år på nacken. Med det menar jag att man inte riktigt vet hur man ska använda sig av musiken utan återanvänder vissa slingor lite här och var vilket gör att musiken blir lite tjatig och tillrättalagd. Skådespelarinsatserna är för övrigt brillianta och det var kul att se var Waynes Word fått en del av sina referenser ifrån. Alltid roligt när man överraskas av sådant och känner igen sig :-)

Teen Wolf2016-04-27
Mysig film som dock känns väldigt daterad. Det är en typiskt godkänd film där man egentligen aldrig bjuds på några överraskningar eller något extraordinärt, men man sitter ändå med ett litet fånigt leende och trivs genom hela filmen.

San Andreas2016-04-25
Kändes genomgående väldigt klyschig. Har sett detta tusen gånger förr och man gör det inte bra eller trovärdigt. För en sådan här film tänker man att specialeffekterna iallafall ska kunna rädda några poäng, men icke! Det känns verkligen inte som om att San Andreas är från 2015 rent teknikmässigt...

Nästa sida »