Alla kommentarer avSipen

The Dark Knight2008-08-01
Herre min je

Final Fantasy: Advent Children2008-01-22
Om man slår upp "Fan Service" i ordboken så står Advent Children där. Inget manus, bara en ursäkt att få snygga upp karaktärerna och miljöerna från spelet. Dock; ögongodis, därför betyget.

The Host2007-08-05
Det snygga fotot (även om monstret var sådär) lyfter filmen till en svag fyra. Annars var den, så som många kommenterat, lite seg.

Ett land utan kvinnor2007-06-30
Hemsk? Ja. Välgjord? En soppa som blandar buskis med något föfärligt. Ge mig tillbaka mina 90 minuter.

Sweet Sixteen2007-05-10
Bra skådespeleri? Ja. Irländsk? Ja. Har vi sett det förut? Ja, tyvärr. Hade förväntat mig lite mer av Ken Loach.

Sunshine2007-05-01
Ruskigt bra. Så sjukt nära en femma. Se den.

The Island2007-04-16
Stackars Scarlett Johansson som verkligen blev marginaliserad. Hennes replik "We're not idiots" sa, på ett ironiskt sätt, ungefär allt om hennes roll.

Snapphanar2007-01-17
Helt ok. Det är lite svårt att förstå dansk... Förlåt, skånskan, bara.

Lady Vengeance2007-01-17
Flera scener var extremt vackert berättade. Men hanteringen av temat hade kunnat göras bättre. Inte lika bra som Old Boy.

Det våras för Frankenstein2006-11-27
Det här är bland det absolut roligaste som någonsin gjorts.

Wallander - Mastermind2006-08-18
Skådespeleriet haltade, möjligt att det var p.g.a. de otroligt styltiga replikerna. Filmen tog fart halvvägs igenom, men den var något förutsägbar.

Mannen utan minne2006-08-18
En mycket vacker film. Det blev lite väl sävligt ibland vilket gjorde att det inte blev toppbetyg. Men den är väldigt sevärd.

The Fog2006-08-18
Det här var ett slöseri med min tid. För ert eget bästa, se inte denna film.

The Terminal2006-08-11
Tom Hanks? Vad har hänt?

Cast Away2006-08-11
Vilken soppa. Tom Hanks skådespeleri sänker denna film totalt, som mest känns som en reklamfilm för diverse företag. Sjukt att dom lyckats produktplacera så mycket i en film som handlar om en man som är avskuren från civilisationen.

Walk the Line2006-08-07
Faktiskt grymt bra, väldigt nära en femma.

Sahara2006-08-04
Väntade gäspande till slutet för att se om denna film hade några kvalitéer överhuvud taget, men det hade den inte. Möjligt var William H. Macy som alltid är bra, men det var tragiskt att se honom bortslösad på denna bottenrulle. Jag vill ha tillbaka de där två timmarna av mitt liv.

Silent Hill2006-07-27
Christophe Gans har lyckats relativt väl med att överföra känslan från spelen till vita duken. Ibland märks det väl tydligt att han flörtar med spelpubliken, något som jag kanske kan se som en nackdel för den som inte avnjutit samtliga delar i en underbar spelserie. Skådespeleriet haltade i vissa fall, tyvärr. Har man spelat spelen (i synnerhet det första) är detta en intressant film. Annars kanske man inte har lika stor behållning av den.

Saw2005-09-22
Hade kunnat göras bra mycket tightare. Generellt en relativt bra seven-klon.

Sin City2005-09-14
Riktigt, riktigt snygg. Det har sagts förut men tål att sägas igen. Märklig moral möjligen, men skitsamma. Ser fram emot en uppföljare.

Bröderna Lejonhjärta2005-09-14
All makt åt Tengil.

The Machinist2005-09-14
Tempot var lite märkligt och upplösningen var kanske lite väl förutsägbar. Men Christian Bale är annars alltid bra