Alla kommentarer avSpomenka

Divergent2014-12-22
Så sexigt dålig.

Stardust2013-01-07
Claire Danes, du är gullig du. Utan dig hade jag spytt

Your Highness2012-10-31
Det här är rätt unikt. Äventyret är ganska bra, den hade förmodligen förlorat på att ta sig på större allvar. Är filmen ett rent svar på hur fantasyfilm annars dryper av allvar och värdighet? Humorn är...så mesig att det nästan blir konstigt. Jag är fascinerad

Knowing2012-10-31
Att filmen inte kunde förutspå hur dålig den skulle bli och eliminera sig själv är stort

Illusionisten2012-10-19
En saga, jag gillar sagor. Jag gillar att den känns lite som en dröm, MEN, den här filmen utnyttjar sagans otydlighet till att gömma detaljer. Som detektivfilm eller thriller är den usel, och hur lösningen kommer till polischefen som en plötslig vision är helt obegripligt.

The Librarian: Quest for the Spear2012-09-10
Får man göra såhär dåliga filmer? Nej det får man inte

The Hunger Games2012-09-04
Känns som en konstig dröm. Lika diffus och ologisk

Ice Age 4: Jorden skakar loss2012-08-12
Blir illamående

My Week with Marilyn2012-08-10
Micheller sjunger that old black magic i slutet, och det är SÅ otroligt bra. Gåshud. Efterföljande sekvens i svartvitt får mig nästan att gråta också

De ofrivilliga2012-04-04
Regin är ju helt mästerlig! Men jag tror att jag inte gillar filmidén så mycket nu i efterhand. Att fånga ett helt lands spirituella status, liksom. Jag ser den som alternativa underhållnings-sketcher mer än en långfilm. Egentligen gillar jag Play bättre, då den har en mer specifik historia att berätta. Denna hade säkert fått ett större djup om tex bara skolhistorien hade fått ta sin plats. Jag tycker kollagefilm är lite drygt att göra, känns som att man automatiskt är översittare om man gör det (haha vet inte varför ....)

Pale Rider2012-03-21
De beter sig inte riktigt friskt i filmen, men den är fin, rolig. Levande och skön. Smådålig. Clint Eastwood regisserar egoistiskt. Den förtjänar inte trean jag ger den.

Little Children2012-03-18
Oj. Jag vet inte, den är så himla torr. Så otroligt mån om att ha något att berätta och att inte göra några fel, så den går som en stel pinne framåt medveten om att alla tittar på den

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford2012-03-07
Fotot och berättandet är bland det mest drömska och stämningsfulla jag sett, men det finns inget driv.

Little Boy Blue: Tiny Terrestrial2012-03-02
Den här filmen gjorde mig glad! Mycket bra scener

En filmares vånda: Coppolas Apocalypse2012-01-23
Jag hade velat veta mycket mer om hur de bar sig åt för att få arbetet att funka. Mer anekdoter hade varit kul också, istället för deras återkommande ord om hur märkligt och speciellt det var. Deras personliga åsikter är väldigt ointressanta. De enda personerna som intresserar mig i dokumentären är Hopper och den otroligt besynnerliga Brandon, vad sjutton håller han på med?

Lionman2012-01-18
Hjälten kastar knivar från linbanor, hoppar på studsmattor, klår en armé från romerska ringar och annan klassisk olympisk gymnastikutrustning. Alltihop är till synes omdömeslösa sammanträffanden! Och när han inte gör det är det bara segt.

Restless2012-01-02
Vissa scener är rätt tryckta, man kan ana att framförallt Mia inte är helt bekväm med att leverera så fånig dialog. Det är synd, Mia skulle verkligen kunnat vara en rätt bekväm och realistisk sån här quirky-brud. Men inte i den här filmen. Pojken är för seg också, och hans krage är för arty, godtages icke!

Rush2011-12-26
Nej vad tråkig den var. SÅ himla seg och meningslös med fin stämning och inga händelser. Mycket seghet, och mycket segmusik

Den lilla butiken2011-12-15
Vad konstig stämning det blir på slutet och vad mycket pladder och lite love. Konstiga människor i fin värld. Ingen vidare julstämning dock, vilket jag hade trott. Mycket svag trea.

The Men Who Stare at Goats 2011-12-08
En töntfilm

En julsaga2011-12-08
Men vad fruktansvärt ihopkrafsad den känns? Kunde de inte gjort det bättre, när de ändå höll på liksom.

Solaris2011-11-21
Såg just om denna film, det var nog fem år sedan sist. Jag upplevde den som väl långdragen och som att dialogen alltför ofta var mer eller mindre obegriplig. Strange! Rent konceptmässigt så älskar jag den fortfarande, utgångspunkten för filmen är awesome, men den har slutat fängsla mig till 100%. Rent hantverksmässigt. Den känns lite rörig. Ljudsättningen är också rätt jobbig ibland, mest konstig och inte så effektfull, i jämförelse med tex Stalker, där ljuden är helt perfekta. Tycker detta är Tarkovskys svagaste film efter Ivans barndom.

Lånaren Arrietty2011-06-26
Med lite mer Disneykänsla än vanligt.

Samurai X: Trust & Betrayal2011-06-20
Intressant kontrast till tv-serien, verkligen, men bara på pappret. Jag tycker det här är så sövande! En helt onödig inblick i Kenshins förflutna som jag själv kommer lägga bakom mig. Tycker den känns som en radiopjäs. Tänkte hela tiden på det.

Persona2010-11-30
Jag sänkte den till en trea, fasen vad tråkigt. Tyckte att de poetiska sekvenserna kändes som att de var utan poäng, och i övrigt att jag inte förstår vad den försöker säga ordentligt. Den egentliga hemligheten med filmen är ju att både Elisabeth och Alma är Ingmar Bergman. Men istället för att erkänna det så slingrar han sig, och filmen går på så vis sönder. Det var inte avsiktligt, som jag ser det, utan en miss från regissören.

Shrek - Nu och för alltid2010-11-30
Shrek gör om allt han redan gjort i en fjärde film. Momenten med familjeliv vs ogre är inte ens ny. Inget är nytt! Förutom bajs! Bajs är nytt. Det enda som var kul var..hm... inget var kul! Nej, inget. Det var inte en rolig film. Det var bara en film om en grön man i en dröm. En grön man i en dröm.

The Kids Are All Right2010-11-06
De enda som inte går mig på nerverna är Joni och den glada mexikanaren. Sen har filmen en massa kvaliteter också! Tex att den är drivande och fängslande.

Sleepy Hollow2010-10-20
Tim Burton är en fantasilös nörd. Ska gå in för att sätta så långt betyg på alla hans filmer jag kan. Den här skulle kunna få en etta tex!

Trash Humpers2010-09-20
Ett par roliga bilder här och där. En splittrad röra av olika tråkiga saker.

Historien om allt2010-04-18
Nej, jag tycker nog skådespelet är klockrent. Det är ju svenska filmers ständiga svagpunkt. Men vad är det vi ser? En blandning av Björk-video, Eraserhead och Sunes Jul. Om den var menad att vara politisk så klipper jag av där, jag fattar inte sånt. Men jättebra är den ju inte! Hi-hi.

Nästa sida »