Alla kommentarer avSrgntPppr

Kung Oidipus2006-05-01
"Groteskt skit är det vad det är. Vem fan vill se en som sliter ur ens inälvor genom fittan???" -- Du tänkar nog på någon annan film, du. :P

Fanny och Alexander2006-05-01
Kan inte få annat än en femma, men passa er för den sönderklippta tretimmarsversionen. Det skall så klart vara originalet som är på ca fem timmar.

Cannibal Holocaust2006-05-01
Soundtracket är underbart!

Världarnas krig2006-05-01
Världelös rulle med en av Hollywoods största losers, Tom Cruise, på tomgång. Historian är helt substanslös, och slutet känns så in i helvete banalt och krystat. Hollywood förlitar sig bara mer och mer på specialeffekter känns det som. Visst kan det vara snyggt med specialeffekter, men när jag ser en film så vill jag att den skall väcka tankar, och kanske inspirera mig. Iaf beröra mig på något sätt. "Världarnas Krig" rörde mig inte i ryggen.

Sånger från andra våningen2006-05-01
Estetiskt fulländad.

Deer Hunter2006-05-01
Stämningen filmen igenom är makalös, och scenen där de tvingas spela rysk roulette är så otroligt obehaglig och plågsam. En brutal skildring av hur människor blir påverkade av krig och våld. Sorglig, djup och vacker. 5/5 - utan tvekan.

Once Upon a Time in America2006-05-01
En av världens bästa filmer med världens bästa soundtrack.