Alla kommentarer avStan

Spider-Man: Far From Home2021-04-01
Rätt korkad och krystade skämt. Ungdomarna är charmiga

Broken Arrow2021-03-26
Fan vad Travolta briljerar här

Kubrick om Kubrick2021-02-16
Lite kort och spretig, men alltid nåt eftersom det inte finns så mycket om Kubrick

Flickorna2021-02-04
Vi fattar. Män var redan skit 1968. Men detta var mycket trevligt och charmigt, vackra miljöer

The Witch2021-01-23
Börjar så jävla bra. Briljanta skådespelare, otrolig nerv. Slutet blir som vanligt nuförtiden - intetsägande, menlöst.

Star Wars: The Rise of Skywalker2021-01-15
fullständig jävla katastrof. sätter man mer än en 2a på denna måste man ju vara sopslut i huvudet

Mank2020-12-07
Inte så bra som jag trodde. Riktigt 30/40-talsanda med rapp dialog, ibland för rapp och för mycket prat. Även klippning, foto och övergångar är klassiska. Skådespeleriet är på vissa håll topp och på andra håll ojämnt. Inte så intressant och givande som jag trodde. Killen som spelar Orson är inte lik, men rösten är sjukt lik.

Nobody Sleeps in the Woods Tonight2020-11-21
Dussinskräckis med alla klichéer men antar att det var tanken, att det skulle vara en dos ironi men det blir rätt tamt på den fronten. Ingen spänning, ingen logik och inget är genomtänkt. Några småroliga karaktärer, ett par schyssta tuttar och lite svordomar räddar den från kalkon

Hollywood Chainsaw Hookers2020-11-15
Fantastisk titel som utlovar just det: Nakna brudar med motorsågar. Väldigt kort med fånig humor, lite som nakna pistolen med... naket. Funkar inte riktigt som varken skräck eller komedi men är man ett fan av Linnea Quigley så kan det vara värt det.

Howling IV2020-10-30
tinte en varulvarjävel förrän sista 5 minuterna, men mysig stämning

Fullmåne2020-10-25
Sjukt fula monster, ser mer ut som troll. Men oväntat spännande och skön stämning och gore!

Doctor Sleep2020-10-24
Väldigt bra skådespelare, snyggt och så. Men spretig och rörig. Ständiga oljud i bakgrunden och taffligt att lägga till nya scener med Jack Torrance

Det Kapitel 22020-07-07
Är det här vad skräckfilm har reducerats till? Dum fråga, det har varit så här länge. Inga insatser, bara CGI-monster i olika former som jagar folk men utgör inget hot. En body count, övernaturliga inslag som tar en helt ifrån stämningen i filmen. Vad är reglerna? Vad är riktigt och vad är inte? Gäsp. Räddas från en etta tack vare fet produktion, inget annat. Men jag skrattade mer än något

Frukost på Tiffany's2020-07-05
Svår att betygsätta. Lite ytligt men fruktansvärt komplicerad och charmig Hepburn. Väldigt snygg men jag är den mest minst politiskt korrekta personen jag känner och jag tänkte "wtf" när jag såg Mickey Rooney

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga2020-06-28
inte skitkul, men musiken och showen var ju faktiskt bättre än den riktiga eurovision

Don't Breathe2020-06-18
Mycket snygg och väl genomförd thriller. Man hinner klämma in mycket på 90 minuter, finns väl knappast en skräckis som görs idag som är under 2h. Obehaglig stämning och först så sympatiserar man med den blinde mannen men det gör man inte länge. Man bråkar inte med en elitsoldat med förhöjda sinnen och i mörker så är det ingen fördel att kunna se. En riktigt otäck liten sällskapshund har han också. Mycket spännande

Fräcka andetag2020-06-14
till och med för kass för att vara underhållande eller nostalgisk. bara B-ig barnfilm med lite tuttar

BlacKkKlansman2020-05-02
var en 4a innan arkivbilderna från 2017

Mumien: Drakkejsarens grav2020-05-02
stängde av efter en timme. kopia på första fast utan charm och mer shaky cam

Flugornas herre2020-04-16
Höjer. Hade glömt hur surrealistisk den är och hur jävla bra barnskådespelarna är. Vulgärt språk och hänsynslös

Jurassic World: Fallen Kingdom2020-03-30
Ledsen. Så korkad, så klyschig, så lam och meningslös men faktiskt ganska snygg. Det kan inte rädda den denna gången.

A Star Is Born2020-03-23
snäll trea. börjar bra. hastigt och lite krystat slängs de in i ett förhållande och man irriterar sig mest på gaga, särskilt i början. men oväntat bra skådespeleri av båda parter. musiken som har slaktats ens öron till förstörelse under en väldigt lång tid blev jag förvånad när jag faktiskt tyckte det var höjdpunkten

The Babysitter2020-03-14
mer underhållande än jag trodde. tänkte först inte att det var en skräckfilm. snygg twist

The Babysitter2020-03-14

The Mule2020-03-14
jävligt skön clintan. men mycket breaking bad-vibbar

Ronnie Coleman: The King2020-03-13
inte särskilt underhållande. knappast någon pumping iron, men fin inblick i hans vardag med familj. ganska tröttsamt oc se jay cutler och andra töntar som tar upp för mycket plats

Nightmare Beach2019-12-14
haha hopplöst skådespeleri och riktigt kassa dödsscener. tjatigt med samma rocklåt i bakgrunden också

The Irishman2019-12-14
Otroligt välspelad och välskriven. men det märks att de är gamla nu, legendarerna. småsävligt som bara gubbar kan vara. det är lättare att få någon att se äldre ut än yngre vilket märks på kroppsspråk och gångstil etc. deniro, pesci och pacino är stora behållningen

Deathstalker II2019-11-24
Så här ser method acting ut. Haha. Porrklass utan porr. Mja, lite mjuk kanske. Jävligt skön. John Terlesky har tillräckligt med karisma och glimten ögat för att det inte ska bli kalkon och den är mer meta än vad jag trodde. Jag skrattade högt flera gånger. Sexigare brudar och mer humor än första. En extra stjärna för Monique Gabrielle - vilken drömkvinna.

The Slumber Party Massacre2019-11-24
bra slasher. bättre skådespeleri än de flesta slashers och småcreepy seriemördare. också känns våldet mer trovärdigt och isande än överdrivet som i de flesta skräckfilmer

Nästa sida »