Alla kommentarer avStarkbröl

Ocean's Eight2020-01-05
Kass, snubblande nära ettan.

Ocean's Thirteen2020-01-05
Tråkig men inte lika uschlig som den urusla, självmedvetna tvåan.

Att angöra en brygga2019-12-29
Ett härligt tidsdokument, med en enkel fysisk komedistil och så lite dialog man kommer undan med. Mycket svenskt, mycket sorglöst, mycket oförargligt och inte det minsta politiskt. Daterad förstås men det går inte att ge den lägre än en trea. Monoljud.

Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet2019-12-28
Jag vet inte vem den här filmen är gjord för. Väldigt mystiskt. Fin stil men engagerar inte alls. Inte dålig men inte bra. Inte för barn men inte för vuxna. Inte en spelfilm men animerad i spelfilmsstil.

Mission: Impossible - Fallout2019-12-17
Helt okej, till min stora förvåning.

Aquaman2019-10-16
Snygg men meningslös. En Blixt Gordon för tvåtusentalet fast utan själ.

Van Helsing2019-10-14
Måste höja från trea till fyra, så sjukt rolig film. Allt är over-the-top, överspelat, och superbisarrt. Jag känner samma glädje som inför Crank. Jag känner mig underhållen. Om man vill bedöma det på samma skala som Fellini kommer man däremot antagligen bli ganska besviken.

El Camino: A Breaking Bad Movie2019-10-13
Tråkig och meningslös, som andra påpekat liknar den ett överlångt sämre avsnitt ur serien. Har bara gjorts för att casha in på de sista hardcore-fansen.

Between Two Ferns: The Movie2019-10-02
Svag, svag tvåa. Har svårt för de här moderna "komedierna". Håller också med om att bloopersarna var mycket roligare.

Avengers: Infinity War2019-09-15
Väldigt trött på allt detta Marvel-trams nu men effekterna är enastående.

Black Panther2019-09-15
Som flera har påpekat är detta en barnfilm, men då främst i det svartvita manuset, annars liknar det en del andra Marvelfilmer i en massa onödig dialog, hafsiga halvpolitiska budskap, muskulösa musklisar och jättemycket hyperkoreograferat slagsmåls- och CGI-trams förstås. Det är också svårt att bedöma filmen utanför sin kulturella kontext; en hel del "OMG så starkt"-kommentarer verkar betyda "OMG så svart", trots en hel del ingredienser som i andra kontexter skulle benämnts som exotism, störande stereotyper eller rentav blaxploitation (exempel: pansarnoshörningarna, lolwut?). Till slut en varken bättre eller sämre Marvel-film är många andra Marvel-filmer, men alldeles för lång, man tappar intresset efter halva ungefär. Ganska skönt att slippa hela det övriga menageriet av Marvelhjältar dock, som enda film i serien, antagligen för att man inte ville ha in en massa störande hjältevitingar. Kanske Heimdal kunde fått vara med?

Downsizing2019-08-24
Vet inte vad den här filmen är bra för.

Min vän Mac2019-08-07
Dålig men inte så dålig som det påstås. Mest trist.

Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers2019-07-21
Dåligt hopkok på tunn spik. Instämmer i allt Kurt-Opeth skriver, skar man bort allt meningslöst så skulle väl max hälften bli kvar.

Triple Frontier2019-07-20
Bitvis spännande men tappar enormt med tempo nånstans på mitten och lyckas aldrig ta sig tillbaka. Hade kunnat vara en riktigt bra film i Vilda Gässen-anda med bättre fokus.

Body of Lies2019-07-16
Lite svårt att följa vissa vändningar men ett gediget hantverk som bara genom bra skådespeleri och scenografi lyckas hålla spänningen uppe. Gillar det ambivalenta slutet.

Black Mirror - Bandersnatch2019-06-30
Nja. Roligt koncept i teorin men håller inte riktigt.

Restrepo2019-06-21
Hade hört att den skulle vara jättebra men den var ganska trist. En besvikelse. "Armadillo" är lätt den bästa filmen jag sett i genren.

Thor: Ragnarök2019-04-27
Svag tvåa. Det vanliga Marvel-slagsmålstramset.

Den siste actionhjälten2019-04-15
Nej, nej. Lite roligt meta-grepp iofs.

Sahara2019-04-14
Ganska svag trea. Vare sig rolig eller spännande faktiskt. Rätt snygg. Knarkande orm. Tja?

Bilar 32019-04-14
En... eh... feministisk Cars? Går på tomgång i allmänhet men har ett rätt bisarrt slut. Några enstaka roliga skämt. Väldigt långt ifrån ettan och tvåan.

We Are Twisted Fucking Sister!2019-04-14
Inte så intressant utom för de närmast sörjande.

Larry Flynt - skandalernas man2019-04-13
Bra, intressant, rolig. Courtney Love är makalöst bra men spelar väl å andra sidan sig själv, typ.

The Dirt2019-03-28
Jag tyckte den var rätt bra, sorry alla. Men Anvil är fortfarande den bästa rockumentären!

Tillbaka till den blå lagunen2019-03-27
Premissen är skrattretande (den förra filmens hamnar tillbaka på ön...) och all sensualism från den första filmen är borttrollad. Ändå är filmen bara riktigt tråkig, inte så usel som det sägs. Det är inte ens speciellt mycket Milla-tutte för pengen.

Påtaglig fara2019-03-25
Standard nittiotalsaction, stabil och gör det den ska. Väldigt lik boken efter vad jag minns, men boken var mer spännande...

Zero Dark Thirty2019-03-17
Intensiv och mycket bra.

M A Numminen Meets Schubert2019-03-06
Finsk kvalitet.

Ready Player One2019-02-11
Nja, inget vidare, och som någon skrev, för mycket fanservice.

Nästa sida »