Alla kommentarer avSulta

Extract2018-05-07
Bedrövligaste jag sett.

Troll 22014-01-15
Viktig film om farorna med den ökade vegetarianismen i samhället.

Sinbads tusen äventyr2014-01-13
Uruselt skådespeleri och kalkonvarning på manuset. Men monstren är onekligen charmiga.

Älskade hundar2013-12-23
Som en fattigmans Pulp fiction utan humor. Då blir betyget bara tre svaga tassar.

The Cove2013-12-05
Hippies försöker rädda djur dummare än guldfiskar. Jag hajar inte grejen. Men skicklig propaganda onekligen.

Fönstret åt gården2013-11-17
Överskattad. Säkert banbrytande på 50-talet, men ter sig idag osedvanligt seg och ospännande för att vara en thriller.

The Grey2013-11-04
Liam Neeson brottas med mördarvargar och B-skådisar. Njae...

Home2013-10-15
Budskapet och berättarrösten hämtad från Sagan om ringens öppningsscen kan man ha synpunkter på, men bilderna är onekligen häftiga.

Inside Man2013-07-11
Stabil, men måste på klassiskt hollywoodmanér förklara handlingen in i minsta detalj.

The Perks of Being a Wallflower2013-03-30
Som någon redan påtalat - hur trovärdigt är det att ingen av dem hört Heroes förut?

Kon-Tiki2013-03-14
Välgjord och stundtals spännande, men vardagstillvaron och de psykologiska påfrestningarna ombord, som måste ha varit ett större problem än hajarna, känns helt förbisett. Svag trea.

Frailty2013-02-10
Tråkig och oengagerande. Inte helt oväntad twist heller.

Cloud Atlas2013-01-06
spattigaste filmen typ någonsin.

Ted2012-11-25
Ganska medelmåttig och följer romcommallen till punkt och pricka. Ytterst svag 3a, förväntade mig betydligt vassare humor.

Following2012-11-12
Bra mkt bättre än Batmantramset

World Invasion: Battle Los Angeles2012-10-28
kan vara det tråkigaste jag sett i hela mitt liv.

Happiness2012-05-08
så jävla deprimerande att man långsamt vill sänka ned skallen i frätande syra

Fantastic Four2011-11-20
fantastic poor

Source Code2011-06-17
ytligt och amerikaniserat till tusen. besvikelse

Machete2010-10-26
efter att han slaktat 10 personer, med blod och lemmar sprutandes och flygandes, redan efter nån minut visste man ju hur jävla bra det skulle bli. avslutningen kanske inte så episk som man hoppats på, men i övrigt klockren.

Watchmen2010-10-25
taffliga effekter, larvig dialog och allmänt oengagerande. musikvalet kan också bara bland det märkligaste jag sett på ett bra tag, totalt out of context mest hela tiden.

Martyrs2010-05-11
så jävla hemsk var den inte, men inte så fruktansvärt bra heller. solid trea

Arn - Riket vid vägens slut2008-08-23
Klar besvikelse. Missar många väsentligheter från böckerna och resultatet blir väldigt slätstruket. I böckerna är Arn trots allt en superhjälte, i filmen framstår han mest som en hyfsad krigare med överdriven gudstro.

Charlie Wilson's War2008-01-10
För lång uppbyggnad och för abrupt slut. Hade varit mer intressant om fokus lagts på hur det sket sig för Afghanistan efter kriget och hur operationen faktiskt ligger till grund för den inte allt för ljusa situationen idag.

Arn - Tempelriddaren2008-01-03
suck, vadfan spenderades de 210 miljonerna på? på stråkorkestern och hellelujakören som malde på genom hela filmen? på gustav skarsgårds lösmustasch? på... morgan alling? visst, den var bättre än jag väntat mig, men rejält seg och stundtals dålig rent ut sagt. dock var ju första arn-boken knappast den bästa, varför att jag har vissa förhoppningar på att film nr 2 blir bättre.

Gone Baby Gone2007-11-14
Overraskande bra. Ben Affleck bor definitivt halla sig till regissorsyrket

American Gangster2007-11-14
Trakigt och intetsagande. Har sett oerhort mycket battre i samma genre

Goal! 2: Living the Dream2007-08-18
Snyftigare saga får man leta länge efter. Att det dessutom är omöjligt att uppbåda minsta sympati för real madrid gör inte saken bättre. Älskar fotboll, men en sån här film stärker bara ens avsky mot storklubbarna och den väldiga kommersialism som alltmer genomsyrar sporten.

Beck - Enslingen2007-07-29
Räcker med att se den här dyngan i några minuter för att må illa. Dialogen är tom patetisk med svenska mått mätt...

En obekväm sanning2007-04-13
Allt ansvar läggs på oss individer. Byter du glödlampor och planterar ett träd är jorden räddad. Men varför ställs inte storföretagen till svars? Är det några vi måste påverka så är det dessa enorma utsläppsbovar, men om detta talas det ganska sparsamt.

Nästa sida »