Alla kommentarer avSupernaut

Excision2021-04-09
Rolig, snygg och välspelad. Inte ofta en kortfilm håller att sträcka ut till en långfilm, men går strålande här. Stark John Waters-vibb, inte bara för att han är med i filmen.

Spring2021-04-09
Inte lika vass som skaparnas andra verk, men likväl bra. Snygg blandning av indie-drama och body horror.

The Endless2021-04-09
Riktigt bra uppföljare till Resolution. Ovanligt i sig med bra skräck och bra uppföljare, men denna lyckas med båda. Sevärd!

Resolution2021-04-09
Något så ovanligt som en bra skräckfilm gjord i modern tid, dessutom med intressanta teman och subtext. Väldigt sevärd!

Synchronic2021-04-09
Vass och bra film som snyggt blandar genrefilm med lågmält drama. Skulle utan tvekan gruppera den med Coherence och Primer.

Godzilla vs. Kong2021-04-09
Trivialt spektakel som inte lyckas hålla lågan uppe. Kändes minst en timme för lång.

Chaos Walking2021-04-09
Sub-par YA-trams. Idéen om de synliga tankarna funkar kanske bra i boken den bygger på, men det fungerar inte ens på det konceptuella planet i filmen. Lägg till det att i princip allt är ett förvirrat hafsjobb. Dålig, dum och tråkig.

Once Upon a Time in Hollywood2021-04-02
Välspelad och ganska snygg, men ett försök till slow burn blir mest segt tempo. En okej film, men långt från Tarantinos starkaste verk.

Knock Knock2021-04-02
En helt otroligt dålig film, men så dålig att det blev underhållande därav 2/5. Manuset är som ett slarvigt första utkast med dum story och imponerande dålig dialog. Keanu Reeves är stelare än någonsin. Någon verkar sett Funny Games och helt missat vad som är bra i den och sedan velat göra om den fast "sexig". Resultatet är en total kalkon. Se den om du vill ha ett gott skratt, annars inte alls.

Zack Snyder's Justice League2021-04-02
Det är ju en film iaf, mer än en kan säga om bioversionen, men en rätt ointressant sådan. 4 timmar superhjältepekoral med en extremt tveksamt ideologiskt innehåll.

Den of Thieves2021-02-13
En medioker rippoff av en hög filmer, mest Heat som den lyfter repliker rakt av ifrån.

Tenet2021-02-13
Som vanligt med Nolan är det en dumb guys smart film. Om en ignorerar dumma försök att vara smart så är det en snygg och rolig actionfilm med en väldigt imponerande slutstrid. Värd att se på bio, vet inte hur bra den håller på liten skärm utan maffigt ljud.

An American Pickle2021-02-13
Kul upplägg, men höll inte för en hel film. Hade gjort sig bättre som en 20 minuter lång kortfilm på YouTube.

Skyscraper2021-02-13
Meningslös och ganska tråkig.

Rampage: Big Meets Bigger2021-02-13
Stor, dum och utan charm.

Den onda cirkeln2021-02-13
Jag hade nog älskat den här som tonåring, men att se den i vuxen ålder gav inte så mycket. Väldigt 90-tal, men inte så kompetent filmhantverk.

Antebellum2021-02-13
Två av fem är extremt generöst, och enkom pga en del snyggt foto. Rörig och dum film, en skymf att de försökte påstå att den har att göra med Get Out och Us i marknadsföringen. Oklart vad filmen vill, mer än att ytligt låtsas vara politiskt medveten utan att ha ett uns ideologi eller analys.

The New Mutants2021-02-13
Nästan godkänd, men med rätt bra skådisar, okej visuellt och ganska bra stämning. Kändes som manuset var ett par revisioner ifrån en färdig film. Bortslösad potential. Du behöver verkligen inte se den om du inte prompt måste se alla superhjältefilmer.

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga2020-07-27
Otippat fin och underhållande! Jag är helt ointresserad av melodifestivalen och eurovision men den här var ändå fin. Det märks att Will Ferrell hyser en stor kärlek till filmens ämne.

Assassination Nation2020-07-27
Som att bli påkörd av en lastbil, på ett bra sätt. Otroligt jobbig bitvis, inte på grund av våldet, utan hur äckligt bra den porträtterar utsatthet och allt som är jobbigt med att vara tonåring. Även snygga referenser till filmernas vars axlar den står på. Snygg, välspelad, tajt manus, känslosam och helt enkelt bra.

Snow White and the Huntsman2020-07-27
Snygg kostym bitvis men där tar smickret slut. Tråkig och dum är nog bästa sättet att sammanfatta den, samt med en stark underton av unken kvinnosyn. Onda drottningen är en överdrivet stereotyp manshatare medans Snövit är en god kvinna. Tröttsamt.

The Autopsy of Jane Doe2020-07-27
Riktigt dålig trots två så bra skådisar i huvudrollerna. Klarade knappt av att ha på den i bakgrunden när jag gjorde annat på grund av hur provocerande tråkig den är. Se inte.

Horse Girl2020-07-27
Väldigt välspelad och snygg, men tappar fart efter en stund trots rätt stark inledning.

World War Z2020-07-27
Förutom att den totalt pissar på mästerverket till bok den tagit namnet från (och inget mer) så är det en tråkig film. Inte ens med den största av generositet går det att känna att storyn går ihop eller att rollfigurerna är värda att bry sig om. I stort sett meningslös.

Scary Stories to Tell in the Dark2020-07-27
Medioker och tyvärr typisk modern skräckfilm. Hade i princip glömt av den så fort den tog slut.

Djävulen bär Prada2020-07-27
Väldigt svag tvåa. Otroligt rörigt manus och tomma rollfigurer. Det krävdes verkligen all min viljestyrka att ta mig igenom den här tråkfilmen. Om jag inte velat ha sett den för min allmänbildning hade jag stängt av tidigt.

Adaptation2020-07-27
Spike Jonze och Charlie Kaufman är väldigt bra tillsammans, så även här. Välspelat, snyggt och strålande manus. Mycket bra!

The Old Guard2020-07-27
Dussin-action som är godkänd men inte mer. Helt okej men inget värt att ta en omväg för.

Palm Springs2020-07-27
Hjärtvärmande och rolig. Ovanligt med en färsk variant på temat med tidsloop, men den här filmen gör något bra av det. Bra mys.

I huvudet på John Malkovich2020-06-19
Rolig idé, men det är inte nog för en bra film. Som tur är så är även utförandet utsökt, bra skådespel, regi och foto. En utsökt pärla till film.

Nästa sida »