Alla kommentarer avTURGUT

The Maze Runner2021-09-12
Skulle nog ha sett denna som 30 år yngre!

The Irishman2021-04-03
Väldigt lång! Ett tips är att se den som en miniserie istället: https://twitter.com/dunerfors/status/1200058032958459906

Lejonkungen2019-11-30
Imponerande snyggt gjord!

Sons of Denmark2019-10-13
Högst aktuellt ämne, hade hoppats på mer av denna av någon anledning som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Stark 3:a eller svag 4:a, börjar med att sätta en 3:a men kan komma att ändras efter lite mer funderande...

Whiplash2019-05-28
Riktigt bra!

Allegiant2019-05-13
Svag 2:a.

Solo: A Star Wars Story2019-05-05
Hade inga höga förväntningar på denna, valde att se den hemma med sonen istället för på bio. Bättre än väntat, helt ok Star Wars-äventyr, svag 4:a.

Guardians of the Galaxy Vol. 22019-05-05
Skön uppföljare till en skön rulle :-)

Guardians of the Galaxy2019-05-05
Skojig, annorlunda och skön superhjältefilm med sköna karaktärer och skön humor :-)

Captain America: Return of the First Avenger2019-04-13
Bra Marvel-rulle med bra action och skaplig handling, har man sett de tidigare filmerna uppskattar man handlingen mycket mer tror jag.

Under the Silver Lake2019-04-13
Snyggt filmad och Andrew Garfield spelar en skön roll och men filmen är alldeles för flummig och "arty-farty" för min smak.

Divergent2019-04-13
Föll inte mig inte i smaken, lite för tydlig inriktning för tonåringar. Inte i närheten av "The Hunger Games".

Bohemian Rhapsody2019-04-13
Riktigt bra, på gränsen till en 5:a, Rami Malek är välförjänt av sin Oscar för bästa manliga huvudroll.

Spider-Man: Homecoming2019-04-13
Sticker ut från mängden av superhjältefilmer, lite mer lättsam och humoristisk.

The Bourne Legacy2019-02-11
Saknar Jason Bourne!

BlacKkKlansman2019-02-11
Ganska intressant och underhållande, stark 3:a.

Hugo Cabret2019-02-11
Inte så bra som jag trodde...

Sherlock Holmes: A Game of Shadows2019-02-11
Helt ok men inte lika bra som föregångaren, stark 3:a!

Jumanji: Welcome to the Jungle2018-11-26
Helt ok familjefilm att se en fredagskväll med sina söner på 6 och 8 år. Lockade fram en del skratt hos både barnen och deras far (jag)...

Tully2018-11-14
Theron är riktigt bra, handlingen byggs upp bra inför slutet på filmen... Stark 3:a!

The Girl with the Dragon Tattoo2018-11-10
Bättre än förväntat trots regi av David Fincher och att jag sett det svenska originalet. Daniel Craig, Rooney Mara, Christopher Plummer och Stellan Skarsgård gör alla sina roller rättvisa. Känns lite fånigt med den svenska brytningen när man är svensk. Dramatiseringen av denna versionen är helt enkelt bättre än den svenska originalproduktionen.

22 July2018-11-04
Ok, inte mer, hade kunnats göra mer med denna historia. Det mesta har sagts av kommentarerna innan.

Adrift2018-10-08
Helt ok men saknar lite nerv. En 3:a förtjänar den allt.

The House2018-10-06
Det här var inget vidare, endast några enstaka garv. Will Ferrel är man ju van vid att han ställer upp på sånt här men att Amy Poehler ställer upp på detta är mer överraskande.

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge2018-09-23
Positivt överraskad av denna, förväntade mig ungefär samma nivå som de övriga uppföljarna men denna hade ett bra tempo utan att bli för mycket och historian var tillräckligt intressant för att man ville veta hur det gick. Denna delen av serien är mer back ro basics. Ger denna en knapp 4:a.

99 Homes2018-09-20
Intressant historia och välspelad men saknade lite djup. Stark 3:a.

True Story2018-09-10
Oengagerande och lite trött film. Känns Franco och Hillmest gör denna för sakens skull, ok skådespelarinsatser men ganska ointressanta karaktärer. Man får känslan att det håller på att byggas upp en annorlunda plot/twist men sedan blir det inte så!

The Purge2018-08-26
Ingen höjdarrulle trots bra filmidé med intressant tema, svag 3:a.

The Pirates of Somalia2018-08-24
Gillade denna, lite för kort. Som någon skrivit tidigare så har inte denna film fått uppmärksamheten den förtjänar.

Blockers2018-08-06
Inget vidare, väldigt få tillfällen som man faktiskt tycker det är roligt.

Nästa sida »