Alla kommentarer avTauriel

Legenden om Tarzan2017-06-30
Väldigt kluven till den här filmen. Handlingen och karaktärerna intresserar mig inte alls, totalt oengagerande. En del repliker är däremot riktigt oväntade och bortanför de klichéer jag hade väntat mig. Jag förvånas också av hur snygg filmen är trots att jag vanligtvis inte gillar cgi. Bra regi och spännande miljöer.

That's My Boy2017-04-29
Han Solo-plotten gav mig ett visst hopp om att det skulle finnas spår av fyndig nördhumor, men den här filmen bestod bara av pubertala sexskämt, slapstick och kiss- och bajshumor.

Amy2016-12-29
Har aldrig direkt lyssnat på hennes musik och visste väldigt lite om henne som person, råkade zappa in på den här dokumentären på tv. Kändes väldigt nära och personligt med många klipp ur uppenbart privata filmer, samtidigt känns det av samma anledning lite smutsigt och skvallerpressigt. Väldigt stort missbruksfokus, men det kanske inte fanns så mycket annat intressant att säga? Jag vet inte.

Tracks2016-12-29
Snygg film som gav mig inblick i delar av Australien som jag inte sett mycket av tidigare. Svårt att förstå hur stort och ödsligt det är. Det personliga dramat i filmen lyckas däremot inte engagera särskilt mycket.

Arrival2016-12-27
En av mina absoluta favoritnoveller. Var orolig att filmen skulle trampa i actionklaveret, men lingvistiken fick faktiskt det fokus den förtjänar. Riktigt bra och annorlunda sci-fi, både snygg och välspelad och med riktigt tung musik. Slutet höll tyvärr inte riktigt hela vägen men annars nära en fempoängare.

A Royal Affair2016-07-06
Intressant film om ett stycke närområdeshistoria som jag inte visste så mycket om. Den fick mig intresserad nog att läsa på om vad som egentligen hände, vilket får anses vara ett gott betyg. Bra skådespelare och egentligen ingenting att anmärka på, men den sticker inte ut ur mängden av liknande långsamma och melodramatiska kostymfilmer.

In Your Eyes2016-07-05
Mysig och annorlunda romantisk historia.

Tomorrowland: A World Beyond2015-12-06
Snygg och bra tempo. Känns som en modern tagning på klassiska äventyrsmatinéer.

Safety Not Guaranteed2015-11-13
Stark trea, men de sidospåren känns väldigt malplacerade och tillför inte så mycket.

Fantastic Four2015-07-22
Känns som en dussin-superhjältefilm som inte sticker ut åt något håll.

The Core2015-06-24
Den här filmen var ungefär som Armageddon, men med (ännu) mindre reell vetenskap, mindre kärleksdrama och mer spejsade specialeffekter. Hela resan genom jorden får mig att tänka på En cellsam historia och alla sunkigt 3d-animerade dokumentärer om vad som finns innuti människokroppen.

Kung Fury2015-06-06
Den har sina ljusa ögonblick, inte minst som träffsäker igenkänning från 80-talsfilm, men det mesta är bara skräp. Filmer gjorda enbart for teh lulz är inget som kvalar in på min topplista.

Freakonomics2015-05-25
Underhållande tycker jag. Bra och pedagigisk ögonöppnare att kasta på vänner som inte förstår hur lätt det är att luras av statistik.

Fångade av scientologin2015-05-25
Mycket intressant för mig som bara haft en vag bild av vad scientologin egentligen bygger på.

Warm Bodies2015-05-25
Sevärd. Den är bitvis briljant i utförande och idé. Hade varit väldigt mycket bättre om de skippat skeletten och kört en mer realistisk framtoning hela vägen.

Interstellar2015-04-11
Inledningsvis var den briljant genomförd och den första halvan av filmen berättigar verkligen all hype. Den senare delen faller i lite för många storymässiga klicheer, men det är fortfarande otroligt vackert att titta på och klyschor till trots så kändes slutet aldrig helt självklart utan spänningen finns kvar filmen igenom.

Morning Glory2015-04-01
Bitvis rolig och träffsäker, men större delen av filmen är långsam, träig och klyschig. Som att storyn bara räcker till halva längden av filmen ungefär, man bara sitter och väntar på att de ska lösa sina dumma problem och komma vidare.

Tystnadens drottning2015-03-31
Fascinerande film. En intressant inblick i papperslösa tiggares vardag, som verkligen visar vilken humor, värme, mänsklighet det finns trots misären och det förakt de möts av från många i omgivningen. Barnens möte med polska barn visar problematiken så tydligt. Men jag blir inte riktigt klok på de koreograferade och svulstiga bollywoodsekvenserna med massor av statister? Får mig att undra hur mycket av filmen som är regisserad?

Trubbel i paradiset2015-03-19
Klyschigt, töntigt, flamsigt. Mitt spelintresse fick mig att tycka att Guitar Hero-scenen med påföljande "quest" var riktigt kul, men i övrigt var filmen ett bottennapp.

Identity Thief2015-03-18
Okej att slötitta på. Idén var intressant, hade de skippat slapstickhumorn hade den klart gått upp ett steg i betyg.

Moonrise Kingdom2015-03-18
Älskar estetiken i den här filmen, liksom de närmast bisarra karaktärsporträtten. Den tangerar en femma, men för mig tappar den kraftigt på slutet när det blir mer tramsigt matinéäventyr än drama.

The Lunchbox2015-03-18
Fascinerande film! Jag älskar den här sortens "vardagsinblick" i annorlunda kulturer. I det här fallet både vad gäller lunchlådelogistiken och vad gäller de sociala konventionerna mellan filmens karaktärer. Rakt igenom hög kvalitet. Storyn i sig föll mig däremot inte helt i smaken utan kändes ganska oengagerande.

Berättelsen om Pi2015-03-18
Fotot, musiken, effekterna och graden av vardagssurrealism är verkligen helt i min smak. En sällan skådad lyckoträff på den fronten. Bitvis är filmen seg, vilket kanske påverkades av att jag dessutom såg den upphugget på tre tillfällen, men överlag är det en riktigt, riktigt bra film. Filmtipset tippade en trea men jag är faktiskt beredd att sätta en femma.

The Lady2015-02-16
Bra skådisar, fantastiska miljöer men jag gillade inte alls fokuset på maken. Det politiska sammanhanget tappades bort alldeles för mycket så Suus sida av historien blev osammanhängande och fick konstiga oförklarade luckor.

Neighbor for Sale2015-02-15
På plussidan: karaktärsutvecklingen känns intressant och levande. Grundplotten känns däremot svag med stora logiska brister. Ser man det inte som filmens handling utan bara en setting för grannarnas relationer så är det ett mysigt och lågmält drama. Mer deppigt och tungt än komiskt.

Ender's Game2015-02-07
Det här kändes verkligen som en speedrun genom Enders game. Den snuddar vid så många intressanta händelser och teman men väljer inte att utveckla en enda av dem. Allt faller platt på att ingen del av historien får ta plats. Vi får hintar om Enders utanförskap och hårda utmaningar, men det bara swishar förbi i all hast. Betyget räddas av att den åtminstone är sjukt snygg.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12015-02-03
Stora bitar av den här delen gör sig dåligt på film och ger intrycket av att de är med enkom för att inte trampa arga fans på tårna, men tillför lite till berättelse eller karaktärsutveckling. Det ger ett segt intryck med mycket transportsträcka. Bra skådisar och när den är bra är den enda bra. En svag trea.

Frost2015-02-03
Bra! Jag förstår verkligen att den blivit populär. Lyckas både behålla Disney-klassikerkänslan samtidigt som den känns fräsch och nyskapande. Den har allt jag förväntar mig av en bra Disney-film.

Maleficent2015-02-03
Jag gillar verkligen att de lyckats behålla mycket av estetiken från den tecknade filmen utan att få det att se töntigt och spexigt ut. Riktigt snygg! Men innehållsmässigt imponerade den inte på mig, berättelsen håller inte måttet riktigt. Förlagan är för tunn och de lyckas inte göra historien intressant nog...

Hobbit: Femhäraslaget2015-02-03
Mellan alla actionscener och töntiga stunts var den rätt bra. Synd att de upptog absoluta merparten av filmen bara...

Nästa sida »