Alla kommentarer avTauriel

Blue Jasmine2015-01-05
Fantastisk skådespelarinsats från Cate Blanchett men berättelsen känns oengagerande och svamlig.

Nawals hemlighet2014-11-08
Riktigt bra bildspråk, genomgående bra skådespel, spännande historia och stämningsfull musik. Den håller spänningen uppe trots ett väldigt sävligt tempo. Bland det bästa jag sett på länge!

The Other Woman2014-09-05
Den börjar som ett trevligt melankoliskt familjedrama men blir ganska segdraget. Känns som att de byggde upp för några coola oväntade twister som sen aldrig kom. Landade stereotypt.

The Kids Are All Right2014-08-28
Trevligt familjedrama. Slutet kändes lite abrupt?

Oz: The Great and Powerful2014-08-28
Snygg och konceptet är fantastiskt och matchar förlagan. Genomförandet känns mjäkigt, lite svårt att skilja klichéer från ironi.

Motherhood2014-08-28
Jag förstår inte vad den här filmen vill säga mig. Jag satt filmen igenom och undrade vad det var för fel på människan. Konsten att skapa sig stress och problem genom dålig kommunikation, dålig planering, dåligt sinne för ekonomi och total oförmåga att prioritera. Jag trodde att den skulle bjuda på lite igenkänningshumor men där fanns bara total oförståelse från min sida.

Under Toscanas sol2014-08-14
Varmt och mysigt men väldigt väldigt klyschigt.

When in Rome2014-08-13
Beskrivningen på Netflix fick det att låta som en lättsam men seriös romcom, men det här var alldeles för töntigt och flamsigt för min smak.

People Like Us2014-08-13
Seg. Jag brukar gilla familjedraman men här ville jag mest bara säga till honom att skärpa sig och få tummen ur ... Frustrerande att titta på och karaktärer som inte känns helt konsekventa.

Breaking Wind2013-05-15
Den här filmen får förlagan att framstå som ett mästerverk. En kavalkad av sunkiga prutt- och sexskämt. Wow!

Flipped2013-05-09
Wow, förstår inte hur den kunde vara rekommenderad fyra för mig både här och på Netflix. Kul med perspektivskiftena i filmen, men handlingen är otroligt ointressant. Känns klyschigt och cheesy, jag satt och väntade på en cool twist som aldrig kom. Juli var åtminstone lite intressant som karaktär, det räddar filmen till en stark tvåa.

High School Musical2013-02-23
Wow. Såg den här för att Netflix-beskrivningen sade att den var Emmy-prisbelönt och den lät som Glee. Men vilken fantastisk smörja :D

År 2001 – ett rymdäventyr2013-02-23
Den här var lite för seg och knarkig för min smak. Gillade bitarna ombord på skeppet, men... Aporna eller landskapen med konstiga färgfilter var inte riktigt min kopp te.

Sherrybaby2013-01-20
Håller helt med kryptoniite. Bra skådespel och de bitar som är bra är väldigt bra, men manuset känns abrupt och som att det saknas bitar.

Tuck Everlasting2013-01-20
Den här filmen får en tvåa för att den är väldigt fin och gullig, men handlingen är i övrigt riktigt mjäkig :)

My Name Is Khan2013-01-20
Stark trea. Den börjar riktigt bra och fin, men är ganska kliché. Väl sevärd i alla fall.

Unga kvinnor2013-01-20
Mysig men ganska intetsägande film.

Secretary2013-01-15
Bra skådespel, men i övrigt kändes det ungefär som att titta på settingen i en porrfilm där någon klippt bort allt sex. Helt ytlig och poänglös.

Les Misérables2013-01-14
Älskar musikalen och såg fram emot denna, men tyvärr blev jag ganska besviken. Det känns som att den tillför väldigt lite mot vad som redan visats på scen. Ska man göra musikalfilm bör man passa på att ta ut svängarna lite och dra nytta av de möjligheter som filmformatet ger, alternativt göra en renodlad scenfilmatisering som bevarar teatercharmen. Med några få scener som undantag kändes det som att man inte riktigt gjorde någotdera här. Mest besviken är jag väl på att man inte passade på att få en riktigt riktigt bra upptagning av sången. Flera av skådespelarna här var långt under förväntan tyvärr och därav blir filmen inte mer än medelmåttig.

City Island2013-01-14
Mysig film. Långt över förväntan. Lyckas undvika de allra värsta dysfunktionell familj-klyschorna.

Hobbit: En oväntad resa2013-01-05
Ett fantastiskt hantverk i fråga om skådespel/kostym/musik/foto. En väldigt spretig handling däremot, det märks att de försöker bygga upp för en röd tråd som ska kunna löpa över flera filmer, men det känns lite tamt när man bara ser startskottet.

Babel2013-01-03
Fantastiskt foto och skådespel! De tre olika historierna känns förvisso lite spretiga, men jag gillar verkligen att de skildrar så extremt olika livsvillkor och väldigt komplexa livssituationer. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är en brist eller en stor styrka att ganska stora pusselbitar lämnas helt outtalade (till exempel den japanske mannens relation till Hasan) men filmen lämnar mig i alla fall nyfiken utan att vara besviken. En stark fyra.

New Year's Eve2013-01-01
Platt, ytligt och fruktansvärt spretigt. Känns som att någon försökte göra en Love Actually i New York men gjorde ett rejält magplask istället.

Crazy, Stupid, Love.2012-12-31
Charmig och kul film. Kändes lite obalanserad i början, men det slutar med några riktigt snygga vändningar. Betyget dras ner lite av att den slutar i töntig slapstickhumor, men helt klart en stark trea.

Mitt liv utan mig2012-12-31
Väldigt fin och sorglig film. Det känns däremot som om manusförfattaren gjort det på tok för lätt för sig, alla utmaningar löses på ett väldigt slätstruket och tillrättalagt sätt vilket förtar mycket av både stämningen och eftertanken tycker jag.

Ciderhusreglerna2012-12-31
Lågmäld, mysig och vacker. En svag fyra.

Jag har älskat dig så länge2012-12-27
Fin och lågmäld och en intressant belysning av hur svårt det kan vara att komma tillbaka till livet efter fängelset. Snuddar vid en fyra men når inte riktigt ända fram, tempot är lågt och det känns som att det finns många underliggande konflikter mellan karaktärerna som aldrig riktigt får komma fram.

The Reader2012-12-25
Jag brukar gilla lågmälda och fina filmer men den här kändes väldigt tunn. Bra skådespel, fina miljöer och behjärtansvärd historia men den lyckas bara snudda vid fyran. En stark trea.

Persepolis2012-12-24
Härligt minimalistisk stil! Gripande liten inblick i Irans historia och kultur. Stark fyra.

Sin Nombre2012-12-23
Gripande och fascinerande nedslag i en annorlunda social kultur och miljö. Bra foto och skådespel. I dagens filmlandskap måste jag ockås säga att det (tyvärr) är en stor styrka med en film som håller sig kort och koncis och inte spretar eller drar ut på oväsentligheter. Handlingen känns däremot för ytlig för att den riktigt ska beröra mig, men en given fyra i alla fall.

« Föregående sidaNästa sida »