Alla kommentarer avTheHerminator

Pojkarna2020-07-26
Det finns mycket att tycka om men den är också väldigt ojämn, tex dialogen är bitvis under all kritik.

The Book of Henry2020-07-12
Mycket märklig film. Tondöv rakt igenom.

Minority Report2020-06-25
En svag trea tbh, men iaf guldstjärna för att det är den mest Philip K Dickska filmatiseringen jag har sett.

Star Wars: The Rise of Skywalker2020-01-05
Den lider ju föga förvånande av samma brister som ep. 7 och 8 men det är en *stor* förtjänst att de faktiskt vågar sig på några fräscha infallsvinklar på Kraften och knyter ihop säcken i den stora story-arcen hela vägen från ep. 1 på ett sätt som ep. 6 faktiskt inte gjorde.

Star Wars: The Last Jedi2020-01-03
Sänker till en trea efter en omtitt. Det är så stora delar som inte har rätt "ton" alls tyvärr. För mycket flams helt enkelt. Iofs förstår jag kanske bättre den här gången vad "sensmoralen" är tänkt att vara, men det räcker liksom inte hela vägen ändå.

Solo: A Star Wars Story2019-08-04
Jag hade eg inga förväntningar alls, men jag tycker det var en sevärd film med en hel del välgjorda "twistar" på materialet de har att jobba med.

Star Wars: The Last Jedi2018-01-01
Jag kan inte låta bli att sätta en fyra även om det är med betydligt mer tvekan än vanligt för Star Wars. Den här filmen har eg väldigt mycket som jag gillar men den lider i mitt tycke av samma problem som ep 7, och det är att det händer alldeles för mycket så att ingenting riktigt hinner landa.

Twin Peaks: Fire Walk with Me2017-12-16
Egentligen omöjlig att ge ett rättvist betyg eftersom den ju bara är en fotnot till TV-serien - men jag blev berörd så vafan.

Thelma2017-11-18
Bra! Jag är lite kluven till den (möjligen överdrivet) återhållna "gestiken" men det ger ju onekligen en extra dimension att det är en fullt tänkbar tolkning att allt övernaturligt egentligen bara är Thelmas och hennes omgivnings (van-)tolkningar av vad som händer.

Två mammor2017-11-18
Den var ju inte dålig egentligen, men liksom intetsägande på något sätt.

Blade Runner 20492017-10-21
Det är kanske synd att original-Blade Runner skapar så höga förväntningar på den här filmen, för jag kan inte komma ifrån att den här filmen är så mycket plattare.

Stulna år2017-05-19
Världens finaste katt! Helt klart en trea!

Arrival2017-01-07
Underbart stämningsfull vilket kompenserar för det bitvis lite tunna manuset.

Troja2016-12-27
Hade verkligen inga förväntningar och under de förutsättningarna tyckte jag den var en helt ok action som fick tillräckligt mycket av Illiaden rätt för att det inte skulle bli ett störningsmoment.

Rogue One: A Star Wars Story2016-12-19
Fantastisk! Det var mycket som skavde med The Force Awakens men här har de verkligen lyckats hitta rätt balans mellan traditionen i filmserien och nyskapande. Bara det att äntligen få till ett lika bra rymdslag som i episod VI. Det enda tydliga minuset är musiken som inte övertygar.

The Secret of Kells2016-10-06
Sjukt snygg!

The Famous History of the Life of King Henry the Eight2016-09-21
Svag trea. Det känns ju på ett sätt konstigt att ha synpunkter på manus när det är Shakespeare som har skrivit, men det här är banne mig ganska hattigt skrivet. Produktionen med kostymer och omgivningar är genomgående fantastisk.

Blue Velvet2016-08-15
Den Lynchfilm jag gillar minst hittills. Den är välgjord men har inte riktigt "det".

Den oändliga historien2016-08-01
Och just ja, musiken är fan top notch!

Den oändliga historien2016-08-01
MInns att jag gillade den som barn, men tyvärr kändes den lite för tafflig nu när jag såg om den.

Surrogates2016-06-12
Plothål som är så stora så man kan köra en buss igenom dem. Men det som är ännu mer synd är att filmen inte tar sin egen premiss på allvar.

Gattaca2016-06-10
Estetiken är hyfsat fantastisk.

Soylent Green - USA år 20222016-06-09
Miljö- stämningsbyggandet är kanske det bästa jag har sett i genren. Men det räcker ju inte.

Polishämnaren2016-03-15
SMOCK!

Sunshine2016-02-18
Nästan en fyra. Älskar det Lovecraftianska smygande vansinnet som åtminstone jag tolkar som filmens bärande tematik.

Gravity2016-01-25
Platt och fånig berättelse och dialog men tack vare välgjorda rymdsekvenser (som jag är väldigt svag för) klarar den sig precis över gränsen för att vara en trea.

19002015-12-28
I den här filmen får man dels se socialismen segra över fascismen och dels se Robert De Niro ta Gerard Depardieu på kuken. Helt klart en fyra.

Franska nerver2015-12-25
En romantisk komedi som är både rolig och romantisk?! Jag tvingas kapitulera!

Star Wars: The Force Awakens2015-12-19
Det är svårt att inte ge en film som framkallar så mycket gåshud åtminstone en fyra. Det känns dock som att jag kommer behöva se om den för att ge ett riktigt rättvist betyg. Det är väldigt mycket de har fått till "rätt" - det jag kan sätta fingret på som kändes mindre bra var dels tempot, och dels den väl "ljusa" stämningen, som båda gör att viktiga delar av den relativt mörka stämningen från framförallt episod 5 och 6 men även 4 och 3 går lite förlorad för mig.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22015-12-07
En besvikelse efter del tre.

Nästa sida »