Alla kommentarer avTheRest

Terminator Salvation2010-02-01
Inte precis i samma klass som Terminator 1 eller 2. Men ljusår bättre än Terminator 3. Det höga betyget är svagt och uppnås mest av att det är stor underhållning och en film som fick mig på bra humör.

Julie & Julia2009-08-17
Man blir väldigt hungrig av att se denna film!

I skottlinjen2009-08-10
Malkovich är underhållande!

Dirty Harry2009-07-21
Andrew Robinsons Scorpio gör en stor del av filmen och är en mer minnesvärd karaktär än självaste Dirty Harry om jag får säga det.

Drag Me to Hell2009-07-13
Det bästa Sam Raimi gjort sedan Evil Dead trilogin skulle jag vilja påstå. Ska dock påpekas att denna som Evil Dead filmerna är skräck/komedi (En mycket rolig sådan). Så förvänta er en hel del ganska fånig humor blandat med nästan löjligt många "hoppa till" scener.

Halloween2008-09-11
Grejen att Myers skulle ha en svår uppväxt, plåga små djur och vara besatt av masker köper jag inte. Känns helt enkelt som en dålig farklarning till saker som aldrig besvarades i orginalet. Sen är det ganska svårt att bli rädd för en film som förklarar för mycket. För att något ska bli läskigt ska de förklaras lite gran, men mycket ska lämnas uppe och ska aldrig bli besvarat. Kändes verkligen som att det tog för lång tid för filmen att börja. När väll Laurie Strode introducerades vart man nästan förvånad över att det skulle börja handla om en annan karaktär helt plötsligt. Sen att alla karaktärer var som om de hade någon form av energi kick, ja det var grymt obehagligt. Faktiskt det läskigaste med hela filmen. Då Myers alldrig blir läskig i denna film. Har faktiskt svårt att fatta hur en karaktär kan för ändras så mycket. I början byggs det upp som om man skulle få en förklarning av hans betende, men det slutar bara med att han går och hugger ned massor av folk kallblodigt. Om de inte hade tänkt att förklara (Som funkade bra i orginalet) så hade det i alla fall inte behövt alla scener i början av filmen. Hursomhelst så känns delen av filmen när Myers har flytt och börjat sin slakt ungefär som att se orginalet fast med Fast Forward knappen intryckt. Allting går fort, det tar bara några sekunder innan en massaker utbryter och sedan yterligare en till och en till. Här har Zombie ingen tid för att bygga upp stämning. Ne, han måste ju skynda sig att slänga in så mycket blod, svordomar och naket han kan under 2 timmar. Även om mitten var snabb så var början och slutet alldeles för långdragna. En sak är säker, Zombie kan inte regissera stämnings fyllda filmer och bör därför inte sitta i regi stolen på en Halloween remake. Carpenter's orginal handlade om atmosfär och grymt stämnings fyllda kameraåkningar. Carpenters film var kanske inte en av de läskigaste filmer som gjorts, men det hade i alla fall en creepy stämning. Det har inte nyversionen. Heller har den inte något av den atmosfär och grymma stämnings fyllda kameraåkningar från orginalet. Varför filmar Zombie den som om den vore en dokumentär eller någon värdelös action film. Vad den har är (Tack och lov!) Samma musik. Fast även om Zombie aldrig hittar några passande ställen att lägga till dit den på. Roligt att se Malcom Mcdowell i alla fall. Och Brad Durrif sitter aldrig fel han heller. Även fast deras karaktärer i orginalet var bättre. Denna film är slutligen lika onödig som Dawn of the dead remaken eller The Texas Chainsaw Massacre remaken. Vad en nyversion ska göra är att ta det som var bra med orginalet men ändra eller fixa det som var mindre bra. Då Carpenters film knappast åldrats så saknar denna nyverion syfte och det ända Zombie gjort är att ta en film han gillar, behållet grund manuset men ändrat den till en helt annan film med annat syfte. Inget i Zombies film är i närheten lika bra som i Carpenters orginal.

I Am Legend2008-05-02
hade låga förväntningar men lyckades ändå bli ganska så besviken. Vampyr/Zombierna är så töntiga och det mest skrämmande med dom är special effekterna. Tyckte att den så kallade twisten inte fungerade alls, fungerade mycket bättre i den versionen med Vincent Price. Märks att såna här filmer måste köras i 15års gräns då avsaknaden av våld och blod får den att kännas som en barn film om man jämför den med 28 dagar senare eller den mycket äldre Night of the living dead och dess uppföljare. Filmen faller på alla punkter då den inte är läskig och den har inte som tidigare sagt underhållnings våldet som är näst intill lag i denna typ av filmer. Till slut blir I am Legend bara en sömning storbudgets variant av filmer som gjorts tidigare och bättre och definitift läskigare.

Gudfadern2008-04-19
Jag tror inte du ens vet vad "B" betyder.

Matrix Revolutions2008-04-09
Jag har hittat ett ord som passar för denna film...Yuck!

The Thing2008-04-09
Skrämmande film. Kanske carpenters bästa. Effekter som inte åldrats en dag,

Bubba Ho-tep2008-04-03
Campbells bästa efter Evil Dead trilogin.

Dawn of the Dead2008-03-24
Klar trea! varken mer eller mindre. Dock klår den inte en av världens bästa filmer...Dawn of the dead. Själv klart av George A Romero. Den rekomenderas till alla som inte sett den men som sätt nyinspelningen. Se också till att ni ser 2 timmar och 20 minuter versionen och inte den nerkortade versionen som är omdöpt till Zombi.

Kung Fu Hustle2008-03-23
Underhållande. Inte något mästerverk i komik men heller inte dålig. Sköna refrenser till till exempel Shining men känns också oerhört ogämn då den byter spår så ofta att jag blir frusterad. Striderna känns lite som att titta på en anime och som med anime så blir det en röra av coola inslag fånig saker och tråkiga saker. Så efter som hela filmen är kluven och halvbra gjord. Så vill jag å ena sidan hata filmen men och andra sidan älska den. Mer än så här blir det inte på en film som klart tålls att se igen.

The Deader the Better2008-03-20
Så jävla bra.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2008-03-16
Bra är ett ord att beskriva den.

No Country for Old Men2008-03-15
Tycker inte folk som inte fattar film ska se detta mästerverk.

Dog Soldiers2008-03-13
Höjer till en fyra efter att när jag tänker på hur charmigt filmen egentligen är gjord. Ty det ända jag egentligen inte gillar är viss del av filmningen och klippningen. Sen att filmen kan kännas gå lite för fort ibland. Dog Soldiers är dock en av de bästa skräck debuter sedan The Evil Dead och Motorsågsmassakern.

Good Taste Made Bad Taste2008-03-11
Vass dokumentär med tanke på att den är 25 minuter.

Ronja Rövardotter2008-03-11
Sorry, tyckte inte om den som barn och såg om den igen och tycker den är lika dålig =/

Alien vs. Predator2008-03-11
Snälla! allt över betyg 1 är en skam.

Resident Evil2008-03-11
SLIPKNOT4LAJF, om du tycker denna är bra så kan du inte ha sett många bra Zombie filmer som till exempel: Night of the living dead, Dawn of the dead, Day of the dead, Shaun of the dead,Evil Dead,Evil dead 2, Evil dead 3,Re-animator,Planet terror och några till.

Terror på Elm Street 62008-03-09
Riktigt dålig. Dock är den rätt rolig att se på ibland.

Gisslan2008-03-07
Kändes påtvingad.

South Park - Bigger Longer & Uncut2008-03-07
South Park är en hyfsat rolig serie som blir en hyfsat rolig film. humorn funkar dock bäst i små doser, därav det låga betyget.

Keeping Mum2008-03-06
Har för mig att den var ganska rolig. Jag minns att jag hade en bra stund med denna film.

American Psycho2008-03-05
Tycker den är grymt bra på alla sätt. Sen är det roligt med att han blir inspirerad av motorsågsmassakern på en av morden...bara en sån sak :)

När lammen tystnar2008-03-04
en av mina favorit filmer.

Maffia!2008-03-02
Egentligen rätt värdelös, men jag fan mig själv skratta ibland. T.ex. När E.T kommer med båten.

Evil Dead II2008-03-01
Vädigt slarvgjord kan tyckas, men jag kan ändå inget annat än att kapitulera fulständigt.

Doom2008-02-23
Detta är ingen filmatiserning av Doom. Detta är en filmatisering av Doom 3.

Nästa sida »