Alla kommentarer avThorning

RocknRolla2010-02-24
Inte Richies bästa. Men underhållande på sitt sätt. Snabba oneliners, gangsters och en handling som kulminerar i att alla på något sätt knyts till varandra och ett objekt som alla vill ha tag i.

Gran Torino2010-02-24
En fin film helt enkelt. Det känns som helt rätt ordval för den här, 'Fin'. Det var roligt att se att Clintan själv regisserat och producerat filmen, samt alltså spelar huvudrollen. Stark jobbat.

Dödens fält2010-02-24
Film med otroligt stor potential. Mike Oldfields musik totalförstör stämningen ibland och det kändes till och från som att man fokuserade på helt ointressanta saker. Men den berör ett såpass starkt tema och är för det mesta såpass storslagen och välspelad att den klarar sig. En stark 3:a

Ernest – töntarnas Konung2010-02-19
Otroligt dåligt. Konstigt nog är Ernest, karaktären som ska göra filmen rolig, den absolut tråkigaste. Så otroligt överspelad och förutsägbar. Jag tycker han ser ut som en blandning mellan Bill Maher och Mike Rowe från 'Dirty Jobs' som agerar som Eddie Meduza i Runke Ball-videon när han försöker göra "roliga grimaser".

Flyga Drake2010-02-19
En ok filmatisering som dock inte gör boken rättvisa. Filmen tappar så mycket kring relationen mellan Hassan och Amir, mellan Amir och Baba och inte minst Assef.

A Walk to Beautiful2010-02-19
Hörde om det här på P1 för länge sen. Ett väldigt stort problem för dess stackars kvinnor, särskilt i en bakåtsträvande mansdominerad kultur som Etiopien. Den finns på youtube upplagt i fullängd av PBS/Nova för de som vill se den.

Till vildingarnas land2010-02-19
Mycket svag trea. Jag hade mycket mycket högre förväntningar på den här. Gillade absolut inte killen i "huvudrollen". Undrar om de valde honom bara för att han hade samma förnamn som karaktären.

Stjärnornas krig2010-01-21
Såg om den idag. Så jävla bra var den inte. Det är ju en klassiker, men utav trilogin (numera hexalogin) så är det ju inte direkt den vassaste.

Ponyo på klippan vid havet2010-01-17
Söt film, men inget speciellt. De återanvänder flera gamla karaktärer, personlighetsdrag som är tilltalande för publiken. Den har inget på klassikerna, Grave of Fireflies, Totoro, etc ... Men som sagt, söt film :)

På västfronten intet nytt2010-01-08
Jag tycker den gick så enormt i vågor. Ibland kändes dialogen skitlöjlig och skådisarna överagerade osv. sen helt plötsligt var man helt betagen och rörd, som scenen med hästarna eller fransmannen i bunkern. Vet inte riktigt vad jag skall säga. Mycket blandade känslor helt enkelt.

Kiwi!2010-01-04
Cuteness overdrive.

Doghouse2010-01-04
Smått välproducerad men total katastrof i övrigt.

Futurama: The Beast with a Billion Backs2010-01-04
Den bästa av de fyra.

The Acid House2010-01-04
Man blir så irriterad vid den andra berättelsen. Sååå frustrerande och tragikomisk. Gillar skådisarna.

Inglourious Basterds2010-01-04
Riktigt skön. Gillade hela upplägget. Tarantino levererar igen.

Förhandlaren2010-01-04
Jag tycker den är riktigt bra. Bra dramathriller, mycket spänning, bra skådisar, bra slut!

Pojken som tappade huden2010-01-04
Vilken sjukdom. Så hemskt, så klockren kille. Snacka om att ha en positiv syn på något så negativt. Han hatade ju sin sjukdom, men han älskade livet.

One-Eyed Monster2010-01-01
Ron, take off your sweater. - I'm not wearing a sweater. - Ok, action! Hahahaha, annars var filmen total jävla katastrof. Precis som förväntat.

Avatar2009-12-28
Såg den också på 3D bio. Enligt några kompisar som var med som hade sett den innan utan 3D så gjorde det grym skillnad. Jag tyckte det var en film som gjord för att dels vara i 3D och dels för att bli ett kommande spel (typ mmorpg). Total fantasyvärld.

The Union2009-12-19
Riktigt riktigt välgjord.

Miss March2009-12-17
Tror att har man inte någon relation till 'whitest kids u know' så faller den här filmen precis mellan mjukbröst-kategori och någon typ av "american-pie-beta-house-3"-komedi. -> IT DOESN'T PLEASE ANYBODY <- Jag gillar Zack och Trevor för det de gjort tidigare och därför har jag lättare att relatera till viss intern humor osv .. men blir ändå bara en svag 2a :(

Zombieland2009-11-13
Underhållande, lite fånig på sina ställen (typ hela Bill Murray grejen). Nice zombie action på det hela taget. Hade nästan varit bättre med bara Jesse och Woody, tjejerna var mer irriterande och tillförde inget direkt.

Touching the Void2009-09-29
Väldigt gripande. Helt otrolig historia.

Godzilla's Counter Attack2009-09-28
inte lika sunkig som många av de andra. Men inte fan är detta bra.

Wayne's World2009-09-28
Såg om den idag ... så rolig var den inte. Typ bara den nya vinjetten som fortfarande är hysterisk.

Friday the 13th2009-09-26
Kan inte ge den en 1:a mest p.g.a pilen när han åker båt och mjukbröst-scenen under bryggan. Riktig humor ^^ Annars var det fan bara skit.

Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster2009-09-26
Worst piece of crap I ever saw! Alltså, det här är ju inte ens roligt. Som typ när de spelar volleyboll med stenen osv. Visst skall man se filmerna med en oseriös underton men seriöst ... dra åt helvete vilken skit det här egentligen är. Pallar inte. Jag blir bara provocerad ... De försöker ju inte ens.

Lily and Jim2009-07-18
Inte min typ av humor ... Kändes mest seg och inte direkt så människor är alls. Iallafall inte i mitt liv.

The King of Kong2009-04-04
Riktigt riktigt bra!

Trailer Park Boys2008-08-22
Detta är orginalet, så här ska TPB vara. Riktigt bra och riktigt kul!

Nästa sida »