Alla kommentarer avTrangor

Drop Dead Gorgeous2019-05-15
Såg inte färdigt den här filmen för det var för mycket amatörmässigt överspel. Det fanns tillfällen när den mockumentära känslan var helt rätt, men det var tyvärr för få i förhållande till det annars dåliga skådespelet.

Election2019-05-11
En förbisedd pärla. Levererar så mycket mer än man förväntar sig av en sån här film. Man bör dock vara medveten om att den är karaktärsdriven, så handlingen kan upplevas som tunn emellanåt ;)

Hereditary2019-05-09
Fantastisk film med ett kasst slut. Otroliga skådespelarinsatser. Väl genomtänkt och det lönar sig att vara observant på detaljerna.

Survive Style 5+2019-05-08
Film som konst. Och man får den där känslan av hur det är att vara människa när man ser den.

Mr. Right2019-04-29
Som tidigare nämnts, grym casting. Mycket igenkänningshumor och man lyckas ta actionromcom-genren till perfektion.

Hard Candy2019-04-24
Wow. Gripande och jobbig film, speciellt i början. Lysande skådespelarinsats av Ellen Page. Allt annat än feelgood.

Event Horizon2019-04-22
Riktigt bra film ända tills slutet som blir för mycket splatter.

The Asylum - Dödens Salar2019-04-21
Inte en film jag vill se igen. Välgjord skräckfilm. Snygg omarbetning av den klassiska mentalsjukhusgenren.

Thank You for Smoking2019-04-20
Manuset är något av det sämsta jag har sett. Men filmen lever på Aaron Eckharts fina insats och man kan inte undvika att fascineras av hans karaktärs argumentering.

The House of Yes2019-04-20
Intressant kombination av mästerligt manus och värdelöst skådespel. Lägg därtill att det verkligen MÄRKS att det ursprungligen var gjort för teater. Jag slutade se filmen någonstans halvvägs, men hade det varit klass på skådespelet hade det lätt varit en av de bästa teaterfilmerna.

Arrival2019-04-17
Interstellar möter Mulholland Dr. Klart sevärd även om den är lite lökig.

Old School2019-04-16
Gediget hantverk. Visst är det stereotypt och till viss del förutsägbart. Men bra skådespelarinsatser och rätt igenom en välgjord film med bra soundtrack.

The World's End2019-04-15
Såg färdigt den här bara för att jag verkligen gillade de två första filmerna. Egentligen inte värd att ses och rekommenderar alla andra att nöja sig med Hot Fuzz och Shaun of the Dead.

The Kids Are All Right2019-04-14
Filmen saknar dramaturgi och det kommer definitivt att få många att ogilla filmen. Den är väldigt karaktärsdriven, vilket gör att man får en mysig känsla av äkthet som är svår att uppnå i storydrivna berättelser. Det den försöker att göra, lyckas den göra bra. Så, den som är beredd att se en ovanlig film som "är som livet", har en positiv filmupplevelse att se fram emot. Jag tyckte också att den var väldigt dålig i början och var nära att ge upp på filmen, men rätt snart upptäcker man dess goda kvaliteter.

They Came Together2019-04-10
Mycket välgjord parodi av romantiska komedier. Manus och skådespelarinsatser på topp.

Killing Them Softly2019-01-23
En film som inte kommer att tilltala de flesta. Sevärd på grund av dess politiska budskap och genomförandet. Men meningslösheten som genomsyrar filmen avskräcker alla som vill ha en normal dramaturgi. Väldigt cynisk, på ett rått sätt.

In Bruges2019-01-23
Skrattar och gråter trots att den är lite för tillrättalagd. Lager på lager på lager gör den här mer sevärd än det mesta.

Dope2018-12-20
Genreöverskridande film så dom flesta kommer inte att gilla den här. Den glider från att vara en typ av film till en annan senare i berättelsen. Mer skrämmande än rolig och man får verkligen en inblick i hur det är att växa upp i fel område.

The Lobster2018-12-17
Så mörk. Så pretto.

Lucy2018-08-17
Förstår att många inte gillar filmen för den blandar hejvilt mellan genrer. Men har man bara öppet sinne är den ganska mysig.

Looper2018-08-16
En tidsresefilm, fast bra. Naturligtvis följer det med lite ologiska paradoxer, men det tillhör genren.

Hot Tub Time Machine2018-08-16
Kanske inte en toppenfilm, men den bästa inom genren tidsresor.

Freeway2018-07-17
En röd tråd någonstans? Inte helt genomtänkt manus, men skådespelarinsatserna gör att den ändå lyfter och blir sevärd. Att jag inte visste att det var en remake av Rödluvan höjde filmen ett snäpp.

Birdman2018-07-17
Alltså, jag orkar inte med den här filmen just nu. Men den lyckas väl skildra den lite hektiska stämningen som infinner sig när det är dags för föreställning.

Candyman2018-07-16
När jag läser kommentarerna här märker man att upplösningen har gått många förbi. Antar att det är priset man får betala för subtilitet.

Candyman2018-07-16
Välgjord skräckfilm som inte skriver facit på näsan.

40 Year-Old Virgin2018-07-16
Ok och välgjord komedi. Det jag gillar mest med filmen är huvudpersonens utveckling.

Seven Psychopaths2018-07-15
Lager på lager på lager i en enda röra och som känns som om man har blivit slagen med ett basebollträ. Alltså, en film som är fullkomligt lysande för mig, men förmodligen inte passar de flesta.

Can't Stop the Music2018-07-11
Hahahaha. Det blev lite väl mycket, så jag snabbspolade och såg YMCA innan jag stängde av. Rekommenderas.

Bättre död än levande2018-07-10
En bortglömd pärla bland åttiotalskomedierna.

Nästa sida »