Alla kommentarer avTuxie

[Rec]2009-04-28
Lite för hysterisk för min del. Alla bara springer omkring och skriker hela tiden och folk kan inte ens hålla käften när de försöker att gömma sig fast det gäller liv och död. Dessutom är karaktärerna korkade som envisas med att vara obeväpnade trots att det finns gott om tillhyggen att ta hjälp av runt omkring dem.

Die Welle2009-04-14
Den levde inte riktigt upp till mina förväntningar men den var bra ändå.

Kärlekens språk 20002009-04-14
Jag är statist i den här filmen :) Dock måste jag hålla med om att den är riktigt riktigt dålig.

De glömda själarnas ö2009-04-02
Det finns bra filmer i den här genren, t.ex Harry Potter, Narnia och Neverending Story. Sedan finns det de som försöker men misslyckas fatalt och det här är ett bra exempel på en sådan film. Hade jag varit 10 år hade jag nog älskat den men det amatörmässiga skådespeleriet, de stundtals urusla specialeffekterna (några miljöer hade de dock lyckats få till ganska bra) och det pinsamt klyschiga manuset gör att jag som vuxen mest led mig igenom den. En svag tvåa.

De hänsynslösa2009-03-03
Jag hade orealistiskt höga förväntningar på den här filmen eftersom "alla" verkar tycka att det är en av de bästa filmerna någonsin och jag var helt inställd på att behöva sitta tyst med tom blick och blänga på hela eftertexterna efteråt för att smälta alla de fantastiska intryck som filmen skulle ge mig. Nu blev det inte riktigt så. Istället blev det bara "Det var ju en bra film det där. Nu måste jag gå och pissa.".

The Prestige2009-03-02
Det här hade blivit en femma om de hade haft en "riktig" twist och inte blandat in övernaturligheter/sci-fi/fantasy. Det var en billig lösning av manusförfattaren. Från att vara en klar femma sitter jag nu och väger mellan tre och fyra men väljer att landa på en fyra eftersom den trots allt var både spännande och underhållande.

Carrie2009-02-23
Den här filmen har allt en klassisk skräckis ska ha. Carries mamma borde få pris för tidernas sämsta skådespeleri men det gör bara filmen charmigare. :) Det är en otroligt bra film för sin genre. Carrie är grym!

Soldater i månsken2009-02-23
Fast den här verkar ju inte ens finnas att piratkopiera. Varför lägger man upp saker som det inte ens finns en chans att kunna se? Visa den i repris iallafall!

Shaun of the Dead2009-02-21
Jätterolig! Den hade fått en stark fyra om huvudpersonerna inte hade varit så korkade (på fel sätt) stundvis. De VET att när man blir biten av en zombie så blir man en zombie. Ändå när en kompis blir biten så hjälper man honom att komma med in till det enda ställe man är skyddad från zombies på. Den typen av billiga sätt att öka spänningen på (även om det bara leder till att man bara tycker att de får skylla sig själva) drar ner betyget.

« Föregående sida