Alla kommentarer avVilekon

Maktens män2011-11-10
En habil film, som tyvärr lät hela plotten byggas på en någon ologisk händelse till grund.

Horrible Bosses2011-09-23
Det här betyget sätter jag inte bara för att bevisa en poäng. Den VAR verkligen så här dålig. Den var ologisk, och hafsigt gjord och tråkig. Antagligen hade regissören stor del i misslyckandet, men alla inblandade borde skämmas.

Station Agent2011-08-03
Den lyckades verkligen inte fånga mig.

Det regnar köttbullar2010-01-07
Den här filmen vad väldans rolig.

Requiem for a Dream2009-11-17
Ellen Burstyn? Jag trodde det var Dianne West hela filmen. Den var ganska andefattig i början, men sista halvtimmen var helt otrolig. Jag ville inte att den skulle ta slut.

Public Enemies2009-10-21
Det konstiga är att den var precis så som jag föreställde mig. Jag förstod aldrig inför, vad det var som skulle kunna göra filmen bra. Och det fanns inte särskilt mycket heller. Christian Bale har ju världshistoriens mest ointressanta roll, dessutom.

Starter for Ten2009-10-21
Håller med Kebaben. Jag läste boken först och den här var lite väl förenklad.

Det levande slottet2009-09-28
Man kanske inte ska se den när man har 40 graders feber...

Gran Torino2009-09-22
Gud, jag kan verkligen inte förstå vad folk ser i den här filmen. Den är så schablonfylld, så dåligt agerad, skriven och genomförd. Rakt igenom. Jag känner bara att jag var tvungen att säga det igen.

District 92009-09-09
Jag vet inte riktigt. Fattade aldrig poängen med den här filmen. Jag vet inte om jag var i fel mood, om det är nåt jag inte fattar, eller om alla som hajpar den har fel.

Män som hatar kvinnor2009-08-26
Gud vilken dålig film. Den är så klyschig och schablonsprängd att jag inte ens vet var jag ska börja. Svensk film ligger 97 år efter alla länders filmskapande. Jag har inte läst boken, ska tilläggas.

Inglourious Basterds2009-08-23
Fan vilken härlig film. Jag älskar långa scener. Det är ingen som vågar ha det längre och det är tamigfan fy skam.

Inglorious Bastards2009-08-23

Solisten2009-08-18
Ja, jag hade förväntat mig lite mer av den här. Jag kommer inte ens ihåg hur den slutar, och det var ändå bara typ tre veckor sen jag såg den.

State of Play2009-08-18
Jag hade ju redan sett miniserien, men jag antar att den här hade fått en trea om jag sett den som färsking.

The Informers2009-08-18
Vem skulle vampyren föreställa i den historien?

The Emperor's Club2009-08-18
Den känns lite väl menlös. Och sen är det lite frustrerande att filmen hela tiden ska "leka" med tittaren genom att låta mig gissa vad som är sensmoralen i historien, för att till sist försöka överraska mig.

The Boat That Rocked2009-08-18
Jag tyckte inte den var bra för fem öre. Det känns som att den försöker tillfredsställa precis alla som ser den och då blir det inte särskilt bra heller. Den är alldeles för töntig.

Gigantic2009-08-07
Jag tycker det är fantastiskt med en film som vågar trotsa dogman om "inga lösa trådar". Den var skitbra. Tappade lite tempo i mitten, men asmysig annars.

Brüno2009-07-12
När det är på "riktigt" så är det alltid intressant. Men tyvärr är det inte äkta lika mycket som förra filmen. Men några scener var ganska roliga.

Knowing2009-06-29
Ja, den var ju faktiskt ganska spännande i början, ja. Men den tar väl på sig lite stora stövlar sen, kanske.

The Bothersome Man2009-06-03
Ja, den var vackert filmad och väckte en del intressanta funderingar, men knappast mer spännande än så.

The Uninvited2009-05-13
The GUARD Brothers....Ahahahahaha.

De ofrivilliga2009-04-22
Jag har precis sett klart den, och det är väldigt sällan jag ger femmor. Jag är supersvag för korta intensiva historier i normala miljöer, och därför är jag en sucker för denna.

Små skandaler2009-04-21
Ja, den var ganska intetsägande. Men det är ändå väldigt svårt, förutom det, att hitta någonting att klaga på. Det är nåt som fattas, men man vet inte det.

En skön historia2009-04-16
Yikes. Varför kan man inte göra såna här filmer nuförtiden?

Indiana Jones och det sista korståget2009-03-10
Den här filmen är nog ansvarig för ungefär 78% av min äventyrlighet...

The Reader2009-03-06
Trots att första hälften tog mig två månader att ta mig igenom så släpper det slöa tempot. Och vips så är det en ganska fin och bittersöt historia vi får se. Men Kate borde fått Oscarn för R.Road istället.

Imaginary Heroes2009-03-05
Fan vilken bra film. Fan vilkden dålig poster.

The United States of Leland2009-03-04
Ja, väger mellan en tvåa och en trea. Den var ganska poänglös, ganska förutsägbar. Men den hade ju helt fantastiska skådespelare. Men ja, ganska poänglös.

Nästa sida »