Alla kommentarer avWaldoTrumbull

Krokodilmonstret2014-03-13
Lite väl lågbudget för att bli underhållande. Skådespelarinsatserna kan jag inte direkt uttala mig om, då dubbningen var katastrofal. Fotot och klippningen var däremot lika skrämmande uselt som allt annat i filmen. Det här var verkligen inte bra.

Marabunta - den stora fasan2014-03-12
Både Heston och Parker är riktigt bra, men det hela blir lite för långdraget. De elaka myrorna är mest en fotnot i det hela, förutom för symboliken.

Adrift2014-03-11
Inte överdrivet imponerad. Samma som ettan fast med fler människor. Ointressanta karaktärer, spelade av amatörmässiga skådespelare, gör att man mest sitter och hoppas på att det skall dyka upp en tvåhövdad-bläckfisk-haj och sluka dem så eländet tar slut.

Spiders 22014-03-09
Det var nästan lite klaustrofobiskt spännande, en liten stund mot slutet, fram till dess var det en ren pina. Spindlarna var lite småkul, och kunde varit betydligt sämre gjorda.

Dödens kyssar2014-03-09
En lågmäld liten rysare, som tyvärr blir lite väl lågmäld i längden.

Open Water2014-03-09
Första halvan av filmen, där karaktärerna presenteras och byggs upp, var på tok för lång och intetsägande. Tyvärr färgade den känslan sedan resten av filmen, vilket gjorde att det som borde vara stämningsfullt och spännande ganska snabbt istället blev långtråkigt. Fortfarande en bra film, men med ett tightare manus och bättre klippning så hade det kunnat bli en riktigt bra film.

Spiders2014-03-05
Dumt och klichéfyllt manus som ändå lyckats roa lite. Skådespelartalangen lyser givetvis med sin frånvaro, men spindlarna är faktiskt inte lika uselt animerade som väntat. En ganska standard popcorn-rulle.

Flying Virus2014-03-05
Smärtsamt usel. Manus, effekter, skådespelare, fotot, musiken, allting är så dåligt som det bara kan bli. Till och med Hauer blir dålig här.

Glass Trap2014-03-05
Detta är inte särskilt bra, men ändå långt ifrån de sämre i genren. Halvtaskiga skådespelare slåss mot halvtaskiga jättemyror, filmat av en halvtaskig fotograf. Funkar som en stunds hjärnlös underhållning, men bara knappt.

The Nest2014-03-03
En hederlig 80-tals skräckis. Halvsunkiga skådespelare men redigt med blod och fåniga monster.

The Millennium Bug2014-03-02
Riktigt usla skådespelare, otroligt fånigt och osammanhängande manus, med en ytterst enerverande 'inavel-familj' i centrum. Monstret är visserligen riktigt mäktigt men är inte särskilt bra gjort och gör väl egentligen bara att filmen inte bara blir en usel 'galen familj'-film, utan även en usel monsterfilm.

Bog2014-03-01
Det gjordes otroliga mängder skräpfilmer redan på det glada 80-talet, allt för att fylla den omättliga videomarknaden, detta är en av dessa.

Terror in the Swamp2014-03-01
Typiskt 80-tals direkt-till-video skräp. Obegåvade skådespelare, skrattretande manus och ett uruselt foto. Monstret skall vi inte tala om. Detta är en ren plåga att vada sig igenom.

Dogs2014-03-01
Bättre än väntat, även om det inte säger mycket. En stundtals lite småspännande rulle som även bjuder på en del våld, den klipptes med dryga 50 sekunder då det begav sig. McCallum funkar bra och Linda Gray gör exakt samma prestation som i "Dallas". Det finns givetvis betydligt bättre djurskräck än den här, men den är ändå inte ett fullständigt slöseri med tid.

Claws2014-02-28
Väldigt mycket pratande och vandrande i natursköna miljöer. De björnattacker man får är allt annat än trovärdiga, detta är inte bra alls.

Tunnels2014-02-28
Måste bara klargöra från början att detta på intet sätt är en skräckfilm, utan snarare en fånig actionkomedi. Och inte en särskilt bra sådan. Fjantig story, överlag usla skådespelare och ett riktigt enerverande soundtrack gör detta till en pina att sitta igenom.

Octaman2014-02-28
Typ lite som "Creature From The Black Lagoon", fast helt utan dramaturgi, logik, talang eller budget. Kan inte säga att jag blev besviken, den levde upp till de förväntningar man får av titeln "Octaman".

Plankton2014-02-27
Lågbudget, direkt-till-video, skräp. Fullständigt talanglösa skådespelare, uselt manus och skrattretande effekter, lägg där till dåligt foto och kass musik så får du precis vad du förväntar dig av en rulle som denna. Det finns ett visst underhållningsvärde i det hela, men det är absolut inte stort.

Aftershock2014-02-26
Femtioelva livsöden, efter den stora jordbävningen, som skildras helt utan känsla och dramaturgi. Ytterligare en i raden av alla dessa miniserier som bara lämnar en axelryckning efter sig.

Barracuda2014-02-26
Långtråkig, händelselös och helt utan spänning. Endimensionella karaktärer, porträtterade av redigt träiga skådespelare, och ett tempo som får en sengångare att verka blixtsnabb gör att man snabbt tappar intresset. Att titelns barracudor mest simmar omkring, förutom när det är den plastiga specialeffektvarianten som används vid 'attackerna', hjälper inte heller. Detta är riktigt dåligt.

Shark Week2014-02-26
Detta är så dumt, så dumt. Usla skådespelare, även om Bergin faktiskt nästan agerar här, ett riktigt fånigt och ologiskt manus, tillsammans med taskigt foto och riktigt usla effekter gör detta smärtsamt att se. Men det är samtidigt långt ifrån det sämsta Asylum prånglat ut det senaste åren.

Strays2014-02-25
Faktiskt lite småspännande, stundtals. Katter är ju av naturen opålitliga varelser så de funkar utmärkt i det här sammanhanget. Skrämmande blir det aldrig och skådespelarna är väl inte direkt toppskiktet, men en stunds god underhållning får man i alla fall.

Blodsugarna2014-02-25
Smärtsamt usel. Ett tunt och uselt manus, fyllt med logikluckor, framfört av en samling totalt talanglösa klåpare. Specialeffekterna och fotot matchar den övriga kvalitén, liksom musiken och klippningen. Detta är verkligen inte bra.

Snakehead Terror2014-02-24
Har ju helt klart sett sämre i genren, men bra är det fortfarande inte. Stela, talanglösa skådespelare, dåliga effekter och ett manus med logikluckor stora som hangardörrar, precis som de flesta andra genrerullar. Småkul, men absolut inget jag kan rekommendera.

Fällan2014-02-21
En undermålig dussinthriller som inte direkt hjälps upp av det tunna manuset och de ytterst träiga skådespelarna.

The Hustle2014-02-21
Osedvanligt fånigt. Jag tror jag drog på mungiporna vid något tillfälle, men större delen av tiden är detta pinsamt uselt.

Hopelessly in June2014-02-21
En romantisk komedi utan vare sig romantik eller komik. Ett fullständigt intetsägande manus, framfört av en samling träiga och/eller överspelande skådisar. Detta är bara långtråkigt och aldrig ens lite lustigt. Skippa denna.

First Dog2014-02-19
Sentimental smörja, kryddad med misslyckad humor, som inte berör det minsta. Detta är bara fånigt, och stundtals rent pinsamt. Kul att se Roberts spela USA:s president, istället för terroristen som skall spränga stället i luften, och att hans fru spelar hans fru. Funkar säkerligen att sitta och slötitta på, men titta inte för noga.

The Lazarus Papers2014-02-19
Rörigt, ologiskt, oengagerande och på intet sätt bra. Dåliga skådespelarinsatser, ett uselt manus, ett taskigt foto och ännu sämre klippning sänker den här filmen som en sten.

Bone Dry2014-02-19
En rå och våldsam liten rulle som ganska snabbt blir tråkig och tjatig. Henriksen är bra, men inte mycket mer, och Goss imponerar inte nämnvärt. Detta kunde blivit bra med ett lite annat upplägg ,nu blev det istället ett oinspirerat, förutsägbart, sömnpiller.

Nästa sida »