Alla kommentarer avWoodWoman

Napping Princess2018-05-01
Fint tecknat/animerat. Haller I med spanning fran borjan till slut. Nagon twist Har och dar, Sjalva fran drom och verklighets scenarioet Jag personligen volatile se lite mer invecklat, men det ar trots allt en familje film och forutsagbar Blair den dock inte.

Day of the Dead: Bloodline2018-04-30
Riktigt langdragen, jaspade mig igenom filmen. Det kans som att Dom gort en zombie film utan att vella ha zombies med. Nagonstans klyscha Har och dar. kanns som att denna rulle ar Nagot som nago skrivit ihop pa en halvtimme. Uruselt manus, jag Kan tyvar inte komma pa nagonting positivt om filmen. Inte Samsta zombie filmen, Utan Samsta filmen jag sett pa ett jakla bra tag! Don't watch.

Saint Sinner2018-04-30
Helton Okej. Harligt shcyssta slajmiga effekter. Skadespelet ar lite si sadar. Men Helt Klatt se vad!

Swiss Army Man2018-03-03
Manniskor verkar ta detta som nagot personligt agg, eller rentutsakt aldeles for seriost. Det ar trotts allt en komdei/drama. Denna film ar valdigt vacker i sin helhet! Stark fyra. En speciell väv av dod, liv och kärlek i detta forbipassrande nagot kalla samhalle vi lever i. Denna film har en fin historie att beratta och gors perfekt med ett lik utan att det blir melankoliskt, liv och dod gar hand i hand och ar nagot vi maste ackseptera i dagens samhalle. Har ett fint budskap och nagra harliga fraser. SE BAR! En valdigt annorlunda film.

Supersugen2018-02-24
SUPERBAD!

Time Lapse2018-02-20
Mycket battre an forvantat! En av vannernac som pagrund av sitt missbruk bade av syntetiskadroger oh maskinen som slukar en med oanade mojligheter drar ned sig sjalv och sina vanner till en oanad bana. Fimlen isag var en bra ide, hade kunnat goras sa mycket battre givetvis, men det blir en svag fyra. Valdigt underhallande ej forutsagande eller langdragig. Heltklart sevard!!

Maniac2015-06-23
Störtskön. Det var inte många saker jag störde mig på här. (en del logiska -hur och var saker, men i sin helhet kändes det som små potatis) En skön insyn i en mentalt störd mans vardag. Gillar starkt hur dom flesta dialogerna i filmen talas av huvudpersonen själv mot sig själv, att man får höra hans röster i huvudet och hur han ibland nästan tittar rakt in i kameran eller snett ovanför. Kanske inte det vanligaste dessa år? Starkt karaktärs drag, Spinell plockar rollen. En del härliga gore scener. Bra psykoanalys och man kan känna en del sympati för denna man och hans gärningar. Eller bara hejja på när han snittar och sliter i de ytliga kvinnorna. Solklar fyra för min del, Slutet förgyllde den lite mer.

Enemy2015-06-19
En av de mest skumma slut jag någonsin sett! (hade velat se en klipp film på alla som tappar hakan när eftertexten kommer.) Den hade potential men den förklarar som aldrig någonting, det behövs givetvis inte alltid, men iaf att man går in på ett djupare plan. Här får man aldrig riktigt ett grepp om någonting, Gillar ändå mystiken och det abrupta slutet. Kändes dock lite som om den försökte vara som "mullholand drive"? Tror det här är en film man måste se om igen. Den hade kunnat bli mycket mer.

Frat House Massacre2015-06-19
Helt okej rulle, speciellt om man gillar 70-tals skräck. Den hade endel svagheter, och någon enstaka halvdan skådespelare. Vilket egentligen inte känns konstigt för genren. Rakt igenom blev den ganska mångfaldig, en del roliga/fyndiga mord på mord, de gamla "fradgan i munnen" grejjen. Hade dock velat se mer av de, mera gore mera slash! Sån är jag iaf. Sen iom att den är från detta årtionde tycker jag att dom kunnat vara lite mer påhittiga med vissa saker utan att det skulle kunna förstöra 70-tals känslan. Musiken saknades dock, ett härligt soundtrack hade förhöjt stämningen. Ett par sadistiska collage studenter som har "nollningar" som spårar ur totalt. Sex, droger, slakt, disco, mord och brödraskap. Helt klart en film man kan se igenom, den gav inte mig så mycket mer än så, men den underhöll.

Psalm 212015-06-15
Värsta skiten jag sett på länge! Ville bara att den skulle ta slut, vilken jävla soppa! Rörig som fan. Det allting bygger på är att försöka skrämma publiken med en demon effekt i "spökens" ansikten. Jag har sett mycket skit i mina dagar, men nu känns det som att jag vill ha tillbaka timmarna jag ödslat på att tvinga mig igenom detta. Spara er energin gott folk. Dock Ingen hemlighet att Sverige är kass på skräckisar.

Les Cyclopodes2015-06-10
Helt ok, eller musiken var väl häftigare än själva bild frekvenserna. Den hade ingen större innebörd, kommer att ha glömt bort att jag sett detta dravell tills imorgon..

Zack and Miri Make a Porno2015-06-08
Gannska svag trea, den rullade igång ganska bra. Dom hade en hel del fyndiga skämt, referenser till twin peaks osv. I slutändan blev den lite för emotionel och dramatisk, vilket jag kan ha svårt för. Sen plus poäng för att Jay (i jay&silent Bob) var med. Dock blev jag ärrad av att han klippt håret.

The House Bunny2015-06-05
Värsta skiten jag sett på länge. Vad är det för jävla budskap, vilket jävla drabbel! Förstår inte ens att jag tar mig tid att kommentera detta riktiga skräp!

Att återvända2015-06-04
Gillar i vanliga fall Almodovars, men den blev lite långradig och utdragen. Helt okej rulle men inget mer, en svag 3a.

Kurt Cobain: Montage of Heck2015-06-03
Jag är vääldigt snål med att ge 5or. Det här en av dom bästa musik dokumentärerna jag sett. Sedan är jag givetvis ett stor fan från 90-talet. Den tar upp det mesta av Curt's liv med snygga illustrationer, hans barnteckningar konst. Waow, riktigt fantastisk och inspirerande. Fick en ny inblick i hans liv. Den var helt rätt ut av fantastisk.

SubUrbia2015-06-03
Genial.

Only Lovers Left Alive2015-06-02
Kan hända att jag är för snäll med min 4a, en stark 3a känns kanske mer realistiskt. Men det är ju Jaramusch! Men å andra sidan har den sådant otroligt snyggt foto, starka älskvärda bohemiska karaktärer och sådana härliga miljöer, som vanligt. Riktiga klassiker han slängt in i soundtracket. Handlingen är dock väldigt platt, men konceptet är ganska intressant. Det finns så många vampyr filmer nuförtiden, och inte mindre löjeväckande vampyrfilmer. (varför han skulle göra en frågar jag mig själv fortfarande.) Det här konceptet gör att det känns äkta, hur skulle en blodtörstig ta sig fram i dagens samhälle? Det blir inte löjligt eller känns slamsigt. Man rycks med in i deras musikaliska smått poetiska vardag och jag kan inte sluta känna hur deras blodtörst förvandlats till en fruktansvärd hemsk drog. Heroin, en börda. Hade han fått in lite mer i handlingen hade den varit perfekt, det var tyvär något som fattades. Fortfarande en sevärd film.

Don Peyote2015-05-27
Solklar fyra! Den här filmen har så sjukt mycket i ett, humor, förintelse, våld, konspirations teorier, kärlek. Skumma kreativa scener i drömmar och det undermedvetna och de mänskliga psyket allt detta utan att det blir rörigt. Hade gärna kunnat vara längre. Underhållning på högnivå. Framförallt hade den ett vackert budskap. Se värd, underligt att det är så få som verkar känna till denna film.

Basquiat – den svarte rebellen2015-05-02
Härliga karaktärer, skönt soundtrack, väldigt inspirerande. Känndes äkta. Det är dock någonting som fattas. Helt klart sevärd.

Älskade hundar2015-03-20
En väldigt Stark drama. Jag hade låga förväntningar, blev därav glatt överraskad! Det känns som att den här filmen lämnar kvar någonting efter sig. Härlig kamera, snygga bilder, klipp och väl utvalda miljöer. Riktigt skön musik, som i den här filmen spelar stor roll. Sammanvävningen av historien görs på ett sätt så att det känns naturligt. Flyttas fram och tillbaka i nutid och dåtid mellan de olika karaktärerna till varandras platser, utan att det blir rörigt. Gillar hur i all denna olycka, hunden/ar har en sådan kraftfull del, står en så nära. Dom får en schysst bild som man nästan aldrig ser i filmvärlden. Då jag till en början blev väldigt skeptisk pga hundslagsmålen, (som tydligen inte kommit till skada under filminspelningen) Det förs tydligt fram att han jobbar på det starka bandet mellan hund och människa. Klass skillnaden läggs också upp på ett härligt spydigt sätt. Det enda minus var att den kanske blev lite för lång. Sevärd, Y en la fin, la pelicula tenia totalmente otro sentido. A menus por mi..

Elle2015-03-13
Riktigt dalig film! jag skämms over att sett igenom hela. Fruktansvart langsam, langradig ingenting hander. Filmen star helt stilla. Huvudpersonens karaktar ar sa frusrerande irriterande och stressad att jag far ont i hjartat av att titta pa henne. Gillar inte hur dom formedlar detta budskap som forsfram tydligt i slutet.. Gor er sjalva en tjanst, se ej detta skrap!

Bedhead2015-03-11
Blir en stark trea, velade om fyra. Hade jag sett den när jag var yngre hade den säkerligen blivit en favorit! Väldigt annorlunda för att vara riktad mot barn, han kommer verkligen in i deras perspektiv. Kul att se endel av Rodriguez kännetecken som vi kan se i dagens nivå han regisserar på. Gillar hur musiken fyller stämningen på ett mer otäckt plan vid barnens vanliga hämndlystna "lekar som dom flesta säkert känner igen sig i. Det värmer i hjärtat när han tagit till så många av sina familjemedlemmar för att göra denna film, och att få se hans egna animationer. Skön lågbudgets kortis!

Dumbland2015-03-07
Dom första avsnitten var betydligt mycket bättre (4a) än dom sista som drar ner betyget till en 3a, dom blev lite utdragna, konstiga och nästan lite jobbiga att se. Dumbland är i helhet en väldigt rolig och lite bisarr film om dumma människor som finns på denna jord! Fick ur mig en hel del skratt. Stark trea.

The Devonsville Terror2015-02-20
Hade valdigt laga forvantningar, blev darfor glatt overraskad. Den var inte bra, men blev sa dalig att den blev battre. Blev inte uttrakad, var ratt underhallande. En del saker var bara sjuka! Sa som den allvarliga mask forbannelsen? Fick ut manga skratt. Men hela storyn var jatte tunn, sa enkla uppbygda moten for att fa ut information och fora vidare den lilla handligen, listan kan goras lang. Plus pa de feministiska inslagen och den kvinnliga vinkeln. Hade den varit lite battre hade den nog blivit samre. Troligen inget jag kommer komma ihag, men ar heller inte helt osevard.

Ghost Rider2015-02-20
En av dom samsta filmerna jag sett!

The Acid House2014-12-27
Hade kunnat bli något. Manus och skådespel känndes helt okej + ett bra soundtrack. Till en början känndes den bra, medans med attd en i sinom tid känndes långtråkig. Sedan börjas det helt plötsligt röras om rejält i grytan mot mittem/slutet (lite VÄL mycket) filmen blir helt enkelt för rörig! SLutet känndes rätt bra men.. jah ett stort MEN..

Vi barn från Bahnhof Zoo2014-12-23
Så äkta!

Lo2014-12-22
Riktigt underhållande rulle. Solklar fyra! En härlig balans mellan skräck och humor med en väldigt estetisk gång och bra slut.

Alice in Acidland2014-12-17
Detta är helt enkelt en porrfilm från 60-talet! Låter kul med Lsd trippar, sex, droger sent 60-tal. MEN den är Riktigt jäävla långtråkig! Hela filmen känns som en aldeles FÖR lång sexscen som bara är B, och inte alls underhållande..

My Best Friend's Birthday2012-12-14
Man känner sig inte riktigt tillåten att ge betyg eftersom bara halva filmen finns att hitta, nåväl. Den första scenen fångar en bra. Manuskriptet är sig Tarantino likt -klipskt och humant, skämtsamma scener men en oerhört jobbig kamera och ibland tilfinner sig filmen smått rörig. I det stora hela är filmen underhållande, en härlig B-rulle över förväntningar, roligt att se Tarantino som huvudkaraktär.

Nästa sida »