Alla kommentarer avYohanetsu

Metallica: Through the Never2013-10-08
Är inte helt säker på om jag tycker att "film"-biten tillförde något. Det var flera tillfällen då jag tyckte att filmen "ryckte" mig ut ur konsertupplevelsen, vilket jag upplevde som negativt. Samtidigt tycker jag inte att det direkt förstörde något heller... jag är lite kluven kring den biten, helt enkelt. De borde kanske gått ännu längre och gjort en riktigt konceptfilm a la The Wall eller satsat på en renodlad konsertfilm. Som helhet kan jag dock, som stort Metallica-fan, inte annat än att sätta en fyra på hela upplevelsen.

Pacific Rim2013-10-06
Pretty crappy men ändå underhållande.

Rock of Ages2013-09-05
Cruise gör ju en väldigt underhållande insats och det finns ett par ögonblick som får mig att skratta till. Kärlekshistorien drar ju dock ner filmen rejält p g a fånig och förutsägbar samt att de olika versionerna på låtarna låter precis som de dåliga covers de faktiskt är. Alec Baldwins och Russel Brands sångnummer får ju dock helt klart en tumme upp.

Spring Breakers2013-07-13
Det finns mycket bra här men, jag vet inte, det slog inte riktigt an den sträng jag hade hoppats.

Brokeback Mountain2013-07-12
Höjer från fyra till fem efter omtitt. Fantastisk film.

Terry Pratchett's The Colour of Magic2013-03-19
Detta är kanske mest något för de inbitna fansen? Jag tror att min upplevelse hade förhöjts om världen hade varit visuellt rikare och effekterna bättre. Mer av allt, ännu mer fantasirik och galen för att på något vis balansera mot den något makliga takten och torra humorn. 185 minuter var lite väl långt mot vad jag fick ut, helt enkelt.

De tre musketörerna2013-03-18
Underhållande med härligt överspel både här och där i lagom dos.

X-Men Origins: Wolverine2013-03-08
Inte så dålig som jag minns, d v s det är en underhållande film, men tyvärr långt ifrån så bra som det skulle kunna vara. Jag hoppas de "gör om, gör rätt" men den kommande Wolverine-filmen.

Short Cuts2013-03-04
Jag hade inte riktigt fokuset i mig för att helt sjunka in i en så pass lång film men, ändå, vilken film. Helt klart tumme upp!

The Expendables 22013-03-01
Något bättre än ettan. Det börjar hyfsat och avslutningen, när Willis och Schwarzenegger går loss, är faktiskt riktigt underhållande för då drar filmen igång actionscener som är så löjliga att de blir just underhållande. Tyvärr är timmen i mitten av filmen otroligt intetsägande och meningslös. Jag förstår inte att de inte kan ha större fantasi, om inte i manus, så åtminstone i actionkoreografin.

The Expendables2013-03-01
Tyvärr saknas det fantasi bakom detta projekt, förutom själva idén att slänga in alla "actionhjältar" i samma film då. Mickey Rourke är dock sevärd under den korta tid han dyker upp i rutan, han är den enda som, i min mening, lyckas förmedla någon slags "glimt i ögat".

Den siste actionhjälten2013-02-28
Underhållande parodi med en Arnold som visar upp fin självironi till sig själv och actiongenren. Det lyckas inte hela vägen men som "luta sig tillbaka-underhållning" fungerar det mycket gott.

Nr 5 är tillbaka2013-02-24
Dålig men charmerande. En favoritfilm när jag var barn.

Bones Brigade: An Autobiography2013-02-22
Mer underhållande än vad jag trodde faktiskt. De olika skejtarna i Bones Brigade ä riktiga karaktärer. Rodney Mullen var helt fantastiskt i sina segment. Om jag hade varit en skejtare, nu eller när det begav sig, hade jag förmodligen älskat den här dokumentären.

Tron2013-02-19
Den pendlar fram och åter mellan crap och fantastisk. Craptastic? Ja, kanske. Väldigt goofy och lider bitvis av sin ålder men samtidigt otroligt snygg på sitt sätt, något som "tvåan" verkligen tog fasta på. Inledningen känns helt klart taflig men filmen tar sig och blir ett trevligt sci-fi/fantasy äventyr. Svag trea.

3002013-02-18
Enbart yta och inget djup men samtidigt, på rätt humör, väldigt underhållande.

The Happening2013-02-14
Ytterst svag tvåa. Bitvis horribelt dålig och slutet är ju väldigt otillfredställande men ibland skiner den till. Knappt godkänd dock.

Transformers: De besegrades hämnd2013-02-13
Men, nej, alltså. Och så lång... så lång. Jag tror mitt största problem med dom här filmerna är att robotorna är så karaktärslösa på något vis. Rent visuellt saknar de något som skiljer de åt från varandra. Jag gillar verkligen inte hur de ser ut. Humorn är horribel (mamman hög på brownies tar verkligen uselhetspris) och det, ja, det mesta är ju rätt menlöst på något vis. Jag skrattar inte åt skämten och actionscenerna tråkar ut mig.

The Avengers2013-02-12
Jag blev besviken första gången jag såg filmen men nu vid omtitt var det riktigt underhållande. Höjer till trea!

Transformers2013-02-12
Hjärndött & underhållande.

Bugsy2013-02-09
Svag tvåa.

Be Kind Rewind2013-02-02
Mysig, men tyvärr inte så mycket mer än så.

Cocktail2013-02-02
Man tänker att det kanske kan bli så pass dåligt att det blir bra men, nej, bara dåligt. Att sedan karaktärerna som Cruise och Brown spelar är fullkomliga douchebags gör ju inte saken bättre.

Tron Legacy2013-02-01
Jag är helt klart något generös med betyget här. Jag är glad att jag såg denna på bio när den kom och nu när jag såg den igen sögs jag åter in i musiken och stilen. I övrigt är det ju mest pretentioner utan verkligt djup.

Spider-Man 22013-01-30
Den bästa Spindelmannenfilmen so far imo.

Wild Things2013-01-28
Jag kan faktiskt inte med gott samvete ens sätta en tvåa på den här filmen.

Tvivel2013-01-28
Fantastiska skådespelarinsatser. Både Hoffman och Streep är briljanta. Jag önskar dock att jag som tittare hade känt större tvivel.

Berättelsen om Pi2013-01-22
Väldigt vackert, magiskt skimmrande bildspråk. Jag tycker inte att de når fram med, och jag är inte speciellt förtjust i, de spirituella delarna men det vägs upp av det visuella. Jag gillade dock diskussionen om religion kring middagsbordet i början av filmen. Det fanns några märkliga situationer med djuren under resan som jag störde mig på men som klarnade i och med filmens upplösning.

Paycheck2013-01-21
Bitvis quite retarded men oväntat underhållande.

Mannen utanför lagen2013-01-21
Jag förstår att världen såg annorlunda ut back in the day men genustänket i den här filmen drar helt klart ner filmens betyg för min del.

Nästa sida »