Alla kommentarer avZeds2003

Avatar: The Way of Water2023-01-07
Rent visuellt var det här den mäktigaste filmupplevelse jag varit med om på väääldigt många år! Hade slutet inte varit så utdraget hade jag nog gett den 5/5 - oavsett tycker jag den är värd ett biobesök!

Scream2022-10-03
Absolut godkänd i mina ögon. Hade förväntat mig något mycket sämre, men var underhållen hela filmen igenom. Gillade att parodin av sig själv trycks på ännu mer i denna!

Cold Creek Manor2021-05-26
Vet inte varför, men jag diggade den här asså!

Fear2021-04-27
Vet inte varför, men diggade fan den här rullen! Kanske för att jag inte förväntade mig något av den direkt (mer än att det var en 90-thriller, som man snöat in på av okänd anledning). Hade filmen varit över 2 timmar hade den nog brutit, men tiden satt fint på denna rullen!

Sonic the Hedgehog2020-06-12
Förväntade mig mer flopp - men helt okej popcornrulle ju! Tyckte Carrey gjorde bra ifrån sig.

En komikers uppväxt2020-03-05
Väldigt välgjord film! Älska 70-looken dom återskapat + fotot var riktigt bra. Men den här berättelsen hade jag velat ha mer tyngd i. I alla fall fick jag den känslan när jag tittade. Helt klart sevärd dock!

Aquaman2019-05-02
2a för att första timmen gick fort och var rätt underhållande - sen ballade det bara ur haha!

Ready Player One2019-04-08
Egentligen en stark 4 - men det var så många personliga referenser till det jag älskar att den trippar upp på femman. I just freaking love it! Det här var en film för mig - tack Spielberg!

Jurtjyrkogården2019-04-05
Nej, nej och nej :(

Mowgli2019-02-12
Egentligen överdriven med 4an, en svag sådan. Men i förhållande till Favreau's version var den här otroligt bra mycket bättre. Jag vart underhållen - men precis som i förra Djungelboken kändes fokuset även denna gång ligga mycket på Kahn. Kan dock vara lite blind i detta då jag referar till den tecknade versionen där jag alltid älskat att Kahn kommer in så sent i filmen och har en helt annan roll. Det pratas om tigern, men när man väl får se honom har det alltid varit en större impact för min del. Vet dock inte hur det är i boken. Men tack Serkins för en trevlig, mörk och bra version av Djungelboken!

The Mule2019-01-25
Fy satan så bra! Tack mr Eastwood!

Halloween2018-10-19
Fiaskot växer ju längre in i filmen man kommer..

Barry Lyndon2018-08-12
Ja, filmen är lite seg emellanåt och storyn är inte superwow. MEN vilken jävla film! Scenografin, musiken och framförallt det fantatiska fotot väger upp berättelsen otroligt. Känns ju som att filmen enbart är filmad i naturligtljus också! Jag hade väldigt låga förvöntningar på den här filmen och sparat den tills nu. Det är den sista filmen jag ser med Kubrick (som jag inte sett innan) och den var way över förväntan. Otroligt välspelad också tyckte jag. Så det gör inte så mycket med de små sega partierna, det passar filmen fint! Hatten av för Kubrick som dessutom gör filmen väldigt autentisk i mitt tycke!

Death Note: Relight - Volume 22018-08-09
För mycket som saknas från serien! Vol 1 funkade, men här fallerar slutet lite pga saker som hänt innan som inte är med i filmen här. Se serien istället

Power Rangers2018-01-16
Slutet var ingen höjdare, annars skön rulle på sin helhet!

Avicii: True Stories2017-11-16
Godkänd, men saknade djup!

Alien: Covenant2017-06-03
Jag tycker att det är så jääävla fult att man döper om den här filmen med en Alien-titel istället för att ge den Prometheus 2. För det här är ingen Alien-film i mina ögon, men med tanke på hur bedrövlig Prometheus är vågade man la inte släppa en titel till. Hade jag vetat om det innan hade jag aldrig sett den här filmen då Prometheus är den sämsta film jag någonsin sett! Den här filmen var inte lila hemsk, faktiskt. Men den här filmen har en tråkig förutsigbar story, en massa ointressant och bara var en allmänt tråkig film!

Vårt dagliga bröd2017-05-21
Ger 2an för en otroligt snygg produktion och den kändes dokumentär. Men jag blev inte det minsta påverkad. Personligen tilltalade inte bildspråket mig, även om den var berättad på ett intressant sätt. Men den gick att titta på i alla fall!

Småstad2017-01-19
Det må så vara att jag inte riktigt "förstod"/kunde ta till mig filmen. Men när man sitter i en biosalong och man lyckas plocka upp telefonen hela fem gånger för att kolla klockan gör det att man inte är speciellt intresserad. Klippningen kändes väldigt hafsig, kändes helt orelevant med skiftningar i färg och svart/vitt och jag gillade inte att det kändes dokumentärt trots att det skulle framstå som en fiktionsfilm. Det som imponerade mig mest var hur de fått ihop de gamla inspelningarna som visas i filmen, men när det sen visade sig att det var de riktiga personerna som gestalta sig själva sprack ju det lilla lilla som man kände var bra.. Någon annan kanske uppskattar den, för mig var det 90 min av mitt liv som jag aldrig får tillbaka!

Passengers2017-01-08
I liked it! Positivt överraskad, inget speciellt egentligen - men jag upplevde den som något annorlunda. Classic story och så, men skön känsla och välbalanserad med berättande, skådespel, musik och skönt foto!

Rogue One: A Star Wars Story2016-12-14
Egentligen vill jag sätta 2/5 för ett tag ville jag lämna salongen. Början av filmen var helt jävla bedrövlig. Totalt ointressant och tråkigt. MEN det som väger upp är att de sista 40 min var så jävla fantastiska och i riktig Star Wars-anda att jag fortfarande är helt tagen. Svag 4 för en fantastisk sista akt och avslut på filmen. Var skönt att slippa ett Star Wars-kollage av referenser som episode VII. Maybe there's hope for the new genereation of Star Wars!

Super 82016-08-07
Hade tänkt ge en 2a, men med tanke på att tempot fick mig att lessna helt blir det en 1a. Visst, den är snyggt gjord på sina håll men intresset föll helt efter 40 min och det kändes som att filmen aldrig skulle ta slut! A film about nothing, in my opinion!

Harold å Maude2016-07-31
Love it!

Dallas Buyers Club2016-07-31
Ointressant, tråkigt och händelselöst. Jag gillar dramafilmer, men här hände ju ingenting. Dessutom var nog McConaughey en riktig besvikelse. Hur faaaaan kunde han vinna bästa manliga före DiCaprio det året? I don't get it..

Legenden - Mörkrets härskare2016-07-11
Såg Director's Cut-versionen. Loved it! Är inget fan av fantasy, men här tycker jag Scott visar sin grymma styrka som filmskapare med det han startade i samband med "Alien". Fotot och ljuset är det som lyfter allt i den här filmen tycker jag. Storyn är vad den är, men otroligt välgjord för att ha 30 år på nacken! Nej, hatten av!

En man som heter Ove2016-06-25
Helt okej, men inte sådär överdrivet bra som andra sagt. Hade dock förväntat mig lite mer i.o.m att Holm som regisserat. Men helt okej som sagt, svag 3.

Snobben2016-04-28
Skön snobben-anda, MEN för lång och seg berättad för 90 min!

Djungelboken2016-04-26
Jag har aldrig varit ett bigbig-fan av den tecknade Djungelboken, dock upptäckte jag verkligen värdet i den filmen när jag fick se den här. Hur kommer det sig då att jag satte det lägsta betyget? Jo, det fanns verkligen ingenting i den här filmen som tilltalade mig. Storyn var riktigt dålig i förhållande till hur de hade anpassat tiden till de olika karaktärerna. Den "mystik" som fanns över Shere Khan var ju helt bortblåst i den här versionen och de presenterade honom på ett väldigt tråkigt sätt. Scenen med Kaa kändes bara malplacerad för att få in den karaktären och de hade kunnat bygga upp storyn mycket mer traditionellt kan jag tycka, för att få helheten. Sen tyckte jag inte att Mowgli blev den centrala karaktären i den här berättelsen och det gjorde att jag upplevde filmen som en utfyllning av tid bara. Det fanns stunder som var okej, men i sin helhet var det en ytterst tråkig film.. Nä, ska bli intressant att se 2018 när "The Jungle Book - Orgins" kommer. Får se om Serkis lyckas fånga helheten bättre än vad Favreau gjorde!

Letters from Iwo Jima2016-04-15
Väldigt snyggt filmad och Eastwoods schyssta stil finns där. Har sett FoOF tidigare vilket inte tilltalade mig speciellt mycket. Läste om den här filmen, fick upp peppen som tyvärr föll pladaskt. Egentligen är det inte en dålig film, men jag måste ändå sätta en 1a då den inte tilltalade mig någonstans. Kanske mitt mode kan ha påverkat filmen med, men nä - här fanns det inget för min del i alla fall!

MonaLisa Story2016-03-09
Stark början som väckte intresset extremt. Sen kändes det mer utdraget och rätt händelselöst. Men intressant att få se en värld man inte befunnit sig i!

Nästa sida »