Alla kommentarer avZingostar

Fredagen den 13:e2021-09-08
Vad ska man säga. En klassiker. Märks att skådespelarna inte fattade vilken succe de spelade in. Vilket också förhöjer känslan av att de är lägerledare. Filmningen höjer hela känslan av att de är övervakade. Visst märks det att filmen har många år på nacken, men det förhöjer också känslan.

Fredagen den 13:e del 22021-09-08
En bra uppföljare till första filmen. Bra handling, och mycket spänning. Dock drar första halvan av filmen med för mycket dialog, och för lite som händer. Men set vägs upp av andra halvan.

Fredagen den 13:e del 92021-09-08
Tyvärr ett riktigt magplask. Inte en film i Fredagen den 13:de serien enligt mig. Nästan ingen Jason. Bara tråkig och platt handling. Nej. Dåligt

Fredagen den 13:e del 82021-09-08
En av de sämre filmerna i denna serie. Men ändå godkänt. En helt ok film.

Fredagen den 13:e del 72021-09-08
Tycker det är kul att man vågade gå in på det övernaturliga även med andra än Jason. En helt ok film i serien. Tycker om denna.

Fredagen den 13:e del 52021-09-08
Tycker denna håller. Ungefär lika bra som övriga filmer i serien. Tycker den är väl värd att se.

Scream 32021-09-08
Den sämre av de tre original Scream-filmerna. Men fortfarande en skräck/thrillerfilm som är bättre än mycket annat i samma kategori.

Breakfast Club2021-09-08
En tidlös film som är lika bra idag som när den släpptes. Lysande rakt igenom. Finns inte en dålig scen i denna film. Den beskriver hur det är att vara tonåring och gå i högstadiet bättre än någon annan teen film.

Karate Kid - Sanningens ögonblick2021-09-08
En riktig klassiker. Med action, romantik. Är en av 1980 talets största tonårs-films succeer av en anledning

Joker2021-09-08
Handling byts ut mot känslor. Pseudo psykologi. Och långa scener med ansiktsuttryck. Finns ingenting kvar av serietidnings-känslan bara grått och trist. 2:an är ett snällt betyg för denna gråa film

Cats2021-09-08
Film med oförtjänt dåligt rykte. Är en helt ok musikalfilm. Som dock hade mått bra av att bryta sig loss lite mer från originalmusikalen. Lite mer handling. Dock en härlig musikalfilm

Jungle Cruise2021-09-08
Träbocken Dwayne Johnson spelar sig själv för 189:de gången. Emily Blunt är Ok i sin roll. Men tyvärr förstörs filmen av dessa ständiga ”roliga one liners” från huvudrollerna. Så krystat, så tråkigt. Så påtvingat. Och över 2 timmar är filmen minst 20 min för lång

Sleepwalker2021-09-07
En film som kunde ha blivit såååå bra. Blir istället en gäspning men räddas av ett någorlunda ok slut. Tyvärr saknas både en bra regissör och en budget!

The Invisible Man2021-09-07
Får en svag trea. Sjukt långdragna scener, svagt manus gör att denna filmen aldrig riktigt tar sig. Hoppades på en spännande film som verkligen utnyttjade sin premiss, istället ska filmen låtsas vara lite psykologisk och djup.

Escape Room 2: No Way Out2021-09-07
Gillade man första filmen så kommer man gilla denna också. Den bryter ingen ny mark, man får samma som i första filmen. Men den håller, och är spännande rakt igenom. Karaktären Zoey är fortsatt i centrum och är en stark karaktär.

Free Guy2021-09-07
En svag tvåa. Oerhört rörigt manus. Rörig handling de första 45 minuterna, man fattar inte varför saker är som de är. Sen tar den sig upp till en svag tvåa åtminstone. Men då är det redan försent för högre betyg. Är nog mer för de yngre cirka 10+ än de över 30

Chernobyl Diaries2018-03-12
En film som kräver lite av sin publik. Ganska skrämmande stundtals. Tjernobyl fungerar som en bra kuliss för denna rulle. Har väl sina brister ibland men hänger man med till slutet så får man en bra filmupplevelse.

Frozen2018-03-12
En väldigt effektiv thriller skräckis. Änvänder små medel för starka känslor och obehagskänslor. Denna är enligt mig mycket läskigare än många andra skräckisar för den visar ett scenario som verkligen skulle kunna hända vem som helst. Den här filmen kräver lite av sin publik, men kollar du klart får du en härlig emotionell berg och dalbana.

Happy Death Day2018-03-12
En underhållande film som rekommenderas till popcorns filmkvällar. Jag tycker konceptet funkar, men det saknas någonting som gör att man riktigt blir engagerad. Känns som man håller storyn och karaktärerna i ytan utan att gå in på djupet, då hade man kunnat komma upp i Scream klass. Filmen vet heller inte om den är en skräckfilm eller en komedi. Men ändå en bra film i både kategorin Skräck och lättsam komedi. Rekommenderas som sagt

Get Out2018-03-06
En fulländad thriller rulle. rekommenderar starkt. Man intresserar sig för handlingen från minut ett till eftertexterna. Starkt slut också. Se den

Tomten är far till alla barnen2018-03-06
En svensk klassiker. Är härlig att se varje år runt juletid. Bra skådisar som inte tar varken handling eller manus speciellt seriöst vilket ökar filmens trovärdighet konstigt nog. Känns att de hade kul när de spelade in den. Ska man se en svensk film i juletid så är det denna.

Elysium2018-03-06
Nej, denna funkar inte alls för mig. Ganska bra första 15 minuter. Men när väl Damon ska bli någon slags robot då spårar det ut. Hjärndöd action.

Kong: Skull Island2018-03-06
Blir inte mer än en tvåa från mig. Den är en riktig popcornsrulle. Helt ok tidsfördriv en tråkig tisdagskväll.. Men kommer lämna dig helt oberörd, varken effektiv spänning eller action. Då rekommenderas hellre King Kong från 2005.

King Kong2018-03-06
Klart sevärd film. Bra tempo. lite lång kanske. Men många scener är riktigt effektiva. Se hellre denna än den nyaste King Kong filmen.

Kidnap2018-03-06
Nja, en gäspning, alldeles för långa scener med vägar och med Berry tittandes i backspegeln. Har sina stunder när den blir ok, en helt ok filmkvällsrulle en tisdagskväll. Rekommenderar filmen The Call med Berry istället för denna.

Water for Elephants2018-03-06
Klart sevärd. Pattinson är inte solklar i huvudrollen men Witherspoon hjälper till att höja helhetsintrycket. En film som blir starkare i andra halvan. Starkt slut.

The Shape of Water2018-03-06
En stark fyra trots allt till denna märkliga film. Men lyckas inte riktigt beröra mig, lämnar biosalongen med känslan att jag har sett en helt ok film med helt ok skådespelare. Att den vann Bästa film på Oscars känns märkligt, dock är den speciell så kan förstå att en jury kan tänkas rösta på den.

Phantom Thread2018-03-06
Totalt innehållslös film. Rekommenderar alla att inte kolla på denna rulle. Över två timmar med en sur gubbe som är sur av okänd anledning. Personer går omkring säger osammahängande saker. En av de absolut sämsta filmer jag har sett alla kategorier.

Black Panther2018-02-27
Är väldigt snäll och ger filmen en trea. Jag tycker Black Panther är den bästa i Marvels långa samling av mediokra actionfilmer. Väldigt snygga scener och bra skådisar som gör sitt bästa med filmen. För en gångs skull finns det en någorlunda intressant handling. Dock är filmen väldigt mycket för lång. Man hänger som vanligt med i handlingen si sådär, jag tappar intresset efter cirka 25 minuter. Kan rekommendera denna film som en underhållning en tråkig måndagkväll. Men den är absolut inte så bra som det skrivs om i media.

The Commuter2018-02-13
Blev glatt överraskad av denna film. Neeson och Farmiga glänser båda i huvudrollerna. Handlingen är lite otrolig men det är trots allt en action thriller. Många bra scener och det är Neeson och Farmiga som höjer filmen rejält med riktigt bra skådespeleri. Man engagerar sig i handlingen från start till slut. Rekommenderar denna!

Nästa sida »