Alla kommentarer ava9davhar

Filip & Fredrik presenterar Trevligt folk2016-07-19
En bra berättad historia.

Zootropolis2016-07-19
Bra story som håller rakt igenom.

Bara en natt2016-04-09
Småtrevlig

Svinalängorna2016-02-06
Tät stämning rakt igenom.

En man som heter Ove2016-01-15
Fin filmatisering av bra bok. Jag upplevde filmen som starkare (och kanske bättre) genom att ha läst boken. Bra kombo.

Carol2015-12-29
Subtilt om förälskelse. Välspelad. Lite svårt dock att komma nära karaktärer.

Insidan ut2015-12-29
Underhållning för alla åldrar. Snyggt gjord.

LasseMajas Detektivbyrå - Skuggor över Valleby2015-09-05
Min 7-åring tyckte det var roligt att se att även Lasse var modig nu i denna... Hursom, jag tyckte filmen höll fin klass. Jag har inte sett övriga långfilmer i serien (ännu).

Minioner2015-07-18
Lämnar inget större avtryck. En del kul scener.

Whip It2015-05-18
Ganska bra upplägg men inget vidare bra utförande. Kan ändå tänka mig rekommendera för en tonåring - som dock har hundratals liknande filmer att välja bland...

Leviatan2015-05-14
Annorlunda och lite långsam. Lågintensiv spänning.

The Grand Budapest Hotel2015-01-24
En rafflande historia framförd på ett fantastiskt roligt sätt. En film med mycket värme och humor.

Crazy, Stupid, Love.2014-11-02
Stark trea! Gillar tempot och humorn.

What's Your Number?2014-11-01
Nej, bortkastad tid... Förutsägbar och simpel, borde ha lärt mig att undvika dessa.

Taken2014-09-07
I sin genre står den sig ändå som en stark trea. Mycket våld och snabba klipp, vilket blir lite tröttsamt i längden.

In Time2014-07-21
Svag trea. Intressant koncept och helt ok utförande men inte mer än så.

Baksmällan2014-06-08
Nej, det här är bara för lågt...

Kärlek på menyn2014-06-08
Mysig men förutsägbar.

A Good Old Fashioned Orgy2014-05-03
Finns säkert värre i samma genre men jag kan ändå inte sätta högre betyg än en stark etta.

Motståndets tid2014-05-03
Berörde mig inte så som jag antog en film av detta slag skulle inna gjort. Visst får man något till livs av vad som driver huvudpersonerna ätt göra det de gör, men det räcker inte.

Monica Z2014-04-19
Blev bättre mot slutet och får en välförtjänt trea i betyg. Lite svårt med trovärdigheten i filmen. Magnason gör en mycket bra insats!

Remember Me2014-04-06
Mycket bra i sin genre. Balanserar på gränsen till för mycket sentimentalitet i slutet, men lyckas bevara kvalitet och känsla rakt igenom.

Once2014-04-06
Stark trea. Feel good som känns äkta. Vacker musik som berör.

Day After Tomorrow2014-01-25
Håller inte riktigt. Lovvärd idé för ett manus dock.

The Holiday2013-12-31
Lång och förutsägbar, men dock ganska mysig.

Love and Other Drugs2013-10-13
Handling och andemening helt ok, men det hade kunnat förmedlas på ett bättre sätt och framförallt på kortare tid.

Apflickorna2013-09-07
Man måste kanske vara filmkritiker för att uppskatta detta... Märklig stämning, stolpig dialog... tystnad... nej, inget för mig.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2013-09-01
Snygg och smart film. Mästerligt hanterad berättelse och mycket bra skådespeleri. Hade inget problem att se Jim Carrey i denna seriösa roll. Ingen 5a eftersom storyn inte berör så djupt som den har ambitionen att göra.

17 Again2013-08-31
Ändå en ganska stark 2a. Blandar humor och allvar med sund moralpredikan. Helt ok.

Kyss mig2013-08-03
Utdragen färd mot ganska uppenbart slut.

Nästa sida »