Alla kommentarer avadvesperascere

Metalhead2017-06-07
Det är så synd att den inte slutar lite tidigare. Men på det hela taget är den ändå ganska trivsam och fin att titta på. Vissa scener känns otroligt väl avvägda, och det får väga upp det faktum att jag helst hade blivit lämnad med en beskare eftersmak när eftertexterna började rulla.

The Boy Next Door2017-05-23
Jahaja. Längesen jag såg en så helt igenom trött film.

Abattoir2016-11-03
Den tog aldrig slut.

Deep Dark2015-11-19
Bortslösat potential är nog denna rulles mellannamn. Det hade inte varit så svårt att polera upp den till något bra. Man fattar grejen, men utförandet är ganska klumpigt. Hur som helst, inte helt värdelös, så en snäll tvåa kan man väl avvara.

Zombieland2015-05-10
provocerande usel, vafan.

Varulven2015-03-31
tja, jo, ja. Den gör väl sitt jobb någorlunda, men mest minnesvärt är väl ändå hur mycket mer slibbig Lon Chaney är som sitt mänskliga alter ego än som varulv.

Tusk2015-02-09
"skön"...

Schramm2014-10-14
Otroligt vackert. Repeat!

Gravity2014-03-19
Så synd att den inte håller samma kvalité helt igenom. Särskilt första delen är riktigt bra och spänningselementen är väldigt effektiva i sin lågmäldhet. Sen måste man tvunget spränga och bombardera så att publiken verkligen ska förstå att det är spännande. Till det kommer ett otroligt onödigt och lamt försök till sentimentalt karaktärsbygge, och så George Clooneys urfånige charmör. Men men, man får vara glad över det man får.

Sanatorium Timglaset2013-09-24
Herregud, vilken cinematografisk perfektion.

Audrey Rose2013-09-19
Mer tomgång har sällan skådats på film. Manuset verkar ha uppkommit för att någon ville höra namnet Audrey Rose upprepas onaturligt många gånger.

Bibrudarna anfaller2013-07-10
Hela filmen borde ha varit som när bikvinnorna var ensamma i labbet.

Van Diemen's Land2013-07-01
Egentligen förtjänar den nog en 3a bara för att den "inte är dålig". Men för det första sitter jag mest och stör mig på det fula omättade färgfiltret som förstör ett annars stundtals vackert foto. Jag hade nog dessutom önskat att den var ännu mer grafisk, för som det är nu är den inte så hemsk som den borde.

The Housemaid2013-06-27
Stämningen finns där, och överklassmiljöerna. Den har helt klart sina kvalitéer. Men i slutändan är händelseförloppet lite för slätstruket och stereotypt, tyvärr.

Vij eller Prästseminariets likvaka2013-06-08
Slutet är helt underbart fint. Ja en fin film i allmänhet. Att det inte blir en fyra beror nog på buskisöverdosen.

Kiss of the Damned2013-06-07
Nja. Inte tillför den något nytt till vampyrgenren, tyvärr. Förutom miljöer, till viss del fotot och en del vampyrerotik är allt ganska mediokert. Scenerna staplas på varandra och det finns ingen riktig närvaro i någon tagning. Men se hellre denna än Twilight.

Dödens mannekänger2013-02-21
Lite tafatt och inte helt tight. Men underhållande.

Rösten från andra sidan2013-02-20
Klippningen, som är helt fenomenal, tillsammans det långsamma tempot skapar en härligt olycksbådande stämning som löper genom hela filmen. Inte en enda scen är tråkig trots att det inte händer så mycket. Och Donald Sutherlands skrik är bra.

Draculas döttrar2012-10-18
Man kan ju inte annat än smälta när alla bra grejer är samlade på ett och samma ställe. Depraverade aristokrater, sadistiska präster, satanistiska ritualer, vampyrer, till och med lite gore samt en och annan tutte. Nog det bästa jag sett från Hammer hittills.

The Raven2012-09-23
Egentligen var den väl inte helt värdelös. Men så otroligt töntig.

Fredagen den 13:e del 92012-07-27
Äh, varför hatar alla den här? En glad liten överraskning i en annars halvdan filmserie, som ju inte är direkt helig för mig. Kanske därav mitt entusiastiska betyg. Underbara effekter i lagom mängd och logik som tar sig oförskämda friheter. Och tältmordet är nog det ballaste i serien.

Dead Birds2012-07-18
Åh. Inledningsvis ser det ut att kunna bli riktigt bra, men tyvärr landar det bara på helt ok. Om de bara taggat ner lite med cgi och klippning...

De blodtörstiga2012-07-12
Mustigt och smakfullt.

Carnage2012-07-10
Tyvärr alldeles för ointressant och övertydligt. Jag är annars ett fan av dialogdrivna draman i den här stilen. Men det här manuset hade man nog behövt titta igenom ett par gånger till innan man tryckte på rec.

Legenden om djävulshuset2012-07-10
Riktigt go stämning rakt igenom, med utsökt foto och framförallt ljud. Dessutom en helfestlig upplösning.