Alla kommentarer avagata

Stolthet och fördom2009-06-23
Egentligen bryr jag mig inte så mycket om romansen mellan Mr Darcy och Miss Bennet - man vet ju redan från början hur relationen mellan dem kommer att sluta (och det även om man inte läst boken). Däremot blir jag förälskad i alla andra karaktärer. Jag älskar mamma, de yngre systrarna (och även Jane är ganska söt), Mr Collins (!!!), Mr Bennet och alla andra som gör den här filmatiseringen till en av de bästa.

Maria Brauns äktenskap2009-04-13
Jag gillade verkligen första timmen, men sen tappade jag tyvärr intresset för historien och Maria. Lite synd eftersom jag verkligen älskar många (nåja, tre plus halva Berlin Alexanderplatz) av Fassbinders andra filmer.

Bichunmoo - De flygande krigarna2007-06-19
Bland det värsta jag har sett! Extremt pinsam och skrattretande film som försöker vara som "Hero" och "Crouching Tiger, Hidden dragon" men absolut inte lyckas. Usch, usch, usch!

Ironija sudby, ili S logkim parom!2006-11-21
Lika mycket måste på nyårsafton i Ryssland som kalle anka är på julafton här i Sverige. Även fast filmen har sina brister så är den på många ställen bra och framkallar dessutom många fina minnen hos mig.

Tipping the Velvet2006-06-17
Jag tycker verkligen om boken och jag hade höga förväntingar på filmatiseringen. Tyvärr så blev jag väldigt besviken. Nan är i mitt tycke alldeles för grov och Kitty såg inte alls späd och ganska skör ut (vilket var min bild av henne, trots hennes tuffa framtoning), utan bara gammal och...ful. Självklart kunde de inte ta med allt, men det känns verkligen som att de skyndade på historien allt för mycket. Men... jag tycker ändå om den här. Det kan bero på de fina kläderna, musiken, den blyge brodern eller kanske de fina miljöerna, betyget blir i alla fall en svag fyra.

Den onda cirkeln2006-01-07
Precis som många andra har skrivit så var det mycket bättre när jag var 12-14. Då skulle jag lätt ha gett filmen en femma, idag får den en tvåa, för gamla minnens skull.

One Hour Photo2005-12-04
Haha, klart att det ska vara "Sy" och inte "Sly"...

One Hour Photo2005-12-04
Det måste vara fel på en man som alltid spelar clown i sina filmer. Under den glada och snälla ytan så bara Måste det dölja sig en mörk sida, därför var valet av Robin Williams väldigt bra eftersom i alla fall fick jag fick mina misstankar bekräftade... Filmens övriga karaktärer helt ointressanta, filmen är bra enbart tack vare Williams och det fantastiska fotot. Förresten, var det sin egen barndom Sly syftade på när han sa att föräldrar tar hemska bilder på och tvingas sina barn att göra obehagliga saker?

Flickan på cafét2005-11-11
skittråkig film. jag hatar gina och jag hatar lawrence och jag tycker illa om allt. dessutom så håller jag med winston s.

Din morsa också!2005-11-06
Nja nä, samhällskritisk och porrig men inte speciellt intressant. Inte mer än en svag trea.

Little Odessa2005-11-06
varför de var tvugna att prata ryska ibland och ibland inte. på farmors födelsedagsfest så blev det bara pinsamt när pappan blandade in amerikanska i talet. men den var fin...

De älskande vid polcirkeln2005-11-05
+ den första delen av filmen, fotot, spanien - finland, pappan i filmen - skådespelarna, det sega och utdragna slutet och att jag aldrig blev riktigt engagerad (tog slutet med ro) = en trea

G2005-11-05
Jag vet inte vilket betyg jag ska sätta på den här. Visst, den är fruktansvärt dålig och pinsam men ändå otroligt underhållande. Kläderna, frisyrerna, den usla dialogen. Nästan alla var riktigt fula också (förutom sudden och sångaren i barn). En femma? En etta? En kalkon?

Cyclo2005-11-05
Väldigt vackert foto, men jag tycker att karaktärerna inte fick nog tid att utvecklas trots att filmen är två timmar lång. Jag tycker att den hade tjänat på att vara kortare + att många scener tog slut just då det blev intressant vilket var irriterande. En halvsvag fyra.

Fula, skitiga och elaka2005-11-04
Tänk att fula, skitiga och elaka människor kan vara så härliga att se på. Trots allt det nattsvarta är det här en varm film som jag gillar väldigt mycket. Det kan ju bro på att personerna i filmen inte beklagar sig, de tycker inte synd om sig själva och är härligt råa. Underbart!

The Shining2005-11-03
Jag såg den när jag var lite och har fortfarande problem med att folk pratar om den här filmen (har inte vågat se den sen dess). Blir rädd bara Denny (eller heter han Danny?) börjar prata om rum tvåhundranånting och när han cyklar i korridoren och de där tvillingarna som var extremt läskiga. usch. usch. måste se den snart.

När våren kom till byn2005-10-29
Trots det vackra fotot kan jag inte ge den här filmen mer än en tvåa. Handlingen är ju helt okej men dialogen och de usla skådespelarna förstör ju något som skulle bli en intressant film. Lillasyster är ju en karaktär som störde mig otroligt mycket. Sen har vi ju den "Charmige läkaren" som egentligen inte var mer än en kutryggad och obeslutsam tönt. Nej, det finns andra och mycket bättre filmer att välja istället.

Medan vi faller2005-10-29
Bra dialog, bra foto och väldigt bra slut. Men ändå inte mer än en svag fyra. Inte riktigt min typ av film och jag skulle nog inte vilja se den igen.

De 12 apornas armé2005-10-29
Jag hade otroligt höga förväntningar på den här filmen som tyvärr inte infriades. Dels för att jag inte förstod logiken ( hur kunde Bruce Willis som liten se sig själv som vuxen under det "riktiga" 1996?) och för att jag tycker att den var för ... ful. Tyvärr så måste jag ge den en svag fyra.

Bram Stoker's Dracula2005-10-22
Gary Oldman är ju snygg, kul att Tom Waits är med men ändå ingen favoritfilm.

The Cell2005-10-18
Nja... nä, ganska äcklig och ointressant film.

Mansfield Park2005-10-15
jag tycker att det är synd att den här filmen är så kort. den skulle ha vunnit på att vara längre då många (enligt mig) viktiga och intressanta detaljer och karaktärer inte fick vara med. det är ju intressant att Patricia Rozema gjorde Fanny till en feminist, vilket hon inte alls var i boken. I boken var hon bara lam och tråkig. Trots att jag störde mig på Fanny och Edmund, som är filmens goda karaktärer, så får den här filmen en trea av mig. Helt okej. Men inte så mycket mer.

The Big Lebowski2005-10-09
Åh, nu är jag ännu mer kär i Steve Buscemi... (Och) Det är här är en väldigt bra film.

Bad Boy Bubby2005-09-28
Jag vet inte vad jag ska skriva... kan tänka mig att den blir bättre om man ser den fler gånger, men just nu är jag ganska förvirrad. Var den bra? Var den dålig? Även fast jag inte gillade allt jag såg så hade jag svårt att sluta. Ett plus att jag Bubby (på scen) påminde mig mycket om Nick Cave... Bara därför är filmen värd en fyra. En svag fyra.

High Fidelity2005-09-27
Okej, scenerna i musikaffären är väldigt bra, men resten är otroligt tråkigt. Usch nej, det här känns som en typisk killfilm.

Sideways2005-09-27
Jag får huvudvärk av vin.

American Psycho2005-09-27
Har inte läst boken, men tvivlar på att det hade varit bättre med mer våld i filmen. Jag gillar Christian Bale, men förstod mig inte på sutet. En halvsvag fyra.

Den röda filmen2005-09-27
Jag antar att jag började i fel ände som såg den här innan den vita och den blå... Jag tycker i alla fall att det var en intressant film, ganska händelselös men sällan seg och tråkig. Fin röd färg och fin musik, ser gärna den här fler gånger.

Titanic2005-09-26
När jag såg den för första gången (på bio) så tyckte jag att den var jättebra. Men inte nu längre, ingen film som jag är sugen på att se fler gånger.

Copycat2005-09-26
Kul med filmer om seriemördare, men kanske inte en av de bättre filmer jag sett. en svag trea.

Nästa sida »