Alla kommentarer avahkoila

The Birth of Saké2018-02-23
Underbar liten inblick i framställningen av saké efter traditionella metoder. Saknade dock lite mer info om processen men den koncentrerar sig mer runt männen som arbetar där.

Suck2017-11-08
Riktigt bra film gjord med glimten i ögat. Ett måste om man har något intresse av amerikansk rock :D

Ghostbusters2016-08-08
Riktigt bra reboot som jag kan rekommendera. Snudd på nivå med första och mycket bättre än andra filmen.

Warcraft: The Beginning2016-06-05
Klart bättre än väntat. Sevärd även för de som saknar info från spelen då handlingen håller ett jämnt tempo och det som people-in-the-know redan vet inte behövs för att förstå handlingen. Det bakgrundsinfo från spelen möjligen kan ge är lite mer info om de olika karaktärernas historia och fortsatta öde efter filmens slut.

Måttet är rågat2015-01-26
Kategorin komedi är dock lite missvisande. Särskilt rolig tyckte jag inte den var. Mer ett drama med något skämt här och där.

Tajemství hradu v Karpatech2013-12-30
Steampunk :)

Trollkarlens lärling2013-04-29
En riktigt bra filmatisering av en bok jag läste mer än en gång när jag gick på mellanstadiet. Rekommenderas varmt (både bok och film) .

Doctor Detroit2012-02-21
Kul men skulle må bra av att dumpa sista minuterna som inte ligger i linje med resten av filmen.

Ingen fara på taket2012-01-24
Störande att "1001 Filmer att se..." boken har en bild från en bortklippt sen och inget från själva filmen :/

Bröd och choklad2012-01-08
Jag tyckte komedi-delen var tunn.

Jekyl & Hyde - tillsammans igen2011-09-20
En helt otippad sköning! Ledmotivet "Hyde has nothing to hide" är både trallvänlig och passande :)

Amer2011-06-30
Helt underbar men kräver en del av tittaren. En stor del av handlingen sker i det egna huuvdet med filmen enbart som ledtrådar.

Opera Jawa2010-09-06
Helt klart för den intresserade som redan vet att han eller hon gillar modernare tappning av opera. Bildspråket är väl utformat och de olika musiknumren flyter jämnt genom historien.

Funny Money2010-08-25
Riktigt kul men jag tror nog att den är strået vassare på teater.

En hunds testamente2010-07-27
såg precis om den och den håller fortfarande betyget trots fyra år mellan tittarna :)

Egyptens mysterier2010-03-15
Forskning i ämnet från de senaste 10-20 åren pekar allt mer på att det var inkommenderade säsongsarbetande bönder från områdena runt omkring som byggde monumenten. Visst arbeta antagligen slavar också på byggena men den största delen var fria bönder som arbetade med detta mellan arbetsperioderna på egna gården. Dock lämnar denna "dokumentär" en hel del att önska ;)

Captain America and Santo vs. Spider-Man2010-03-06
Må va en etta men den bör ses =D

Störst är kärleken2010-02-22
En av de tre bästa filmer jag sett. Kellys Heroes och The Usual Suspects delar prispallen med denna enastående pärla.

Reeker2010-02-19
Underlig, mysig och ... underlig ;)

The Haunted World of Edward D. Wood Jr.2010-02-05
Fast "sämta någonsin" är ju lite i gungfly nu med Uwe Bolls "succé" på "succé" ;)

Frequently Asked Questions About Time Travel2010-02-03
Underbar helt enkelt. Fyndig och rolig även om en del saker gick på räls :)

God of Gamblers III - Back to Shanghai2010-01-13
Inte lika bra som ettan men bra mycket bättre än tvåan.

Ta fast räven2009-12-09
Underbar komedi där handlingen flyter på istället för som så många andra Sellers filmer där handlingen är en samling löst sammanhållna sketcher.

Tjuven som kom på middag2009-09-23
Manuset mer än haltar. Alla bitar fanns för att göra en underbar heist-film men så blev det bara skräp av det :(

District 92009-08-30
Fantastisk detaljrikedom, gritty och "realistisk". Tankarna är dock aldrig långt borta från föregångaren : Alien Nation.

Kala2009-08-15
grymt bra

Vampire Controller2009-07-29
Lite seg och frångick en del etablerade "sanningar" om kinesiska hoppande vampyrer men på det hela en rätt ok film av detta slag.

The Spirit2009-06-17
Personligen älskar jag Eisners serie så filmen känns som "meh". Skurkarna är ju visserligen helt underbara men det räcker inte till mer än trean.

Model from Hell2008-10-08
Vattnig handling med fler hål än en nätundertröja.

Satans borg2008-09-19
Helt ok men faller på de totalt stereotypa karaktärerna.

Nästa sida »