Alla kommentarer avalerhe

Shame2019-06-04
Fotot i denna filmen är så sjukt snyggt. Om jag bara hade gått på storyn så hade filmen fått en 3a, men fotot, Michael Fassbenders och Carey Mulligans riktigt starka skådespeleri lyfter filmen.

King Lear2019-04-21
Anthony Hopkins är briljant som väntat, men filmen lyckas inte alls göra rättvisa till ett utav Shakespeares absolut bästa verk. Visst, vill man försöka sig på en modern adaption utav Shakespeare så go for it, men detta var bara slarvigt utfört med flera kritiska vändpunkter i dramat som bara förbises. Halvdan regi, och dramats våldsamma scener är iscensatta på ett sätt så att de bara framstår som löjliga. Denna filmatisering utav denna storslagna tragedi engagerar inte tittaren för fem öre.

Spartacus2018-05-03
Stark trea. Olivier är grymt bra, som väntat, och övrigt bra skådespelar insatser. Och även om han gör ett bra jobb så har jag svårt för Kirk Douglas som Spartacus, han är alldeles för amerikansk i sitt sätt för att det ska gå att köpa att han är en slav från Thrakien.

The Magnificent Seven2017-01-10
Inget vidare djup på storyn men är svag för western filmer och tyckte den var riktigt underhållande

Inferno2017-01-08
Helt okey. Boken är mycket bättre men filmen gör den ändå rättvisa. Något som drar ner är dock att de ändrade slutet i filmatiseringen i förmån för ett mer "Hollywood vänligt" slut. Svag trea.

Baahubali: The Beginning2016-07-22
Storslagna miljöer och tillräckligt bra story för att få mig att vilja se uppföljaren. Dock så är den rätt rörig, väldigt överdriven på sina ställen och lite all over the place. Men den har ändå den där bollywood charmen över sig som jag personligen älskar.

Grimsby2016-07-11
Gillar man Cohen så borde man se den, men ibland tycker jag att det gick lite väl till överdrift. Hans tidigare filmer tycker jag nog har större komedivärde men roligt med actionelementet i denna. Stark 2a/svag 3a

PK2016-07-09
Har den där charmen som alla indiska filmer jag sett har. Fånigt rolig på ett charmigt sätt och med glimten i ögat. Sen så gillar jag verkligen dess budskap angående religion, den beskriver verkligen problemen med det på ett bra sätt och förstår hur det är väldigt relevant i ett land som Indien.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-07-07
Såg extended cut, och många delar gjorde mig positivt överraskad. Överlag en bra film, men även om filmen är 3 timmar lång så tycker jag att den ibland gör konstiga hopp i storyn, har onödiga plotholes osv. Hade annars varit en fyra.

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi2016-06-08
Okey krigsfilm, håller högt tempo hela tiden. Bra action, svag trea.

Captain America: Return of the First Avenger2016-04-07
Tycker att man får exakt det man förväntar sig. Bra skådespelare, några vassa repliker här och där, mycket action, grym CGI, rätt förutsägbar story. Det är bra, men väntar på en Marvel film som vågar överraska lite.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22016-03-21
Nu har jag inte läst böckerna, så vet inte ifall de försökt få med så mycket ut av dem som möjligt i de två sista filmerna eller om de bara ville mjölka så mycket pengar som möjligt ur något som egentligen passat bättre som en trilogi. Jämfört med de två första filmerna så saknar de två sista filmerna spänningen och drivet som finns i de första. Denna är absolut helt okey dock, mycket bättre än förra filmen, men fortfarande så känns det väldigt utdraget på vissa ställen.

Det femte elementet2016-02-22
Härlig, flummig film. Påminner en hel del om Terry Gilliam. Stark trea.

Cloud Atlas2016-02-04
Älskar den. Ett antal olika historier som sträcker sig över olika århundraden men som ändå hänger ihop. Alla historierna är genomtänkta, fint berättade och underhållande. Och så nystas allting ihop snyggt på slutet. Roligt att se Tom Hanks i lite annorlunda roller också.

The Ridiculous 62016-02-04
Hade säkert tyckt att den var jätterolig ifall jag såg den när jag var 12 år, men herregud Adam Sandler verkar ju inte ens försöka längre. Hade väl någon moment som var smårolig, plus att jag såg filmen i sällskap där vi istället skrattade mest över hur dålig filmen var, så kan sträcka mig till en svag 2a.

Trance2016-02-04
Svårbedömd film, smart plot twist och jag gillar när filmer är allt annat än förutsägbara. Men denna blev lite väl rörig för sitt eget bästa på vissa ställen. Utan att spoila, så kan jag säga att man inte alltid helt är med på om det som händer i filmen faktiskt händer, eller om det är en dröm eller en flashback.. Overall bra film dock, stark 3a. Hade vart en 4a ifall Mr Danny Boyle skruvat ner det flummiga en aning bara.

Crimson Peak2015-12-29
Skådespeleriet och miljöerna - stark trea. Det som drar ner betyget är att filmen var alldeles för förutsägbar och rätt långtråkig.

Exodus: Gods and Kings2015-10-30
Håller fullständigt med kommentaren längre ner, förväntar man sig ett mästerverk som Gladiator så kommer man bli besviken. Men allmänt så är det en helt okey film, ingenting jag skulle se om dock.

Ed Wood2015-10-30
Udda helt klart, men charmig.

Tusk2015-03-31
Denna filmen var bland det bisarraste jag sett.. mot slutet av filmen så blir allting taget till sådan överdrift att det bara blir riktigt löjligt. Det enda bra i filmen var Michael Parks skådespeleri och Harley Morensteins (Epic Meal Time) cameoroll, så en svag 2a kan den i alla fall få. Men det sagt så är det ingen film man glömmer i första taget och jag undrar hur de kom på en story som är så konstig som denna.

Into the Woods2015-03-26
Absolut inget fel på skådespelar insatserna, och jag tycker att grundidén till manuset är bra, att låta karaktärer från olika klassiska barnhistorier möta varandra.. men tyvärr så blir det väldigt rörigt, sången i filmen är inte alls bra och allmänt så kan man beskriva filmen som rätt löjlig. Personligen så älskar jag fantasy filmer, men detta var bara dåligt utfört, den hade behövt en mörkare touch.. gärna något mer åt Tim Burton hållet, då hade det kunnat bli bra.

The Grand Budapest Hotel2015-02-15
Riktigt charmig film med glimten i ögat. Ralph Fiennes är helt lysande i sin roll.

Dracula Untold2015-02-11
Stark 2a/svag 3a. Slutet drar ner filmen lite, annars helt okey.

The Maze Runner2015-02-08
Tycker att andra halvan av filmen lyfter den rejält, pendlar mellan stark 3a/svag 4a. Spännande film, bygger upp höga förväntningar på 2an, så hoppas att uppföljaren levererar!

The Interview2015-02-08
Man får ta filmen för vad den är, det är en komedi i samma stuk som Pineapple Express.. om man inte gillar den typen av humor, fine då förstår jag ifall man ger den dåligt betyg. Själv så skrattade jag högt flera gånger under filmen och tyckte det var en riktigt skön rulle. Det ballade ur lite väl mycket i slutet dock, men överlag en skön komedi som lockar många skratt.

The Secret Life of Walter Mitty2015-02-05
Fin och härlig feel-good film.. denna typen av filmer brukar vara rätt medelmåttiga tycker jag, men denna hade något litet extra. Riktigt charmig film, blev positivt överraskad.

12 Years a Slave2015-02-02
Riktigt gripande, välspelad och viktig film. Går inte att ge den något annat än en 5a.

Resident Evil: Retribution2015-01-13
Hela filmen känns som ett tv-spel, handlingen känns väldigt förenklad som i ett tv-spel, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att hela filmserien är baserad på ett tv-spel. Funkar att slö titta på.

Comandante2015-01-11
Intressant film, var inte mycket jag visste om Castro innan mer än att han var en revolutionär och "USA bilden" av honom som en diktator som fängslar oliktänkande. Filmen i sig tycker jag är lite rörig, men man får en väldigt mänsklig bild av Castro i denna, som en man som vill sitt folk väl, fast som blivit lite smått paranoid efter alla år av osämja med USA.

Sin City: A Dame to Kill For2015-01-06
Förstår inte folks negativa kommentarer, tycker denna filmen var minst lika vass och underhållande som 1an. Antingen så gillar man den serietidnings-inspirerade noir stil som filmen är i, eller så gör man det inte. Och gillar man denna typen av filmer så går det inte att förneka att det är riktigt snyggt utfört. Stark 4a!

Nästa sida »