Alla kommentarer avalexandero

Det vilda gänget2010-10-19
Underhållande, men den har inte åldrats särskilt väl.

Thirst2010-10-19
Tar lite för lång tid på sig att byggas upp. Sista halvan av filmen är väldigt bra.

District 92010-01-11
Galet bra och annorlunda mix av samhällskritik, våldspornografi, hjälte-story och en smula hjärtesorg. Rekommenderas för alla som tröttnat på slätstrukna dussinfilmer.

Avatar2010-01-03
Fantastisk 3D-upplevelse. Men utan effekterna står filmen ganska platt, vilket jag tycker är tråkigt.

Frost/Nixon2009-12-28
Fantastiskt bra skådespel, och att det är som alltid imponerande när man kan bibehålla en sån spänning i en historia som man vet hur den skall sluta. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det, som i fler av Howards filmer, blir lite för övertydligt och hollywoodiserat. På det sättet gillar jag Oliver Stones W mer som gestaltning av en impopulär president, även om den kan tyckas vara en onödigt hård karikatyr och Frost/Nixon överlag är en bättre film.

Se upp för dårarna2009-05-11
Helena Bergström stod inte så högt i rank hos mig innan den här filmen, den har inte direkt höjt hennes odds.

Riket2009-04-29
Så jävla anarkistiskt och unikt att man måste välja det högre av betygsalternativen. Jag kan inte sätta fingret på det, men riket biter sig fast.

Valkyria2009-03-30
Stark trea! Filmen tar fart efter ungefär hälften och trots att man vet utgången sitter man spänt och följer utvecklingen, det är ett konststycke i sig.

Män som hatar kvinnor2009-03-28
Den var precis vad jag förväntade mig, en välgjord produktion med bra klass på skådespeleriet och utan större överraskningar.

Barton Fink2009-02-22
en av br. coens bästa filmer.

Barnhemmet2008-11-07
Fy fan vad rädd man blir. Skräckfilmer har brukar i regel ha svårt och hålla hela vägen. Den här växer bara med tiden mot ett obehagligt crescendo.

The Heart of the World2008-10-26
Oj oj oj, jordens undergång, en jesusfigur, en pervers industrialist, en likkista med monterad penis k-pist och mkt mer på 6 min. Me like!

Sombra dolorosa2008-10-26
Tokig, jag vet inte vad som är tanken, men det väcks ett intresse att se mer. Bara det är ju skickligt.

Hospital Fragment2008-10-26
Jag kanske skulle fatta mer om jag sett tales from the gimli hospital, nu blev jag enbart förvirrad.

Falskmyntarna2008-10-26
Jag gillar att ondskan i koncentrationslägret inte uppenbart påtalas, på så sätt blir det nästan ännu mer otäckt. Men samtidigt känns det inte så laddat som det skulle kunna vara.

The Incredible Hulk2008-10-23
Snygga animationer minns jag, annars har jag glömt bort det mesta av handlingen, och då såg jag ändå slutscenen för 2 timmar sen.

In the Valley of Elah2008-10-23
Stark trea, det avskalade berättandet och lugna tempot skapar stämning. Samtidigt är det lite filmen till last också då det blir lite låna passager ibland.

Inte en chans2008-10-21
Bra rulle som inte jäktar sig med att berätta sin historia, däremot blir den lite slätstruken just därför också.

The Aviator2008-10-05
Leonardo är ruggigt bra, balansen mellan genialitet och galenskap avvägs perfekt.

Taken2008-09-28
spänning så det förslår, men han kunde ju få lite värdigt motstånd nånstans i filmen. Avsnoppat slut också. Men ändå, Liam Neeson är grym också.

Righteous Kill2008-09-28
Nej det här var ingen höjdare, manuset sög. Inte ens De Niro och Pacino i samma film kan höja upp det här. Dom är bra, men har varit mkt bättre.

Street Kings2008-09-27
Hård jävla film, Keanu Reeves funkar i den här typen av filmer, när bristen på skådespel blir en styrka.

Get Smart2008-09-26
ganska bra genomförd tramsfilm.

Hellboy: The Golden Army2008-09-22
Jag slåss mellan och ge vika för de vrålsnygga effekterna och den lite halvdåliga dramaturgin. Men va fan, Hellboy kommer aldrig generera oscarssnack, däremot kommer det vara 2 kultfilmer om 15 år.

Hell Ride2008-09-14
Som en Quentin-rulle fast utan det som gör en Quentin-rulle bra.

Anchorman2008-09-08
en svag trea, för steve carrel. "Loud voices!"

Charlie Wilson's War2008-09-04
intressant, skulle nog vilja se den en gång till för att få ut mer av den rappa dialogen. Hanks och Seymour Hoffman har grymt samspel i scenerna mot varandra.

Numb2008-09-01
Ganska bra, men man var lite numb när man såg den.

Bram Stoker's Dracula2008-09-01
Det är en jävla stilstudie, men inget annat. Storyn tappar fokus och ingenting känns särskilt engagerande.

In Bruges2008-08-21
Bisarr film. Men ändå bra, jag vet inte hur man ska tolka den, kanske inte alls.

Nästa sida »