Alla kommentarer avalucino

Far From Heaven2009-11-15
Mycket bättre än jag minns den och som Ernie83 sa tar den upp många relevanta aspekter. Quaid imponerade dock inte alls.

En stor mans älskarinna2009-10-29
Rowe: håller med, är värdelös svensk titel. Observera dock att Arzner's titel är milslångt från den svenska och har faktiskt någon anknytning till filmen...

The Boat That Rocked2009-09-03
Grym musik! Kul att Emma Thompson hade en lite roll också. Det som drog ner var dock den enorma (och ofta sexistiska) "boys-club"-känslan som präglade mesta delen av filmen...

Elizabeth - The Golden Age2009-05-25
Om filmen bara kunde hålla sig till historisk fakta istället för en massa påhittat dravel skulle det kunna bli en superb film. Nu är det mest Cate Blanchetts insatser som imponerar.

Scarlett2008-09-17
Tack och lov att den inte är lika som boken säger jag istället. Boken: helt värdelös. Miniserien: riktigt imponerande.

Berättelsen om oss2008-09-15
Fattar inte att jag såg klart på den...Jobbig, tråkig och irriterande dålig personkemi. Inte ens Michelle Pfeiffer, som jag annars gillar, lyckades lyfta denna.

Gryningens land2008-09-15
Jag blev väldigt positvt överraskad över denna film. För trots att den kan klassas som en riktig B-film med bristande kvalité i bla regin griper historien verkligen tag i en, och skådespelarinsatserna från främst Elizabeth Montgomery och Hal Holbrook är verkligen imponerande. Det är även en väldigt bra film ur historisk synpunkt där man lär sig en hel del om det tidiga nybyggarlivet i USA.

Lavendelflickorna2007-05-14
Väldigt bra rollprestationer men lite seg. väger mellan 3:a och 4:a

I hennes skor2007-05-10
Första gången jag såg den klarade jag bara tio minuter. Gav den en andra chans och den visade sig inte vara så fruktansvärt dålig. Men den skulle kunna vara så mycket bättre!

Du, jag och Dupree2007-04-10
Bättre än förväntat

The Holiday2007-04-08
Förvånadsvärt bra.

Tystnaden2006-11-25
Hade faktiskt väldigt svårt för denna. Ingrid Thulin var dock mycket skicklig.

I sista minuten2006-11-25
Började bra, men blev allt sämre, tyvärr. Hade verkligen svårt för Eva Marie Saint... Cary Grant var däremot toppen!

I valet och kvalet2006-11-09
Det här var en väldigt svår film att betygsätta. Skådespelarinsatser var otroligt bra för de allra flesta, och själva storyn är något som verkligen skulle kunna funka jättebra. Men att se Hepburn som en "god hustru" som står i skuggan av sin man var något som verkligen "tog knäcken" av mig. Om endast vissa scener varit lite annorlunda (utan att man skulle behöva ändra handlingen för det) skulle jag kunna tycka att det var uppåt en toppfilm, men nu har jag svårt för det. Tyvärr.

Kaktusblomman2006-11-08
lite gammalmodig kanske, men så är den ju ändå gjord på 60-talet i det lite gammelmodiga Amerika... Annars är den störtskön med härlig 60-talkänsla och Ingrid Bergman och Goldie Hawn är båda urcharmiga! Ingrid Bergman är verkligen en av de bästa!

Bröllopsfixaren2006-10-30
Helt värdelös

Bandidas2006-10-30
Tja, vad ska man säga... Lite smålöjlig, brister i regin och skådespelet. Men ändå ganska underhållande och kul. Svenska titeln är dock helt bedrövlig...

Höstsonaten2006-10-26
Blev riktigt imponerad. Ingmar Bergman "slår verkligen huvudet på spiken" med skildringarna. Och Ingrid Bergman är som alltid superb, roligt att se henne i en svensk film.

Dr. T & kvinnorna2006-10-26
Man blir riktigt besviken av att se seriösa, duktiga skådisar i filmersom denna...

Da Vinci-koden2006-09-20
Ja, vad ska man säga... Var lite seg, blev inte så imponerad av skådespeleriet (hade väl färväntat mer av Tom Hanks antar jag), men ändå hade den mycket bra, tankvärda poänger och teorier. Tror dock jag kan få ut mer av den efter en andra gång.

Luther2006-09-19
Enda gången jag somnat på bio...

Waterworld2006-09-19
varken bra eller dålig av vad jag minns.

Harry Potter och de vises sten2006-09-19
Var iofs roligt att se hur allting började (fast boken är ju självklart bättre), men annars kändes den lite osammanhängande. Effekterna var heller inte lika bra som i 3:an (den enda andra HP jag sett för tillfället). Som slutsats var den väl helt ok, men inget mer.

Heaven2006-09-19
Cate är helt otrolig, men filmen i sig var inte så fantastisk. Är dock en film som man kanske skulle ändra uppfattning om, om man skulle se den ytterligare en gång.

Gasljus2006-09-18
Väldigt bra och fascinerande film. Ingrid Bergman är helt lysande, antagligen hennes bästa rollframträdande och det säger ganska mycket.

Harry Potter och fången från Azkaban2006-09-17
Tekniskt sett (filmatisering osv) var den mycket skicklig, men för att låna krcks ord så gick den lite på "tomgång". Men den var bra ändå.

Prärie2006-09-16
Var lite svårt att se själva poängen, fast tids nog kom den. Men det var svagt. Kändes inte så klockren som den nog kunde varit. Hepburn och Tracy var dock som vanligt super, vilket var vad som vägde upp.

Catch Me If You Can2006-08-28
utan DiCaprio tror jag att den skulle kunna bli så mycket bättre!

Sjätte sinnet2006-08-28
håller med där, darlo!

Beach2006-08-28
som jag kom ihåg den var den urusel. men vad vet jag, kanske jag skulle ångra mig om jag såg den igen...

Nästa sida »