Alla kommentarer avamam

Once Upon a Time in Hollywood2021-01-23
Det är skådisarna som bär upp filmen, annars var den utan tydlig poäng och bara vandrar runt. Tarantino ville göra en saga om Hollywood och det var väl det man fick men inget speciellt annars i paketet.

Den of Thieves2021-01-22
Trist och o-orginell film med grymt osympatiska karaktärer.

The Promise2021-01-22
Bra att de gör en film om ett viktigt ämne som armeniska folkmordet men filmen i sig är grymt tråkig och har ingen nerv. Blir lite väl propagandistisk imellanåt. Svag tvåa.

Jungle2021-01-07
Stark tvåa. Tyckte inte direkt den var något gripande eller spännande egentligen.

Doom Asylum2021-01-04
Trashig skräckkomedi. Lite grann av så dålig att den blir bra plus att den får en dos med nostalgi från att vara en 80-tals skräckis. Kul att se Kristin Davis i en tidig roll, jag tycker alltid de här filmerna får lite av en "dold pärla" skimmer när kändisar gör tidiga roller i dom. Stark tvåa.

Man Divided2020-12-26
Kul upplägg och jag tyckte den tog sig bättre sen i andra halvan. Lite intressant med en dansk scifi tidsresefilm ändå.

Femte generationen2020-12-26
Det här kan inte ha ansetts som bra tv ens när den kom och den har verkligen inte åldrats väl.

My Week with Marilyn2020-12-21
Michelle Williams gör ett bra jobb. Undrar om Marilyn Monroe verkligen var så där jobbig.

I See You2020-12-20
Bättre än väntat, lite av en doldis. Helen Hunt gör ett ok jobb men ser grymt konstig ut.

A Most Violent Year2020-12-20
Svag trea. Bra drama men var lite frågande efter slutet.

Gone Baby Gone2020-12-19
Svag trea. Fungerar rätt bra men aldrig något som jag skulle säga var jätteimponerande. Gillade slutet.

Nobody Sleeps in the Woods Tonight2020-12-06
Stark tvåa. Det finns mycket utrymme för förbättringar i den här men om man bortser från allt borttappat potential så är det en halvskön slasher som är uppenbart gjord som en hyllning till genren.

Den andra systern Boleyn2020-12-06
Vet inte riktigt var de ville ta vägen med den här. Kändes mest som producenterna bara ville ha med Natalie Portman och Scarlett Johansson under höjden av deras kändiskap för att få en produkt att marknadsföra. Resultatet är svagt och jag gillade inte direkt historieförfalskningen.

En oväntad vänskap2020-12-03
Svag trea, smörig feelgoodfilm. Man får det man förväntar sig helt enkelt.

The Vast of Night2020-11-24
Svag trea. Jag gillar uppbyggnaden och skådisarna gör ett bra jobb. Sen vet jag inte riktigt var den tar vägen nånstans i andra och tredje akten. Men helt klart ganska mysig.

Raccoon Valley2020-11-22
Jag gillade hur lågmäld filmen var. Terri i huvudrollen var också bra. Imponerande att den gjordes bara för 175 dollar, jag hade lätt trott på mer.

Freaky2020-11-18
Vince Vaughn var stora behållningen, annars är var den inte speciellt imponerande. Stark tvåa.

Come Play2020-11-08
Helt okej produktionsvärde och skådisarna gör sitt bästa med det de har att jobba med men filmens största svaghet är det halvkassa manuset och mediokra regi. Ofta pinsam dialog, malplacerade komiska scener och styltigt budskap i klass med "phones are bad". Stark tvåa.

Love and Monsters2020-10-22
Bättre än förväntan. Underhållande, sympatisk huvudkaraktär, hyfsade CGI-monster.

Tar2020-10-21
Ingen höjdare direkt. Aldrig speciellt underhållande och monstret var ett stort frågetecken för mig.

War Machine2020-10-21
Vet inte riktigt vad poängen med den här filmen var. Sparkade mest in öppna dörrar tyckte jag.

Greyhound2020-10-20
Rätt så spännande. Tom Hanks gör ett bra jobb i huvudrollen. Inget jag kommer att komma ihåg efter nåt år men helt klart godkänd som underhållning för stunden.

Sweetheart2020-10-09
Kul med praktiska effekter. De använder CGI med såklart men att de hade en kille i monsterkostym var ändå en höjdare. Kiersey Clemons gör ett ganska bra jobb i huvudrollen.

Final Exam2020-09-30
Karaktärerna var väl okej för genren, skådisarna var okej för genren men däremot så är morden kassa som fan och mördaren har ingen mask, utan han är bara nån snubbe. Blir aldrig speciellt investerad.

Antebellum2020-09-29
Bra skådisar men herregud de glömde manuset helt. Det politiska budskapet tog över till sån grad att de glömde själva historieberättandet. Sjukt trist då själva vändningen i filmen var bra och den hade så mycket potential. Bra skådisar.

Intersect2020-09-26
Verkar ha haft en hyfsad budget men resultatet är inte någon höjdare. Skådisarna är inte dåliga men ganska bleka, manuset är halvkasst och det är inte speciellt underhållande.

Nattens sång2020-09-26
Helt okej liten övernaturlig thriller. Tyvärr håller inte storyn hela vägen men annars är den välgjord.

The Hidden2020-09-25
Kul 80-tals pärla med bra action, kul scifi och Kyle MacLachlan som rolig udda FBI-agent.

Come Back to Me2020-09-21
En kasst filmad B-film som är hyfsat tråkig upp mot slutet. Gillade däremot slutet, helt klart det bästa med filmen.

The Babysitter: Killer Queen2020-09-17
Några bra skämt men det som fungerade i ettan gör det inte alls i den här. Ganska trist(och ofta väldigt töntig) film tyvärr.

Nästa sida »