Alla kommentarer avamam

One Cut of the Dead2020-05-23
Första halvan så satt jag mest och tyckte att det var ganska trist men i andra halvan så sätter den mer meta-aspekten in och uppbyggnaden i första halvan blir ganska värt det. En svag trea, mer för idén och konceptet än själva filmen.

Body Cam2020-05-22
Mary J Blige är ingen vidare skådis. Visserligen har man sett mycket sämre skådespeleri i en skräckis men det innebär inte att hon gör ett bra jobb. Som bäst är det okej. Sen är själva filmen inte speciellt läskig trots att den försöker vara det och storyn blir onödigt osannolik mot slutet.

Mutant Blast2020-05-21
En film producerad av Troma fast den här gången i Portugal och på portugisiska. Inget naket som det annars brukar vara i en Tromarulla. Annars rätt så tråkig tvärr. Maria Leite som soldaten Maria är väl den enda riktiga ljuspunkten.

After Midnight2020-05-21
Svag trea. Jeremy Gardner, skaparen av den himla bra filmen The Battery, kommer nu äntligen med en ny film. Monstret har egentligen bara en biroll och hela storyn kring den är bara ramen för det som filmen egentligen handlar om, vilket är huvudkaraktärens hjärtesorg. Filmen i sig är ganska bra, helt klart bra skådespeleri men slutet var så där. The Battery var lugnt bättre men det här är en helt ny film som man nog egentligen inte borde jämföra.

Evil Dead Trap2020-05-08
Annorlunda och intressant. Bitvis mycket bra, bitvis skräp. Väldigt ojämn.

Vivarium2020-05-02
Skådisarna är bra och konceptet funkar i sig. Men sen blir själva filmen alldeles för utdragen.

19172020-05-01
Tekniskt välgjord och helt klart en bra film men den kändes nog lite överhypad. Stark trea.

Extraction2020-04-30
Själva actionfilmerna är ju helt klart bra och Chris Hemsworth är en sympatisk hjälte (eller anti-hjälte i det här fallet) men slutet drar ner som fan. Vad var det där för nåt egentligen.

Hålet2020-04-29
Svag trea. Intressant koncept men vet inte riktigt om utförande bär hela vägen. Helt klart sevärd däremot om man gillar såna här filmer.

The End?2020-04-26
Ingen höjdare. Claudio är en högljudd och osympatisk person och man är i stort sett fast i hissen med honom i större delen av filmen. Helt okej zombies däremot.

Penance Lane2020-04-23
Svag tvåa. Lågbudgetfilm med inte något mycket att komma med. Scout Taylor-Compton spelar den kvinnliga huvudrollen och det är väl filmens enda ljuspunkt egentligen.

Underwater2020-04-03
Mycket bättre än väntat. Kristen Stewart gör en helt okej roll som en ganska tuff skräckishjälte. Stark trea.

Mortal Engines2020-04-03
En ungdomsfilm med mycket djupa brister i både manus och regi.

The Hunt2020-03-23
Tyckte inte att blanda in politiken var ett speciellt kul koncept och inte heller att de flesta skämten landade speciellt bra. Ingen super höjdare.

The Dustwalker2020-03-09
Svag trea. Hyfsat kompetent filmad och oväntat bra skådisar. Däremot är manuset väldigt platt och tråkigt.

The Redwood Massacre2020-03-04
Väldigt svag tvåa. Tråkiga karaktärer, tråkigt filmad, tråkigt manus. Snygg mask på mördaren.

2020-02-20

Camp Cold Brook2020-02-18
Helt poänglös film. Såg den mest för att Danielle Harris var med men hela filmen var ändå bara en besvikelse. Händer just inget och sen ett hyfsat kasst slut.

The Curse of La Llorona2020-02-10
The Weeping Woman blir visad för mycket och monsterdesignen är inte något att hurra för. Annars är det mycket scener där hon inte är där och så är hon plötsligt där. Mycket cheap scares. Inte mycket till manus. Svag tvåa.

Starcrash - Stjärnornas duell2020-02-09
De har en polisrobot med Texas-brytning. Det är nog filmens bästa säljpunkt. Resten är bara blek och töntig sci-fi kalkon.

Black Site2020-02-09
Svag tvåa. Konceptet är väl bra men det är det enda positiva med filmen. Skådisar, manus, genomförande är under all kritik. Blir ofta väldigt löjligt och pinsamt när det är egentligen meningen att vi ska tycka att hjälten är tuff och så vidare.

Midway2020-02-07
Som krigsfilm är det ungefär det man kan vänta sig. En någorlunda välproducerad flaggviftande film där historiska fakta får stå åt sidan för det som fungerar bättre filmiskt. Men som ren underhållning är den helt okej. Svag trea.

Death Machine2020-02-05
För lite scener där den titulära dödsmaskinen faktiskt dödar folk. Filmen i sig är inte dålig för att vara en B-film från 90-talet. Faktiskt bättre än medel för den typen av filmer men det innebär inte att bristerna inte drar ner helhetsintrycket ändå. Stark tvåa.

There Are Monsters2020-02-05
Stark tvåa. Konceptet var ju bra och funkade rätt hyfsat i kortfilmen men i långfilmen så är lågbudgeten, regissörens del tvivelaktiga beslut och att den blir för utdragen. (Sen funderade jag lite över varför alla skådisarna skulle vara collegestudenter men alla var typ 30-35).

Warlords of the 21st Century2020-01-27
Tar sig själv på alldeles för stort allvar. Det är en B-film som inte riktigt förstår att den inte har räckvidden eller storyn att var något mer. Resultatet är hyfsat bristande.

Next of Kin2020-01-26
Alldeles för långsam, tyckte inte att de riktigt fick till att bygga atmosfären ändå.

Star Wars: The Rise of Skywalker2020-01-25
The Last Jedi var ju ett hån så det fanns bara möjligheten att gå upp från den men det här är ändå bara en besvikelse.

Nightmare Cinema2020-01-24
Väldigt svag trea. Först delen, "The Thing in The Woods" och den mittersta svartvita biten "This Way to Egress" är klart de bästa. De andra bitarna är inte direkt några höjdare.

Platoon Leader2020-01-23
En B-krigsfilm. Lite kul att få se en helt grön löjtnant som huvudkaraktär men han blir snabbt en elitsoldat och det är mest bara stereotypa karaktärer i hjärnlöst krigsaction.

Night Hunter2020-01-21
En ganska typisk "jaga en seriemördare" film.

Nästa sida »