Alla kommentarer avamotherscrime

Knives Out2020-01-24
Välgjord, smart och ganska spännande men i till slut ändå meningslös och omotiverad.

The Irishman2020-01-19
Jag ser verkligen inte storheten i denna. En ganska intressant historia men om en helt ointressant karaktär. Sista femtedelen av filmen är bra, resten är oerhört meningslöst. Lägg därtill att det är OMÖJLIGT att köpa framförallt De Niro ung. Skrattretande och distraherande.

Ring Mamma!2020-01-19
Gillar Sundqvist men det här är en ooriginell jävla smörja. Ibland undrar jag varför vi ens gör film i Sverige längre. Banalt försök att vara en amerikansk komedi.

Le Mans '662020-01-19
Filmen försöker vara storslagen men slutprodukten blir som de flesta biografier blir, ganska bra.

The Art of Self-Defense2019-10-22
Lite förutsägbar men samtidigt inte. Rolig och spännande.

Gemini Man2019-10-22
Ett hån mot hela industrin.

Long Shot2019-10-22
Kanske årets roligaste film!

Booksmart2019-10-22
Ooriginell och krystad.

Aladdin2019-10-22
Visst, en bra adaption och helt ok generellt. Men varför? Helt meningslöst.

Fast & Furious 82019-10-22
Hur kan folk njuta av detta?

Shazam!2019-10-22
Oerhört besviken då den hade potential.

The Young Offenders2019-10-22
Lågbudget men den har någonting magiskt! Älskar karaktärerna och skådespelarna. Kan även rekommendera serien för er som gillade denna.

A Quiet Place2019-10-22
En intressant idé som utvecklas till en upplevelse som är svår att genomlida. Plotholes ÖVERALLT och skrattretande karikatyrer till karaktärer. Måste vara den mest överskattade filmen som gjorts under 10-talet. Tycker synd om Blunt som måste vara med i sin mans patetiska ursäkt till film.

Velvet Buzzsaw2019-10-22
Vad hände här, Gilroy/Gyllenhaal? Snacka om swing and miss.

Star Wars: The Force Awakens2018-05-31
Den mest ooriginella film som någonsin har gjorts. En jävla skam.

Star Wars: The Last Jedi2018-05-31
Jag fösrtår inte hur man automatiskt kan ge en film en 5a bara för att den bär namnet "Star Wars". Detta är en dålig film. De förstör det lilla de hade byggt upp med The Force Awakens. Jag ser inte hur dom ska lyckas göra den sista intressant.

Solo: A Star Wars Story2018-05-31
Lite över förväntan faktiskt, fast då hade jag ganska låga förväntningar. Den börjar riktigt dåligt, men artar sig, sen sänks den en del igen i sista 1/4. För mycket action, för lite story, för lite karaktärsuppbyggnad. För högt tempo. Hade helt klart gynnat filmen om de vågade sänka tempot emellanåt. Väldigt Marvel av dem. Flera karaktärer känns riktigt svaga eller helt enkelt onödiga (Q'ira, Beckett, Enfys Nest, Dryden Vos). Jag brydde mig knappt om någon av dom. Oengagerande och förutsägbara. Karikatyrer helt enketl! Samtidigt så känns Solo (även om Ehrenreich gör det rätt bra) själv inte riktigt som Solo. Jag hade velat se han kämpa mer för sin överlevnad och att de visar oss hur han blev till det fega, själviska charmiga och bittra rövhål vi alla älskar. Det tycker jag inte att vi får se överhuvudtaget. Donald Glover är dock klockren. Bästa castingen på evigheter. Gillade ändå robotenkaraktären även om den kändes alldeles för överdriven och out of place ibland. De hade gärna fått ta lite längre tid på sig när dom gjorde den här filmen.

Call Me by Your Name2018-05-22
Välspelad och snygg. När den är som bäst så är den verkligen fantastisk. Men för det mesta så är den pretentiös och överskattad. Dock såklart en fin film, stort sett.

Tillbaka till framtiden2018-05-22
Har och kommer aldrig förstå storheten med denna...

Avengers: Age of Ultron2018-05-22
"episkt, unikt och världsomspännande äventyr". Har han fått betalt för att skriva det? Jag finner inte en sekund av denna filmen episk, unik eller världsomspännande. Fortsatt omotiverat och ogenomtänkt drivel från Marvel. Hur kan folk betala för att se sån här skit om och om igen?

Thor: The Dark World2018-05-22
Till skillnad från ettan så gick ju nästan denna att titta på. NÄSTAN. Fortfarande dålig.

Guardians of the Galaxy Vol. 22018-05-22
Snäppet bättre än den första (karaktärerna och skämten känns lite tightare, förutom då bebis Groot som är 110% cringe), men fortfarande ganska platt och intetsägande. Dum underhållning minst sagt.

Guardians of the Galaxy2018-05-22
"För våldsam för att vara en barnfilm och för barnslig och flåshurtig för att vara en vuxenfilm. Typisk halvtaskig tonårsfilm med andra ord. Det finns ett visst underhållningsvärde men dialogen är ju irriterande löjlig." Kunde knappt sagt det bättre själv. Jar-Jar Binks varning på en hel del karaktärer och storyn är riktigt riktigt svag. För att inte tala om dom onda bossarna som är helt meh. Ett ganska dåligt hantverk helt enkelt. Marvel i ett nötskal.

Kick-Ass 22018-05-22
Funkar inte riktigt. Dålig uppföljare där dom inte alls har fångat känslan ifrån den första filmen. Hit Girl går framförallt från att vara det bästa med filmen till att helt ärligt nästan förstöra den. Svag 2a.

Kick-Ass2018-05-22
Börjar riktigt svagt, men tar sig rejält i kragen. Framförallt när Cage och Grace-Moretz gör entré. Blir nästan bara bättre och bättre ju längre den går.

You Were Never Really Here2018-05-22
Så jävla välgjord på alla sätt och vis. Det är smärtsamt tydligt att i princip alla som gett den låga betyg inte har begripit sig på den ordentligt. Sluta att kolla på konstnärlig film om du ändå inte ens försöker att förstå dig på den!

It Comes at Night2018-05-22
Först och främst så är detta mer än psykoligisk thriller i en skräckmiljö. Så bedöm den som det, och inte som en skräckfilm. Om du inte begriper dig på den så bör du helt enkelt inte uttala dig om den. Jag tyckte den var fräsch, oförutsägbar och spännande. Snygg och även bra skådespel från samtliga. Tyvärr ganska svagt slut.

Tomb Raider2018-05-22
Ja du. Någon månad senare och jag minns inte speciellt mycket från denna film. Standard passable äventyrs-remake. Även om Vikander är bättre än Jolie men jag tycker ändå att originalet har mer själ.

Fist Fight2018-05-22
Filmen har ju ingenting. Den förlitar sig helt och hållet på att Charlie och Ice Cubes naturliga kemi ska lösa allting. Men det känns bara trött och tjatigt. Charlie gör en Charlie, och Ice Cube gör en Ice Cube. Men där finns liksom inget grundmaterial att arbeta med. Charlie är hysterisk i Sunny, Ice Cube är det i 21/22 jump street. Men det håller liksom inte i längden. Det släpps jävligt mycket lata och snabba filmer, serier och annat nuförtiden. Fast-film! Men denna är fan imponerande usel. Robichaux/Susser och Keen borde fan skämmas.

Green Room2018-05-22
Inte unik egentligen men samtidigt så är den ändå det. Självklart är genren ganska limiterad, men dom hade helt klart kunnat ta ut svängarna lite mer. Men ändå en kompetent och underhållande film. Och jag hatar ändå skräckfilmer.

Nästa sida »