Alla kommentarer avanni87

Clash of the Titans2010-08-09
en fruktansvärt intetsägande film måste jag tyvärr säga. Lämnade inget avtryck överhuvudtaget.

Inception2010-07-23
Fantastisk film på de flesta vis! Nolans tidigare film "Memento" är ett fantastiskt verk, vilken också i stil färgat av sig på "Inception". Detta är absolut inget minus, snarare ett stort plus. Fantastisk film, längtar efter att få se den igen!

Shutter Island2010-04-09
En fantastiskt bra film! Den lagom invecklade storyn med den snygga twisten håller tag om en hela filmen igenom. Stämningen i filmen är alldeles drömsk och fantastisk! En mycket bra film som sätter spår och känns kvar ett bra tag efteråt.

Avatar2010-04-09
otroligt snygga effekter och designs på alla varelser. Tyvärr är det för min del det enda denna film kunde ge. Själva symboliken i filmen är ett viktigt ämne att ta upp, dock är storyn så sjukt klyschig att man inte tar till sig varken karaktärerna eller det fina budskapet.

Hellboy: The Golden Army2010-02-01
den var endast snygg. allt annat (handlingen, karaktärerna, replikerna) var en enda stor klyschig sörja. Filmen höjer sig till en tvåa tack vare de snygga miljöerna och figurerna.

Inglourious Basterds2009-09-09
Enligt mig den bästa Tarantino-filmen någonsin! Handlingen, karaktärerna, dialogerna var totalt klockrena. Lovely!

Aska och diamanter2009-03-25
Jäkligt snygg film! Fotot är härligt liksom uppbyggnaden av narrativet . Dock vet jag inte riktigt varför jag inte vill sätta ett högre betyg än en trea, ska helt enkelt känna efter.

Offret2009-03-25
inspelningsplatsen är på gotland, då skulle man ju kunna förvänta sig en riktigt snygg konstfilm, och det är offret. Den är snygg, dock alldeles alldeles för mörk i vissa scener som gör det svårt att ens urskilja något i bilden, samt var andlingen rätt tung och karaktärerna var ytterst svåra för mig att greppa. När sluttexten började förstod jag ingenting. Ska nog behövas många koppar kaffe för att orka och förstå denna film. Tarkovskijs "Stalker" var absolut en av de bästa filmer jag sett, offret en av tröttsammaste...

Dekalogen 8: Du skall icke bära falskt vittnesbörd2009-03-25
Härligt lugn men gripande film. Stämningen är väldigt härlig rakt igenom hela filmen... finns inte så mycket mer jag vill säga om den, men en klar fyra bir det!

Mad Detective2009-03-25
en film med mycket bra karaktärer, de charmar, skrämmer och berör på en och samma gång. Luriga vändningar och vansinniga scener gör denna film komisk och allvarlig i en bra sammansättning. Gillar detta skarpt!

2009-03-25
Lite krånglig att hänga med i, men den hade många snygga scener och bilder. Dock hade jag svårt med de hysteriska överklass-italienskorna och de pålagda rösterna som emellanåt inte synkade med karaktärernas läpprörelser för fem öre! Mycket enerverande, men eftersom filmen i sig var najs i både bild och uppbyggnad så får den en trea.

Nattbuss 8072009-03-07
hahaha, förlåt, men uslare skådespelarinsatser får man leta efter! filmen handlar om främlingsfientlighet, vilket faktiskt är ett allvarligt och viktigt ämne att ta upp enligt mig, däremot är det synd att det tas upp med en så usel film som denna. Pinsamt dålig film...

Mannen med filmkameran2009-03-07
hade sett denna film tidigare, men efter att ha sett den igen (och denna gång försökt sätta mig in i den mer) så måste det verkligen påpekas hur snygg filmen i sig är! Den pålagda musiken är riktigt härlig, dock lite sövande vilket i kombination med filmens alldeles för enorma längd blev till att jag desperat försökte hålla mig vaken emellanåt. Det var som att se på en väldigt lång musikvideo helt enkelt. Men visst är klippen väldigt snygga och intressanta. Synd bara att längden skall vara den "förstörande" faktorn...får bli en trea, mer än så blir det inte.

Smultronstället2009-02-26
En otroligt mysig, fängslande och stark film på en och samma gång. Man får uppleva de flesta känslorna när man ser denna film och påminns på något sätt om att alla människor har en historia att berätta. Sjöström är fantastisk i sin roll som Isak Borg och höjer verkligen upp nivån på hela filmen, samt tyckte jag väldigt bra om de småroliga delarna och de djupare filosofierna som flätas ihop till en hel riktigt grymt bra film. En solklar femma från mig!

Tystnaden2009-02-26
trots att filmen är en produktion av Bergman så kan man inte glorifiera honom hur som helst. Denna film är rätt jobbig och långdragen. Däremot är den oerhört snyggt filmad vilket räddar betyget från att hamna längst ner på skalan. Tystnaden är verkligen en tystnad i sig och man sitter bara och väntar på att något skall hända, vilket blir rätt jobbigt i längden.

L'Atalante2009-02-26
Inte den bästa filmen jag sett i denna värld. Handlingen är oerhört hoppig och karaktärerna ger inget positivt att komma med heller tyvärr. Dock måste jag säga att jag inte helt och hållet håller med 8bit och Gallows84 om att denna förtjänar endast en etta. Något i denna film fängslade mig på ett litet sätt (vilket kanske kan bero på mitt humör just när jag såg denna film, helt säkert vet jag inte). Kanske idén att åka runt och upptäcka världen som gjorde att denna film får en tvåa av mig istället för en etta, men som sagt har jag inte riktigt klurat ut exakt vad denna lilla känsla grundar sig på, men en tvåa blir det.

Herr Arnes pengar2009-02-26
en snygg film liksom körkarlen, men dock inte på samma nivå. Elsalills dramatiska framtoning blir lite för mycket efter ett tag, men visst innehåller denna film också positiva saker som fantastiska miljöer och härlig musik. Håller med Gallows84 om att den svenska vemodiga känslan är ett stort plus!

Körkarlen2009-02-26
en av de snyggaste filmerna i sveriges filmhistoria. Stämningen är sagolik och kuslig, men också mysig på något sätt. Effekterna är oerhört snygga och håller med om att musiken verkligen passar in i det hela. en riktigt najs film med många år på nacken!

Allt om min mamma2008-07-14
kan inte säga annat än: absolut underbar film!