Alla kommentarer avanniebunny

Zombie Strippers2009-05-11
Riktigt kul, även om skämten ofta är väldigt simpla. Ett extra plus för att det är en b-splatterkomedi baserad på en absurdistisk pjäs av den fransk-rumänske författaren Eugene Ionesco (som satt med i franska akademien och verkligen räknas som finkultur).

Teeth2009-02-28
Mäkta underhållande, med rolig satir av amerikansk prydhet, religiositet och avhållsamhetspolicy. Och riktigt bra splatterscener.

Pathfinder2009-02-28
Hyfsat trist.

The Cottage2009-02-21
Varken särskilt rolig eller läskig. Känns som att de hade kunnat göra mycker mer av den om de använt sin fantasi lite. En besvikelse.

Perfect Creature2008-11-09
Väldigt snygga miljöer, men storyn engagerade inte helt. Trots det en underhållande variant av vampyrmyten.

Mördartomaterna anfaller igen2008-11-07
Rolig 80-talskomedi, och extra underhållande att se Clooney i en tidig roll.

Vlad2008-11-07
Rolig och underhållande lek med de klassiska Draculafilmerna.

Flugan2008-11-07
En stark trea. Som vanligt lyckas Cronenberg förmedla sin starka fascination för kroppen och framför allt den deformerade kroppen på ett starkt sätt.

Diary of the Dead2008-10-04
Helt ok underhållning, men ganska mycket omtugg av samma gamla grej.

Vantage Point2008-10-02
Riktigt bra action-thriller. Visserligen lite förutsägbar och inte alltid helt trovärdig, men ändå ett gott hantverk inom sin genre. Underhållande och spännande, vilket ju är precis vad man vill ha när man ser en film av det här slaget.

Wrong Turn 2: Dead End2008-09-16
Brer på ordentligt med äckel, men lyckas inte helt engagera. Dock några plus för att den lyckas undvika en del av de värsta klyschorna.

Darjeeling Limited2008-08-16
Mysig, men inte Andersons bästa.

The City without Windows2008-08-14
Nä, jag blev inte särskilt imponerad.

Ascension2008-08-14
Knäpp, udda och bra. Men det krävs nog att man är på rätt humör.

Liftaren2008-08-13
En del riktigt häftiga scener, men slutet kändes lite otillfredställande.

Råttatouille2008-08-13
Gullig! Men lite seg bitvis.

[Rec]2008-08-11
Den skrämde mig, och det är ju liksom målet.

Frontier(s)2008-08-10
Knappast något mästerverk, men bra gore och en del härliga karaktärer och bra idéer.

10,000 BC2008-08-10
Hyfsat tråkig och meningslös.

Mord i kloster2008-08-07
En av de bättre video nasties. Men idag känns det ganska ofattbart att filmen blev totalförbjuden i Storbrittannien. Slår man på tv:n en vanlig kväll visar alla deckarserierna mer våld än det här... Anita Ekberg är underbar!

Subconscious Cruelty2008-07-11
Snyggt gore, men banalt idéinnehåll. Måhända att det inte är tänkt att vara nyskapande, utan bara spegla våra mest primitiva föreställningar, men det blir onekligen lite långsamt och förutsägbart.

Faust2008-06-22
Ok, men inte superb. Storyn känns många gånger osammanhängande och ibland känns det som att vissa saker inte tillför filmen något.

Kapten Blod2008-06-22
Piratfilmen med stort P! Errol Flynn är född för rollen, och den är förvånansvärt underhållande för att vara en 63 år gammal äventyrsfilm. Den är ju annars en genre som tenderar att åldras rätt fort.

SS Experiment Love Camp2008-04-16
Definitivt moraliskt tveksam, för att uttrycka det milt. Men ett intressant kulturrelt dokument och en klassisk video nasty.

Faster, Pussycat! Kill! Kill!2008-04-03
En riktigt charmig b-film!

Bergets grymma hemlighet2008-03-31
Extremt uselt och rasistiskt. Mycket sämre än allt annat jag sett i genren.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2008-03-18
Sångerna är inte jättebra, enligt mig, men den är extremt snygg och har en härlig story. Alla skådespelarna passar dessutom utmärkt i sina roller.

Wallander - Den svaga punkten2008-03-18
En av de sämre i serien.

Morgan Pålsson - världsreporter2008-03-10
Rolig underhållning för stunden, om man är på humör. Men knappast ett mästerverk...

Scanners2008-03-06
En del riktigt bra scener, men helhetsintrycket blir lite osammanhängande och ojämnt, så det blir inte mer än en trea.

Nästa sida »