Alla kommentarer avaqua_perla

Pompoko2015-02-16
Urflippat är bara förnamnet.

Before Midnight2013-09-19
Himla bra dialog filmen igenom. Tyvärr, som många tidigare påpekat; ett jävla tjat kring manligt och kvinnligt, vilket hade varit ok om de inte hade varit ute och cyklat. På gränsen till 4.

What the #$*! Do We Know!?2013-04-30
Förjävla dåligt gjord vilket är synd på ett sådant intressant och tankeväckande ämne.

Katinkas kalas2012-11-30
Jättesvår att betygsätta. Som någon nämnde; ibland högt, ibland lågt. En del dialoger och skådespelarinsatser kändes bara b, men vad vet jag. Saknar helhet. Finfint foto dock.

Laurence Anyways2012-08-29
Kanske för lång, men stört snygg och sjukt bra. Kan ej bestämma mellan 4:a och 5:a.

Grave Encounters2012-03-31
Väldigt bra idé, men hade kunnat genomföras så mycket bättre.

The Tree of Life2011-11-21
Vet inte vad jag ska ge filmen på grund av att jag tyckte den var osammanhängande. Otroligt vackert foto osv, men natursekvenserna var på tok för långa, utan överdrift. Man blev trött av att se på det efter ett tag, hur okänsligt det än må låta.

Code Blue2011-11-17
Stark estetiskt sett, men inte så mycket mer. Inte så mycket filmvärde för mig tyvärr pga för märklig.

The Innkeepers2011-11-16
Verkligen mysskräck som skogg säger. Lite dålig balans dock mellan början och slutet som någon nämnde. All skräck kom i slutet.

Kill List2011-11-13
En jävligt bra och välspelad film. Hade fått högre betyg om det inte vore för slutet då man lämnas med en mängd frågor och inga svar. Brutal i övrigt.

The Future2011-11-11
Håller med om att den var ganska ojämn, men så himla speciell samtidigt. Som den kattälskare jag är rev det rejält i bröstkorgen ibland, som sagt. Kan bli så blödig...

Tinker Tailor Soldier Spy2011-11-09
Håller nog med alla som gett 4:a här. Cinematografiskt och skådespelarmässigt mycket snygg etc etc... men måste se den en gång till för att förstå allt. Alldeles för många lösa trådar.

Submarine2011-10-30
Helt underbar. Ibland garv och ibland hjärtskärande. Fint soundtrack.

Awake2011-08-30
Bra koncept, men man hade kunnat göra så mycket mer. Medicinskt helt tokigt, antar jag, vilket drar ner den.

Mr. Nobody2011-08-23
Bra koncept! Nästan femma.

Draktränaren2011-07-26
Vill ha en egen drake.

Utflykt i det okända2011-07-19
Vet inte riktigt vad jag ska tycka... underlig film.

Biutiful2011-06-23
Ger den en trea för mina höga förhoppningar. Kanske förtjänar den en fyra. Fint foto och vackert skildrat, men den saknar en helhet.

Four Lions2011-06-11
Stundtals sjukt rolig. Stark trea.

Never Let Me Go2011-06-03
melankolisk och obehaglig, som någon sa.

The September Issue2010-12-05
Helt ok, och roligt med en inblick i Vogue, men det fanns inget direkt syfte med filmen som sådan.

Young People Fucking2010-06-13
Jo, det var igenkänningsfaktorn som gjorde filmen bra!