Alla kommentarer avaud

Älska mig igen2014-03-09
Charming Potato är inte en bra skådis. Inte någonstans. Det gjorde ont i hela själen att se honom försöka sig på det. Inte för att filmen var något vidare i övrigt...

This Is 402012-12-29
Det här var bland det mest deprimerande jag sett på länge.

Suburban Girl2012-11-26
Rätt tråkig men SMG och Baldwin var så pass charmiga, och snygga i glasögon, att de höjde tittarupplevelsen en aning.

Princess2012-11-20
Alltså jisses amalia. Jag är inte superbekant med skådisarna men jag har svårt att se att de är så här värdelösa vanligtvis. Jag tror helt enkelt att de var så oengagerade i den här hopplösa rullen att de inte ens försökte för jag har sällan sett två huvudroller med mindre inlevelse. Det var riktigt pinsamt. Jag är lite svag för den här typen av berättelser; sagotokig sedan barnsben som jag är. Men den här filmen är _inte_ bra någonstans. Inte ens som ligga-hängig-i-soffan-och-se-något-hjärndött-film som jag trodde. Den är för pinsam.

En shopaholics bekännelser2012-11-20
Får en tvåa enbart för att Isla Fisher är så charmig och jag gillar Joan Cusack för i övrigt är det en fantastiskt löjlig film.

Lotta på Bråkmakargatan2012-11-11
Lotta är en smart och tuff liten unge som tyvärr har världens jäkla bitch till morsa och Lotta beter sig därefter. Astrid Lindgren var rätt bra på att skildra hur respektlösa vuxna var mot barn. Blir lika sur på den där morsan varje gång. Pajaspappan är inte världens bästa heller men han är iaf snäll. Rätt roilg barnfilm.

The Amazing Spider-Man2012-10-23
Gillar att Gwen hade större roll än bara kärleksobjekt (till skillnad från MJ i förra filmerna) men Raimis filmer var så mycket charmigare och Maguires Spidde så mycket mer likeable. Denna Peter Parker kändes inte helt socialt kompetent, vilket så klart kan förklara varför han var utanför i skolan, men ticsen blev irriterande efter ett tag. Och Ben kändes lite som en förtryckartyp på något vis och Aunt May kuvad. Vet inte om det var regisserat så eller skådisarnas val men hon betedde sig typ som Mr Collins gör när han hälsar på Lady Catherine de Burgh och snabbt håller tyst när ladyn visar var skåpet ska stå. Underligt.

Bröllopsfotografen2012-09-19
Regissören gjorde lite konstiga, och i mitt tycke klumpiga, val ibland som inte riktigt matchade resten av filmen. Men det var en trivsam rulle och jag garvade några gånger.

Snow White and the Huntsman2012-09-11
Effekterna var urdåliga, regin klumpig (speciellt ang. Theron) och skådespelarinsatserna dåliga. Vissa scener verkade dessutom stulna rent av från filmer som Sagan om Ringen, Willow och Den oändliga historien. Utöver det blev jag rätt sur över att inte en enda av dvärgarna var spelade av en kortvuxen skådis. Wtf liksom? Undrar hur sur Warwick Davis blev över det! Jag ville gilla den men det gick inte så bra med den saken.

The Cabin in the Woods2012-08-18
Besvikelsen!!!

21 Jump Street2012-05-26
Förvånansvärt rolig!

Law Abiding Citizen2012-05-06
Hade potential men det var inte så bra utfört. Riktigt svaga skådespelarinsatser.

God Bless America2012-04-09
Kändes mest som en ursäkt för Goldthwait att spy ur sig lite bitterhet och ibland blev det lite väl pinsamt. Jag föredrar filmer där karaktärerna är karaktärer inte bara manusförfattaren/regissörens språkrör. Inte så smart eller subtilt men hade en handfull underhållande scener så det blir en tvåa.

Breaking Dawn - Part 12012-01-30
Ser fram emot att få garva mig igenom nästa twilightrulle! Ps. Det är inte bara jag som spyr lite över hela Jake <3 bebis-grejen va?

Haja läget!2011-12-15
2006? Snarare 1996 om man tittar på kvaliteten på animationen.

What's Your Number?2011-12-09
Vissa skämt var ungefär hur roliga som helst. Men den romantiska biten ... Jisses.

Fright Night2011-11-29
Colin Farrell är värdelös och drar ned betyget rejält. Tack och lov höll David Tennant intresset vid liv, och jag har inte ens sett Doctor Who så det här kommer inte från en fangirl. Gillade vissa saker riktigt mycket, andra not so much. Svårt att betygsätta.

Love Actually2011-11-28
Jag skrattar lite åt den människa jag var när jag för flera år sedan satte en fyra på det här eländet. Tyvärr kan jag inte dissa så bra utan att spoilera. Men filmen handlar om trasiga människor som utvecklar ohälsosamma relationer till andra trasiga människor. Fast det är inte ett gripande drama, utan har förklätts till sockersöt romcom vilket gör karaktärerna till rätt obehagliga äckeltyper.

Prinsen & jag: Bröllopsresan2011-11-17
Den här filmen porträtterar de kungliga som väldigt drillade i hur de ska uppföra sig och som väldigt polerade. Men ändå hade drottningen världens utväxt (spoiler alert!), och prinsen/kungen fett dålig hållning. Dåligt jobbat, filmen, dåligt jobbat.

Dead Set2011-11-06
Så trött på Kelly hesa skrik. Käften! Annars, helt okay men bitvis störande.

Jane Eyre2011-10-24
- Dra på trissor, det är ju Billy Elliot, utbrast jag och min syster. Och sedan blev det inte så mycket mer. Nä, nu var jag orättvis. Ibland var det riktigt bra, ibland lite väl tamt. Men det här är också den typ av historia som mår bäst i miniserieformat så att man får njuta av dialogen. En trea, och rätt stabil sådan.

Bröderna Karlsson2011-10-21
Tuva Novotny är väldigt lätt att tycka om, men hon är banne mig inte en bra skådis (det var inte någon i den här filmen för övrigt). Hennes och chefens sätt att leverera repliker fick mig att dö lite inombords. Det var som att se Skilda världar igen. Den enda vars prestation jag inte retade ihjäl mig på var Zandén.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2011-10-20
Tyckte f.ö. att Warwick Davies var faaantastisk som den där svartalfen. Vad han var bra på att förmedla, och fånga in en, allt det där sminket till trots! HBC var också kalas, främst som Hermoine som Bellatrix. Finns många duktiga skådisar i de där filmerna.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2011-10-20
Att min 10-månaders satt och bet mig, slog i väggen och klättrade mellan mig och sin pappa kanske dödade stämningen lite. Så det är inte omöjligt att den skulle få en fyra om jag såg om den sans illbatting.

Crazy, Stupid, Love.2011-10-16
Kändes lite som om någon kom på en rolig trädgårdsscen och sedan tänkte "Hm, hur ska jag göra för att nå hit?" och sedan skrev resten av filmen baserat på det. Jag skrattade några gånger, och ja trädgårdsscenen var kul men på det stora hela var det lite långtråkigt och jag tappade intresset flera gånger. Emma Stone var supercharmig och hade gärna sett mer av henne än den där gamla antm:aren Analeigh.

Friends with Benefits2011-10-13
Mycket bättre än jag trodde, och paret hade väldigt bra kemi. Skrattade faktiskt några gånger. Men det är ändå en romantisk komedi, och den är så där obligatoriskt sötsliskig vilket var synd. Så det blir inte mer än en stark tvåa.

How Do You Know2011-10-04
Filmen är rätt charmig, men det hjälper inte när Witherspoon är så pinsamt dålig.

Revenge of the Bridesmaids2011-09-19
Om du sitter hemma och tänker att det kanske skulle vara trevligt att slöglo på en film medan du stickar en hoodie till din bebis och det visar sig att denna film går på tv1000: ta upp fjärrkontrollen, blunda, knappa in några random siffror, öppna ögonen. Jag kan nästan garantera att oavsett vilken kanal du hamnade på, så är det något bättre än den här filmen.

Deadline2011-09-10
Genomlider hellre ett twilightmaraton än ser den här rullen igen.

Long Weekend2011-08-28
Oj. Jag är mållös. Vi hade rätt kul, dock. Blev många sjökoskämt. Mu!

Nästa sida »