Alla kommentarer avaufgehaben

Stardust2007-10-07
Riktigt bra fantasyfilm med mycket känsla, men hade kunnat vara bättre om den följde boken lite mer. Nästan en femma.

Transformers2007-10-04
Bara det faktum att jag är en sucker på datorgrafik gör att den här höjer sig ända upp till en fantastisk tvåa.

Day After Tomorrow2007-04-15
Räddad till en tveksam tvåa tack vare vissa hyfsade specialeffekter, medans andra bara sög. Handlingen går jag inte ens in på.

The Ninth Legion2007-04-09
Brutal och poetisk. Älskar scenen med skalbaggen!

Boondock Saints2007-04-09
En hårsmån från en femma, inte riktigt den flyt som behövs i dialogen för att få den dit, men djävligt nära!

Grimm Love2007-03-25
Lågmäld, ganska vacker film om kärlek. Alla texter på fordralet är missvisande effektsökeri riktat till amerikaner som vill verka coola, men filmen i sig är inte så dålig.

The Passion of the Christ2007-03-20
Jag fick känslan av att filmen handlar om en långhårig, skäggig hippie som trillar i slowmotion. Enbart språket och de snygga miljöerna lyfter den hela vägen till en tvåa.

Happy Feet2007-01-27
Finns väl inget bättre än att få en moralkaka nertryckt i halsen av söta anmerade djur? Jag älskar pingviner (speciellt Tux) men detta var bara för mycket. En pingvin med ADHD som räddar pingvinerna genom att dansa för människorna och få dem att sluta fiska. Visst! Vi kommer att ta död på ett antal planeter innan vi lär oss, och vi har bara en så det är ganska kört.

Da Vinci-koden2006-12-03
Förvånansvärt vad bra film man kan göra efter en urkass bok. Kan dock bero till stor del på en STOR budget, hyfsade skådespelare och en historia som i sin simpelhet och linjäritet är bättre anpassad för att skapa en lättsmält äventyrsfilm för hela familjen.

Svampbob Fyrkant - filmen2006-11-03
Jobbig djävla film, var tvungen att se den 5 ggr på en dag när jag satt barnvakt. Min mentala hälsa kommer aldrig att bli densamma!

Fire Birds2006-10-31
Var är er svenska patriotism, han flyger ju mot J35 Draken för fan!

Schindler's List2006-10-25
Trots alla de många bristerna och den sötsliskiga sentimentaliteten så får den faktiskt en stark trea. Lite väl tydlig vinkling. Kunde låtit folk tänka och känna själv istället för att trycka ner känslor i halsen på en tills man håller på att spy!

Minority Report2006-10-16
Typisk Spielberg-estetik förstör en hyfsad idé till en story som kunde blivit bra. Docik fortfarande en trea.

Vi hade i alla fall tur med vädret2006-10-09
Väl värd en trea, inte som en komedi utan som ett monument över den svenska tragiska mentaliteten.

Steal This Film2006-08-29
Underbart att de inblandade är tillräckligt självironiska för att ovetandes kunna göra narr av sig själv med felaktiga klipp, osynkad text, engelska som hade fått mellanstadiebarn att skämmas plus ett personurval som får Bill Gates att se ut som guds gåva till kvinnorna (utan pengarna). Bedrövligt att de inte kan få fram denna viktiga fråga på ett bättre sätt, gärna på svenska med text, om nu svenska är ett språk de bemästrar?

Tiger licking girl's butt2005-12-05
Vill få tag på, kan nån lägga upp en länk eller något?

Stealth - Det osynliga hotet2005-12-05
Jessica Biel i bikini lyfter den till en tvåa

Fahrenhype 9/112005-11-30
Djävligt kul att de, men den var uselt gjord. Om något börjar man tro mer på Fahrenheit 9/11 än innan.