Alla kommentarer avbergman

Berlin - Ecke Schönhauser2009-10-22
fin bombscen. som i alla filmer roligast när saker exploderar.

Tag mitt liv2008-08-20
pinsam dialog och trist fotad. kändes lite som parodi på franskt sextiotal.

Arn - Riket vid vägens slut2008-08-15
snälla snälla nån...

Legally Blonde2008-06-02
feministpoäng: 4/5, stilpoäng 1/5, skämtpoäng 2/5.

Gatan2008-05-04
den här festen med amerikanarna, och följande efterspel.... kan någon förklara vad det egentligen var för fest?

Dolken och kappan2008-04-05
cooper är rolig, och stilen lite luftigare än många andra amerikanska lang-filmer. gillar!

Sagolandet2008-03-27
stackars kycklingar alltså.

Liliom2008-03-09
skum lagstiftningsmoral bland himlaparagraferna alltså.

En midsommarnattsdröm2008-03-06
några starka bilder men trååkig

Unknown Chaplin2008-03-04
en del roligt material såklart, men irriterande förhållningssätt till myten.

78 R.P.M.2008-03-03
fin, men några "smarta lösningar" kunde de väl skippat. ändå bra!

Bendito Machine 2008-03-03
roligt att det såg ut som ett dataspel som hette worms som mina klasskompisar brukade spela på engelskalektionerna i mellanstadiet!

Annie Leibovitz, fotograf2008-02-05
som ett top model-avsnitt med proffs som faktiskt är proffs och inte bara avdankade "branchfolk" typ - helt underbara photoshoots men inte så kul berättande. och varför inte mer om sontag, hade varit intressant med lite om hennes tankar och ifall de influerat leibovitz, och inte bara att sontag var bra fotomodell!

Kraschen2007-10-28
trist att anna var så oengagerat skildrad och ickeagerande. bara snygg liksom. bilden i båten när de fotade hennes knän var ju så pinsam. men underbar inledningsscen! och nästa sommar ska jag se ut som william!

The Truck2007-10-26
älskar duras! och roligt med depardieu. hur filmen de pratade om lät så dålig och korkad när han sammanfattade vad som lät så underbart vackert när duras sa det. det var väl "la noblesse de la banalité" som gick förlorad mellan dem...

All My Life2007-10-20
dekorativ med gulligt slut.

My Fair Lady2007-10-18
stark skildring av tolkningsföreträde och förtrycksmekanismer, plus underbar revoltpepp. bara galoppscenen som samlar alla underbara hattar och audrey bara leker, de tror att de har henne under kontroll men så leker hon med dom istället. fantastiskt!

Parfymen: Berättelsen om en mördare2007-10-05
hatade orgien, och alla andra jävla rödhåriga sinnlighetsklichéer. dålig gestaltning av dålig idé.

Ryktet2007-09-07
åh, varför kysste de inte bara varandra!

Habanera2007-08-22
Mmm, Tiina R var så fin när hon: "eftersom vi är minst av allt unika". Hon är så grym!

Musik i mörker2007-08-07
en fyra för de första tio minuterna - underbart med hundvalpen, händerna, fiskarna, dubbelexponeringarna!. annars vackert men lite töntigt.

Faust and Marguerite2007-04-08
gillar den målade dörren. annars sådär alltså.

The Artist's Dilemma 2007-04-08
som méliès? du måste skoja!

New York Subway2007-04-08
what is cinema? this is cinema!

The Mission2007-04-07
imperialistfilm som hyllar den "goda kolonisationen". usch!

I Vinti2007-03-20
gäsp? såg du inte kavajerna och arkitekturen? rolig inledning också, även om den var lite knäpp.

Stockholm Queen of the Baltic2007-03-02
gillade bilderna från saltsjöbaden, med den fina rutchkanan. vilket semesterparadis!

Skandal och kärlek i Kråklunda 2007-03-01
åh helvete vad jobbig! förebådar ångest...

Uppror2007-02-22
underbara skärpeglidningar i öppningsscenen! har alltid hatat skärpeglidningar innan, men här var det fantastiskt!

Sidendräkten2007-02-06
nej, det finns faktiskt gränser. varför eldade ingen upp den där jävla klänningen så de kunde tänka på något viktigare?

Nästa sida »