Alla kommentarer avbigmouth

Vi2015-02-13
Trots den genomusla dialogen är det en ganska trovärdig skildring av ett misshandelsförhållande.

Faro2014-02-06
Ljudmixningen är under all kritik.

Änglagård - tredje gången gillt2012-08-19
Nostalgi och bra skådisar räddar från en etta. Dialogen är otäckt dålig, som att man inte klippt bort timmar av seg improvisation trots att den inte för historien framåt.

Space Dogs2012-07-14
"Ni springer som små tjejer." "Det är för att vi är tjejer." Skippa den här!

En enkel till Antibes2012-07-11
Spretigt. Min största invändning är vad sjutton Maria hade för motiv. Alla karaktärer utvecklades utom hon.

Prometheus2012-06-03
Styltig dialog, stereotypa karaktärer, vansinnigt många manusluckor. Jag saknade verkligen känslan från Alienfilmerna.

Hämnden2011-09-04
Tycker det är lite anmärkningsvärt att Persbrandts karaktär aldrig bryter ihop, han förhåller sig märkligt sansad genom alla prövningar.

Winter's Bone2011-06-26
Jo, välspelat och snyggt, men jag är lite trött på bilden av hillbillien som en aggressiv surkart i ett hem översållat av prylar.

Battlestar Galactica: The Plan2010-06-21
BSG är alltid BSG, men det här var ett småtrist sammandrag kryddat med mer naket. Först sista scenerna blir riktigt intressanta, men så dags då.

Mammut2010-02-15
Något övertydligt men stabilt.

Män som hatar kvinnor2010-01-08
När man för hundraelfte gången fick se samma foto på Harriet Vanger tänkte jag "nu stänger jag av", Sedan tänkte jag om, för en film som så många sett och gillat måste ju bli bättre? Nej. Sämsta regin och klippningen jag sett på länge.

Accepted2009-05-03
Rätt kul men tappar ett betyg tack vare alla tröttsamma fallosskämt och bikinibrudar.

Ön i fågelgatan2009-05-02
Fin men tillrättalagd.

Insomnia2009-04-26
Insomnia? Nej, sömnpiller.

Porco Rosso2009-04-09
Riktigt sunkiga könsroller, och framför allt jäkligt tråkigt för att vara Miyazaki.

Doomsday2008-10-27
En film som har allt! Exploderande kaniner, kannibalpunkare, onda skottar och en evighetslång biljakt. Bara en sak fattas: bra manus.

Ondskan dör aldrig2008-10-14
Såg klart den enbart för att det känns så tillfredsställande att sätta en etta på en film som verkligen, verkligen förtjänar det.

Sex and the City2008-10-04
En fyra trots crappy slut. Den hade trots allt bevarat känslan från serien i ganska hög grad.

Diary of the Dead2008-09-28
Så fruktansvärt usel dialog och pinsamma skådespelarinsatser. Splittrat manus, dålig regi... jag kommer inte på något bra. Jo, den var ju hyfsat kort i alla fall.

Into the Wild2008-09-20
Blev väldigt berörd. Störde mig egentligen bara på när Eddie Vedders röst dränkte skeendet samt en del "arty" klippning.

Bristande bevis2008-08-03
Alldeles för lätt att räkna ut. Större delen av filmen var en transportsträcka mot att åklagaren också skulle göra det.

Hot Fuzz2008-07-19
Första halvan är en femma, men ju mer action det blir desto mer sjunker tempot (märkligt nog) så andra halvan är bara en trea. Sammantaget en fyra alltså.

Free Jimmy2008-07-07
Jag gav den en kvart, sedan stod jag inte ut längre.

My Blueberry Nights2008-07-06
Lite väl krystad.

Frostbiten2008-06-25
Mycket går ju att skratta åt eftersom det är så komiskt dåligt. Men dialogen går mest att bli generad över...

Bron till Terabitia2008-05-17
Mycket hjärta! Dock lite väl högt tempo stundtals med tanke på den tilltänkta målgruppen.

Kikis expressbud2008-04-21
Den här kommer jag visa för min dotter när hon kommer upp i mellanstadieåldern.

Wallander - Den svaga punkten2008-03-18
Wallander - det svaga manuset.

Day After Tomorrow2008-02-24
Även det otroliga kan framställas trovärdigt. Dock icke i denna film.

Se upp för dårarna2008-02-17
Gullegullegullegullegull-film. Det är ingen komplimang.

Nästa sida »