Alla kommentarer avbobkatt

Kung Fury2015-06-01
det kanske bästa jag sett i min kanske sämsta genre: actionkomedi. kanske för att den driver med allt vad actionkomedi innebär.

Maria Larssons eviga ögonblick2014-07-06
trodde jag skulle tycka bättre om den. fint foto, fin kostym och sådär, men lyckades, trots tragik i överflöd, aldrig riktigt beröra mig.

Resan till Kafiristan 2013-10-31
personen som skrev den här beskrivningen har fel på så många punkter att den omöjligt kan ha sett filmen. jag instämmer med caltha om att den här filmen många gånger känns pinsamt pretentiös. alldeles för många scener i stil med "fjärran blickande med cigarett i månsken", skämsfaktorn fick mig att stänga av filmen mer än en gång. kanske är det samtalet nära slutet som slutar med annemaries kommentar "what if you've been turning into the wheel, without noticing it?" (dvs passivitet = godkännande) som gör att jag ändå återvänder till den här filmen i tanken, som gör att jag ändå inte kan låta bli fyran.

Clerks2012-09-13
Synd att så många hyllade filmer alltid måste innehålla sin beskärda del sexism.