Alla kommentarer avcannibalrice

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn2020-02-26
Inte mycket story, men otroligt snygg och underhållande action.

The Dead Don't Die2020-02-07
Total snarkfest.

Little Monsters2020-01-20
En så kul idé att jag struntar i att filmen haltade lite på en del ställen. Lupita Nyong'o som zombiedräpande, ukulelespelande förskolefröken är det bästa jag sett på länge.

Abraham Lincoln: Vampire Hunter2020-01-17
Dude, nope!

Alien: Covenant2020-01-17
Jag trodde inte det kunde bli värre efter Prometheus, jag trodde fel. Detta är i stort sett en B-skräckis med alla klichéer man kan förvänta sig.

The Meg2020-01-17
Inte en bra film, men stundvis mycket underhållande.

Brightburn2020-01-17
Jättekul idé, men utförandet lämnar mycket att önska.

Deadpool2016-08-27
Sjysst action, rätt kul men storyn är en total cliché.

Star Trek II: Khans vrede2016-08-20
Justerar betyget lite efter att ha sett om filmen, i mitt minne var filmen en definitiv fyra men efter omtittningen skulle jag nog säga att en trea är mer rättvist. Nostalgibiten står ju mycket för betyget när man ska betygsätta något man såg för 10-20 år sedan.

Zootropolis2016-08-01
Otroligt välgjord och välskriven kombinerad med både humor och djup.

Ghostbusters II2016-07-28
Såg om ettan och tvåan i väntan på rebooten och tvåan var mycket dåligare än jag mindes.

The Raven2016-07-27
Tycker filmen börjar stämningsfullt och helt i Poes anda, men spårar sedan ut i en föga trovärdig snurra av onödigt invecklade sammanhang. Cusacks skådespel drar också ner betyget rejält, han påminner väldigt mycket om Nicholas Cage när han är i sitt esse. Tyvärr fungerar Cage bara för Cage.

Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen2016-07-27
Ytterligare en serie som det går utför med, Narnia börjar rätt starkt med första filmen och tvåan är helt skapligt, för att sedan sluta rätt paj i Kung Caspian och skeppet Gryningen. Efter det kom det inga fler filmer, vilket är helt förståeligt med tanke på kvaliteten sjönk för varje del.

Berättelsen om Narnia: Prins Caspian2016-07-27

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22016-07-27
Jag tycker att den här filmserien blivit sämre för varje del och slutet blir bara ytterligare en upprepning av sådant som redan hänt i de tidigare delarna, plus en upplösning till kärlekstriangeln. Kan inte säga att det finns någonsomhelst kemi i någondera av romanserna, Katniss kärleksintresse hade kunnat bytas ut mot en kökfläkt utan att det påverkat handlingen nämnvärt.

Sådan far, sådan son2016-07-27
Välspelat och otroligt snyggt genomfört.

Ghostbusters2016-07-27
Rolig trots att humorn var i flamsigaste laget. Egentligen värd en trea, men jag slänger på en extra poäng för att oseriösa människor dragit in genuskriget även här.

Star Trek Beyond2016-07-27
4 stjärnor av filmtipset? Seriöst? Rena rama sömnpillret trots alla actionscener. Hållet fullständigt med dem som skrivit att Star Trek alltid fungerat bäst om tv-serie. Filmerna får man liksom ta för vad de är.

Independence Day: Återkomsten2016-07-27
Exakt som föregångaren, men större rymdskepp och sämre av allt annat.

Den gode dinosaurien2016-06-26
Jag ger upp. Det går i princip att animera vilket djur som helst och jag kommer att tycka om filmen. Så till skillnad från alla andra diggade jag verkligen denna film.

Bajirao Mastani2016-06-26
När Sanjay Leela Bhansali bestämmer sig för att göra go all out, så gör han det med råge. Om Devdas var 00-talets mest överdådiga Bollywood film så tror jag att Bajirao Mastani ligger bra till att vinna titeln för 00-talet. Huvudsakligen tittade jag på filmen för att få se de för tillfället största Bollywood-divorna spela mot varandra (Priyanka Chopra och Deepika Padukone), men på vägen dit kantades av ögongodis och medryckande musik/dans.

Devdas2016-06-26
Bollywood med extra allt, och då menar jag ALLT. Överdådiga miljöer, kläder, dans-scener och en diva-späckad rollbesättning. Struntsamma att storyn och karaktärerna är ganska larviga, grejen är ju egentligen allt spektakel omkring och där vinner Devdas med hästlängder.

Captain America: Civil War2016-05-12
Ingen fullträff som Winter Soldier men inte heller en total flopp som Age of Ultron, utan befinner sig någonstans däremellan i ok-land.

Timbuktu2016-05-12
Otroligt snygg film som i ett lugnt tempo balanserar mellan yttersta komik och tragik om vart annat.

Under körsbärsträden2016-05-12
Vacker och charmerande i långsamt tempo.

Me and Earl and the Dying Girl2016-05-12
Jag är för gammal och bitter för att detta ska fungera på mig, men jag gillar den betydligt bättre än Fault in Our Stars.

Black Death2016-04-30
Helt okej, jag trodde att det skulle vara en fullständig B-rulle, men den var faktiskt helt skaplig och lagom underhålllande.

Mulberry Street2016-04-24
Jag hade helt glömt bort den här filmen tills den dök upp på mina rekommendationslistor. Inte någon höjdare med andra ord.

Blixt Gordon2016-04-23
Jäklar i min låda vad underbart kitschig denna film är och med den bästa sortens soundtrack!

The Last Days on Mars2016-04-23
Helt okej faktiskt. Inte särskilt djuplodande handlingsmässigt, men ändå tillräckligt med spänning och action för att vara underhållande.

Nästa sida »