Alla kommentarer avchris_lambert_

Farlig fälla2017-05-04
Svag trea.

Skuggan av ett tvivel2017-01-23
Tidig Hitchcock. Snyggt, hemlighetsmakeri och lek med musik och bild. Härliga miljöer och fint skådespeleri.

F/X - Dödlig effekt2017-01-04
Trevlig standardthriller med lagom ansträngd humor och 80-talsmusik.

Sherlock - The Six Thatchers2017-01-03
Lite spretigt (stressat) och fokus på saker jag tror publiken inte är så intresserade av. Dock kul att se de bägge huvudkaraktärerna igen.

Kubo och de två strängarna2016-12-31
Tekniskt oerhört vacker stop-motion men storyn håller inte för ett högre betyg. Akt 2 var ett riktigt sömnpiller.

Swiss Army Man2016-12-26
Går vilse mot slutet. Hade gärna sett andra vägval i manuset men stark trea.

Your Name2016-12-26
Stark trea.

White Christmas2016-12-24
Känns som mer kommers än julstämning. Fina sångnummer men storyn är tunn och tråkig.

Det stora tågrånet2016-11-27
En svag mellanakt räddas av Connerys magnifika stunt i slutet av filmen.

Den siste mannen på jorden2016-11-20
Stark trea.

High Crimes2016-11-13
Som "A few good men" men sterilt, tafatt och med ett par konstiga val av regissören. Tracking shots och POV-filmningar utan finess och funktion.

Doctor Strange2016-11-03
Effekterna var kul ett tag men storyn är banal och Madd M harven riktig tråkmåns till karaktär att jobba med. Inget för mig. Stark tvåa.

Baskervilles hund2016-10-30
Svag trea men absolut sevärd. Lite jobbig musik dock och en del småskumma insatser av birollerna. Cushing är ok som Holmes och Lee är alltid bra.

Jack Reacher: Never Go Back2016-10-26
Förutom en stabil sista akt är detta riktigt tråkigt. Klen story och konstig klippning stundtals. Många konstiga stunder.

In a Valley of Violence2016-10-22
Problem med tonen ibland men en skön western med många fina scener.

Don't Breathe2016-10-18
Stark trea. Riktigt snyggt gjord även om karaktärerna är ointressanta.

Big Driver2016-10-16
Bra TV-film.

Phantasm2016-10-16
skådespeleriet är i en klass för sig, men det finns absolut höjdpunkter i filmen som soundtracket och vissa scener fångar absolut mig, medan andra är förskräckligt amatörmässiga. En upplevelse i sig, men tyvärr ingen större filmisk triumf.

Springsteen & I2016-10-15
En lång rad insändare med konstiga typer som berättar Sins historier.

Westworld2016-10-08
Härlig i sin enkelhet.

The Magnificent Seven2016-10-05
Känns riktigt onödig. Fräcka revolverscener men mycket ointressant.

Star Trek Beyond2016-10-01
Svag trea. Dock bäst av de tre nya.

Sune i Grekland - All Inclusive2016-09-25
Dåligt och det finns problem med tonen i filmen. Skämten faller i 90% till marken och manuset är ihopslängt hursomhelst. Efter att ha växt upp med Sunes sommar, är det här skrämmande mycket sämre.

Most Likely to Die2016-09-24
Inget att minnas men fyller sin funktion.

Tusenskönorna2016-09-14
Inte riktigt min stil men intressant rent tekniskt. Symbolik och politisk bakgrund känns ibland jobbigt att ta till sig. Bör ses om efter man har läst på lite.

Husdjurens hemliga liv2016-09-09
Mycket trevlig om du är hundägare.

Jason Bourne2016-09-03
Onödig uppföljare. Tråkig samhällskritik och enerverande repetetiv. Snyggt men sterilt.

The Intern2016-09-01
En film som ska göra dig glad och som lyckas med det.

The Conjuring 22016-06-15
Bättre än ettan. Mycket bra.

The Tag-Along2016-06-13
Börjar bra men blir snabbt långtråkig.

Nästa sida »