Alla kommentarer avcreepwood

Geostorm2017-10-13
Herregud vilken absolut dynga. Helt ologiskt agerande, så många plotthål och specialeffekter värda en b-film

Europa Report2015-04-27
Mystiska rymdfilmer fortsätter använda samma manus om och om igen. en klassisk this little piggy went to space, this little piggy ran out of air, this little piggy went crazy och så vidare. Alltid är det en karaktär som är hänförd och frångår protokoll som om en sådan person skulle skickats i första taget.

Jack Ryan: Shadow Recruit2014-01-19
Det är knappt att den klarar kravla sig upp på en tvåa. Fullständig dynga och Tom Clancy skulle vända sig i sin grav. Varför försöka vara något Jack Ryan aldrig varit. Aspiration på att vara Mission Impossible/Bourne eller annan valfri spionthriller. De är banne mig lika dana allihop och ingenting som diversifierar dom längre. Ge mig Jakten på Röd Oktober!

Act of Valor2013-01-12
Jag får nog säga att jag var positivt överraskad. Jag tycker att man får ta filmen för vad det är. Solderna är inte riktiga skådespelare, deras skådespelartalang är undermålig men fortfarande bättre än vad jag själv skulle kunna prestera. Filmen är helt klart en hyllning och en reklam för "armed forces". Vad som imponerande på mig var att filmen är filmad med Canon Eos 5D, en Kamera som idag kostar 15.000 kronor i handeln, visst ett snajsigt objektiv på det, men hollywoodrullar filmas med kameror som kostar miljoner. Detta gjorde också att de POV-scener blev så pass bra om man jämför med POV-scener från andra filmer.

Julia X2012-11-29
Om man ska säga något bra om den här så är det fotokvaliten.

Hugo Cabret2012-06-11
Atmosfären och miljön är top notch, men tyvärr drar skitungen som spelar Hugo ner betyget. Ingen inlevelse, ingen utstrålning, bara ett par ögon som lyser upp anletet. plus att den var ungefär en halvtimme för lång.

Drive Angry2011-06-18
Underbar B-film med potential att bli kultklassad som Evil Dead. Cage suger precis så mycket som huvudskådisen bör göra i en sån här.

Abandoned2010-08-22
Herregud så usel film, det är sällan man ser skådespeleri på den här nivån. Det finns inget positivt att säga om den här filmen. Det skulle inte förvåna mig ifall Brittany tog livet av sig för att ha gjort den här filmen.

Änglar och demoner2009-06-21
Dan Brown fungerar inte som film, böckerna går ut på att det hela tiden blir cliffhangers och man ska fundera på vad som kommer att hända. Det lämnas inte tid åt detta i filmerna och blir således väldigt taffliga och aldrig spännande.

Män som hatar kvinnor2009-04-05
Nu börjar svensk filmindustri likna något. Jag såg låt den rätte komma in trotts att jag sagt att jag inte tänkte se mer svensk film. Dramatenskådespelare ska hålla sig just där, på scen, finns ingen trovärdighet i deras skådespel, tillsammans med tafflig dialog och tråkigt klippta filmer, Men Låt den rätte komma in tillsammans med den här visar att det finns hopp nu.

På smällen2008-02-19
ren dynga.

Dark City2007-10-26
kul att KalZoom och Virre-erriv gör referenser till Matrix då Matrix faktiskt använde en del av Dark City's "kulisser", i början när Smith jagar Trinity över hustaken tillsammans med ett gäng andra poliser.

Sunshine2007-09-18
diana007 har så fel. till och med forskare från CERN har varit med och tyckt till

Pathfinder2007-08-05
fruktansvärd film och skulle få en etta o betyg om inte vikingarna rent visuellt såg visuellt coola ut. Och är självklart medvetet gjort att dom inte ska autentiskt ut, men hej, 300 var inte heller det

Casino Royale2007-04-12
Så långt från original james bond man kan komma. När det bar av så var det mer serietidningsaktigt, inte så otroligt våldsamt. (jag gillar ultravåld också, men inte i james bond)

Blood Diamond2007-03-07
Leo har väl äntligen slagit sig ur söta pojken facket och blivit man, till och med en hårig bringa skymtas emellanåt.

Miami Vice2006-11-14
hur har dom tänkt sig egentligne? filmen består av 75% klipp som är helt onödiga för storyn, och inte heller är dom där av estetiska skäl. Måste vara för att fylla ut tiden med. Ruskigt

Poseidon2006-10-09
_dynga_. Som om deras liv är så myckte viktigare än resten, hela filmen uppbygd på spänning runt dessa få människor ifall dom kommer att klara sig eller inte. och så mycket faktafel i hela filmen. Varför skulle bogpropellrar 'blåsa' antingen inåt eller utåt? Dom ska blåsa antingen styrbord eller barbord, så som det visas i filmen så har dom _noll_ effekt för dom tar ut varandra.

Waiting...2006-08-06
det är ju helt lysande. seriöst. Kevin Smith har fått konkurrans :D

10th Kingdom2006-07-01
herregud vilken jävla dynga.

Da Vinci-koden2006-06-02
fruktansvärd klippning och director of photography. ljussättningen var horribel hela filmen igenom. och hur personer som inte läst boken ska hänga med i första halvan av filmen är bortom mitt förstånd. hemsk, tyvärr.

Lucky Number Slevin2006-05-28
precis min typ av film. första kvarten tänkte jag oooh, en 2000-talets usual suspect, inte plagiat, men i stil, atmosfär etc. väldigt nöjd förutom detaljen med lucy liu i slutet, men fixade ändå till det nästkommande 2 minuterna :)

The Proposition2006-04-03
Intressant spegling om hur urinvånarna i Australien ansågs vara barbarer medan dom civiliserade vita mannen också beter sig som svin, som kräver hämnd och sen inte ens klarar av att se på skådespelet när yngsta brodern piskas. Djupare film än vad man först tror och man lämnar rum för eftertanke. När dom även säger att äldstra brodern är en hund. Misantropi for the win

44 Minutes2006-03-21
visst filmen är kass, men hur tusan kan Jonbo sitta och kalla det för 'vardagshjälte-historier'?

U-Boat2006-01-19
Jag tycker föregående talare har en tradig vy på hur en ubåtsfilm ska vara, den SKA helt enkelt vara klaustrofobisk, som att det är en grundregel. Hur som helst, inget inponerande,, positivt med tyska.

Salò, eller Sodoms 120 dagar2005-09-10
Tja, vi har ju en person i sverige som ligger i samma klass som Pasolini, han går vid namn Moodysson. Efter Fucking Åmål så har det bara gått utför, helt värdelöst.

Mitt stora feta grekiska bröllop2005-09-06
oh herregud, jag fick stänga av efter 25 minuter, det gick verkligen inte, och då satt jag ändå och gjorde andra saker samtidigt. vilken jävla dynga.

En långvarig förlovning2005-07-15
otroligt fint foto men fruktansvärt rörig med alla franska namn och tidshopp. Hade man kunnat franska flytande så hade det nog varit lättare att hänga med.

The Alamo2005-07-04
mycket svag tvåa... bortsett från att den är amerikansk patriotisk så var själva produktioen ganska dålig också. tråkigt regisserad.

Decoys2005-06-14
det är ju så man verkligen ser fram emot tvåan som gjorts :P

Nästa sida »