Alla kommentarer avdAHen

Parfymen: Berättelsen om en mördare2008-09-15
Underbart soundtrack och vackra miljöer, men det var också allt.

Pistvakt2008-01-09
Ja, den var ju mer gripande än Arn i alla fall.

Casino Royale2007-03-19
Den börjar med riktigt snygg action (fast helt utan poäng), blir sedan som ett avsnitt av vilket pokerprogram som helst. Det känns som att de försökte koppla detta till pokerhypen som var. Knappast alls en bondfilm, men den har en hel del sidopoänger även om huvudstoryn är riktigt kass. Sedan är det lite fånigt att det ska vara innan han blev Bond trots att de i en en modern tid. Ändå är jag glad att jag såg den.

Sky Captain and the World of Tomorrow2005-03-05
Jag begriper inte. Hur kan man göra en film som åtminstone bitvis ser så påkostad ut för att sedan bara driva med allt vad klichéfilm heter. Var och varannan scen var så usel så att det var bra. Men det är inte nyttigt att se sån här film. Jag ville bara strypa de ansvariga hela tiden. Fast med ett annat sinnelag hade jag kanske uppskattat ironin mer.

The Game2005-02-24
Jag borde älskat den här filmen, men jag vet inte. Det är nåt som inte känns helt rätt.

Sånger från andra våningen2004-11-26
Jag har nu sett den två gånger, för att verkligen försöka. Den har mycket som är väldigt bra, men den blir bara för mycket efter ett tag.

Troja2004-08-10
Näe. Utdragen och spänningslös. Sen gillade jag inte musiken, eller framför allt frånvaron av musik heller. Man kanske inte kan begära så mycket överraskning av en delvis sann historia, men inte ska man behöva hålla på att somna för det.

Spider-Man 22004-07-27
Skumma klipp. Helt plötsligt är han på annan höjd, i annan ställning m.m. Trolleri och utomjordingar köper jag, men när de försöker göra häftiga saker med vetenskap som AI och fusion, då blir jag lite kinkig. En enda one-liner fick jag glädjas åt: "Here's your change" Då tog de filmen till rätt nivå.

Spider-Man2004-07-27
Men jag är en mycket förvirrad människa. Kommentaren var ämnad för 2:an.

Spider-Man2004-07-27

Blues Brothers2004-07-07
En del riktigt roliga moment och bra musik, men det räcker inte när resten är rätt slätstruket med inslag av ramla-omkull-humor.

50 First Dates2004-07-07
Söt.

Shrek 22004-05-27
Riktigt härlig. De lyckas göra subtila gliringar åt höger och vänster. Nu måste jag helt klart se om ettan.

Om en pojke2004-05-10
Helt klart Will som lyfter den här filmen. Som man kanske kan gissa blir det lite puttinuttit mot slutet, men en 3:a klarar den sig kvar på.

Se till vänster, där går en svensk2004-05-10
Rolig film som dessvärre tappar sin fyra den sista fjärdedelen. :-)

Noi the Albino2004-04-11
Snygg film, som skildrar en dyster tillvaro men ändå inger ett visst mått av hopp. Slutet är ju vackert.

Never Been Kissed2004-03-25
Det här var en riktigt må-dåligt-film för mig. Och jag är ändå inte en sån där hyperkulturell människa som bara ser smala filmer. Men det finns gränser för amerikansk collegeslisk.

Att vara och ha – en lovsång till livet2004-02-29
Hemskt ledsen, men den tillförde mig ingenting. Vardagen ser jag hellre utanför biosalongen, där den är inte lika dåligt klippt. Det känns om filmen är till för en distansierad överklass som glömt bort hur det är att vara/ha barn. Och i det syftet känns inte den skildrade pedagogiken särskilt lämplig.

The Pianist2004-01-26
Oj så lovande den började. Men jag tycker att den tappade såväl tempo som allvar strax efter mitten och den hämtade sig aldrig.

Sagan om konungens återkomst2004-01-07
Jag undrar om inte några har betygsatt den här i tron att det var förra årets film.

Detaljer2003-12-28
Absurd, vilket bara var kul, men överpretensiös och långdragen. En hel del snygga klipp, men sen blev det överdrivet. Det blev en dimension för mycket.

Station Agent2003-12-13
Det bästa jag sett på länge. Vilka karaktärer.

25th Hour2003-10-29
Snyggt filmad och bra spelad. Manus bra, men det känns som om något saknas.

Bloody Sunday2003-10-16
Filmen behövdes. Storyn hade varit fängslande även berättad av en dålig talare, och lite så känns det. Jag tycker inte att filmen hade det där lilla extra. Sen blir jag snurrig av handkameran också.

Din morsa också!2003-09-29
Nej, inte tillräckligt skoj för att vara rolig och inte tillräckligt djup för att vara intressant. Men visst hade den några poänger.

Hero2003-09-15
Den här filmen kändes mycket över två timmar lång - mycket underligt, eftersom den inte kändes så långsam. Vissa scener var lite utdragna, men det var förvånande lite kampsportsporr. De sista 25 minuterna var mästerliga.

Monsters, Inc.2003-08-20
Näe. Tanken var bra, ansiktsuttrycken riktigt välgjorda men det räcker inte. Dessutom var det för mycket foten-i-toaletten-humor för mig.

Full Metal Jacket2003-08-18
Många poänger, men de kommer med längre och längre mellanrum. Däremellan är den inte ens snygg.

Timmarna2003-08-05
Jag är svag för tunga dramafilmer, men den här blev för mycket. Det blev lite väl mycket "Titta hur mycket symbolik och häftiga klipp vi kan slänga in i en film! Är vi inte bra?" över det hela, och den var bitvis seg.

Jakob the Liar2003-07-30
Idén är inte dum alls och en del scener är riktigt vackra, men jag saknar det där lilla extra.

Nästa sida »