Alla kommentarer avdallten

Dead Like Me: Om livet efter livet2009-06-04
Dålig tv-film. Tjänar inget till att kolla på den nykter...

Appaloosa2009-05-15
Skön westernrulle! Den var mycket bättre än vad jag förväntade mig, då jag inte brinner särkillt mycket för western. Lättittad och välspelad!

Änglar och demoner2009-05-13
Man får definitivt vad man förväntar sig! Såg filmen igår jag måste säga att den dock inte mäter sig med Da Vinci-koden. Men jävlar vad spännande den är! Längtar dock till DVD-släppet, som jag antar kommer att vara en oklippt och förlängd verision. Mycket saker som fanns i boken som man saknade!

Jack Brooks: Monster Slayer2009-05-05
En av de få godkända monsterrullar som gjorts under 2000-talet. Nice!

State of Play2009-05-01
Smart och spännande politisk thriller med en del intressanta vändningar. Det räcker dock inte hela vägen till en 4a då filmen var lite allt för dryg under vissa ställen.

Bringing Out the Dead2009-05-01
Scorsese har gjort bättre filmer. Lite halvtråkig rulle, dock småintressant story. Ah, första rullen Scorsese inte imponerat särskillt mycket på mig!

From Beyond2009-04-29
Ahhh, lyckad gorefest. Att jag inte sett den här rullen tidigare! Jeffrey och Barbara är riktigt duktiga. Halvsurrealistisk känsla genom hela filmen, som bara Stuart Gordon kan lyckas fånga på rätt sätt. Tack H.P och S.G!!

Resan till jordens medelpunkt2009-04-29
Såg skiten på DVD i hemma. Inte mycket att säga, förutom att jag inte är imponerad. Passar säkert jättebra för småbarn. 3D-verisionen kan nog vara rätt cool dock!

The Oxford Murders2009-04-29
Blev imponerad! Hade låga förväntningar, men det slutade godkänt tack vare den sköna Cluedo-känslan. Ser fram emot Iglesias nästa rulle!

Beyond Re-Animator2009-04-29
Hade lite väl höga förväntningar när jag satte på denna rulle. Alldeles för klent manus med halvimponerande skådespel. Tack vare Jeffrey räddas filmen från en 2a och får en 3a.

End of the Line2009-04-28
Vilken skit. Kasst skådespel och tråkig skrämselteknik. Finns bättre sätt att skrämmas än att mixa ljudet så högt som möjligt. Stängde av efter 20 minuter!

The Thing2009-04-28
Grymt monsterrulle. Dock lyckas den inte fängsla mig riktigt med känsla, vilket ger den en 3a.

Re-Animator2009-04-28
Klassisk skräck med glimten i ögat! Att de släppt en Ultrabit, totalt oklippt verision gör det hela mycket bättre. Grymt bra presterat för att vara en av de många gore-filmer som inte klarade sig igenom 80-talet. Se den!

Man with the Screaming Brain2009-04-27
Bruce Campbell i ett nötskal, men kunde varit lite bättre...

Turner & Hooch2009-04-27
Kass film där hundskrället bara gör saken värre... Nej, usch, ingen nostalgitripp här inte.

My Name Is Bruce2009-04-24
What a resumé! Make love the Bruce Campbell way! Att man kan driva med sig själv genom att släppa en film är grymt imponerande. Sen bara att Bruce är med är det en given 4a. Absolut en film att rekommendera för alla Bruce-entusiaster!

Screamers: The Hunting2009-04-24
En B-film som levererar det den ska! Underhållande, men förutsägbar. En svag 3a!

Man-Thing2009-04-24
Spännande monsterrulle, dock lyckas den inte ta sig ända fram till godkänt. En stark 2a.

House of the Dead 22009-04-24
Pinsamt!

Wild Things 32009-04-24
Nej, absolut inget jag rekommenderar till någon. Pinade mig igenom rullen.

Insanitarium2009-04-24
Jag är en stor b-filmsskräckfantast, men den här rullen sög något så fruktansvärt... Peter Stormare höjer betyget från en 1a till en svag 2a.

Transporter 32009-04-24
Statham levererar, som vanligt när det gäller Transporter. Handlingen kunde varit bättre dock. Men en 3a för Stathams skull.

Pathology2009-04-23
Bra idé på film, men kunde göras bättre. Dålig skådespel och lite för mycket av omotiverade repliker samt händelser. Svag trea!

Subconscious Cruelty2009-04-23
Karims mest imponerande film. Köpte en box med tre av hans filmer. Denna satte sig mest av de tre på hjärnan, inte nog för att den var så brutal, men även för att det är en riktig ögonöppnare när det gäller vart mänskligheten är påväg! En stark 4:a!